Ένα νέο κεφάλαιο για την οικογένεια του ΠΑΟΚ με παγκόσμια αρχιτεκτονική υπογραφή
Η Νέα Τούμπα συνδέει παράδοση και καινοτομία με όραμα για το μέλλον
«Η καρδιά της Τούμπας ετοιμάζεται να χτυπήσει ξανά, πιο δυνατά από ποτέ», με ένα έργο που ενώνει ιστορία, τεχνολογία και αστικό σχεδιασμό. Η Populous, η διάσημη διεθνής αρχιτεκτονική εταιρεία, σε συνεργασία με την SALFO, παρουσίασαν τα επίσημα σχέδια για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον σύλλογο και την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Ο Ιβάν Σαββίδης οδηγεί τον ΠΑΟΚ στη νέα εποχή
«Ως εγγυητής της ανάπτυξης και της ενότητας της οικογένειας του ΠΑΟΚ», ο Ιβάν Σαββίδης συνεχίζει να επενδύει στο μέλλον του συλλόγου, με στόχο ένα γήπεδο που θα στεγάσει τα όνειρα χιλιάδων οπαδών. Η νέα Τούμπα φιλοδοξεί να γίνει σημείο αναφοράς για όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο.
Πολιτιστικό και αστικό ορόσημο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Η Populous χαρακτηρίζει το έργο ως «ένα φιλόδοξο και μεταμορφωτικό έργο που τιμά την πλούσια κληρονομιά της Τούμπας». Το νέο γήπεδο δεν θα είναι μόνο αθλητική εγκατάσταση, αλλά πολυδιάστατος κόμβος πολιτισμού και κοινοτικής ζωής, συνδεδεμένος αρμονικά με τον αστικό ιστό της πόλης.
Ο σχεδιασμός που φέρνει την πόλη πιο κοντά στο γήπεδο
Ένας νέος πράσινος διάδρομος, μικρά πάρκα και δημόσιοι χώροι διαμορφώνουν μια ανοιχτή και προσβάσιμη εμπειρία για όλους. Το υπόγειο γήπεδο της οδού Κλεάνθους μετακινείται, απελευθερώνοντας τον περιβάλλοντα χώρο και επιτρέποντας την ανάπτυξη ενός κυκλικού βάθρου 360° που εξυπηρετεί τις ανάγκες των οπαδών και της πόλης.
Η Πλατεία του ΠΑΟΚ – Το νέο σημείο συνάντησης
«Η Πλατεία του ΠΑΟΚ» θα αποτελεί σύμβολο της ενότητας, φιλοξενώντας μουσείο, καταστήματα και χώρους ψυχαγωγίας. Ο χώρος συνδυάζει την καθημερινότητα της πόλης με την ταυτότητα του συλλόγου, ενισχύοντας την οικονομική και κοινωνική ζωή της περιοχής.
“Η αγκαλιά του Αετού”: Ένα στάδιο με συμβολισμό και ταυτότητα
Η αρχιτεκτονική ιδέα αντλεί έμπνευση από το έμβλημα του ΠΑΟΚ και τη μνήμη της πόλης. «Μια ισχυρή αλλά ανοιχτή χειρονομία» συμβολίζει την ελπίδα και τη σύνδεση με την ιστορία, αγκαλιάζοντας τους οπαδούς και ενισχύοντας τη συναισθηματική τους σύνδεση με το γήπεδο.
Εσωτερική εμπειρία με έμφαση στο πάθος και την ένταση
Το εσωτερικό του γηπέδου σχεδιάστηκε ώστε να διατηρήσει την έντονη ατμόσφαιρα της παραδοσιακής Τούμπας, ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζεται στις προδιαγραφές ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού σταδίου. Οι θέσεις είναι οργανωμένες σε ένα συνεχές «τοίχο οπαδών», ενισχύοντας τον ήχο, τη θέα και το πάθος.
Η Θύρα 4 επιστρέφει ως σύμβολο πίστης
Η βόρεια κερκίδα επαναπροσδιορίζεται ως σύγχρονη Kop Stand, τιμώντας την ιστορική Θύρα 4 και τη βαθιά σχέση των πιο πιστών οπαδών με την ομάδα. Ένα γήπεδο φτιαγμένο για την εμπειρία του φιλάθλου – όχι μόνο για τους αγώνες, αλλά και για την καθημερινότητα της πόλης.
Populous: Η αρχιτεκτονική με ψυχή και στόχο
«Αυτός ο σχεδιασμός για τον ΠΑΟΚ αφορά την ταυτότητα, την υπερηφάνεια και τον τόπο», δηλώνει ο παγκόσμιος διευθυντής της Populous, Ντέκλαν Σάρκι. Το έργο δεν είναι απλώς αρχιτεκτονικό – είναι έκφραση του πάθους μιας ολόκληρης κοινότητας, ενσωματωμένη στο σώμα της πόλης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Populous αναφέρει:
«Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ αποκάλυψε την ιδέα και τα οπτικά εφέ σχεδιασμού για το νέο στάδιο του συλλόγου — ένα φιλόδοξο και μεταμορφωτικό έργο που τιμά την πλούσια κληρονομιά της Τούμπας, θέτοντας παράλληλα ένα νέο πρότυπο στις σύγχρονες αθλητικές υποδομές.
Περισσότερο από ένα απλό σπίτι για ποδόσφαιρο, το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ — με επικεφαλής τους project managers SALFO και σχεδιασμένο από την παγκόσμια εταιρεία αθλητισμού και ψυχαγωγίας Populous — οραματίζεται ως ένα πολιτιστικό και αστικό ορόσημο.
Θα ενσωματώνει αρχιτεκτονική παγκόσμιας κλάσης, εμπνευσμένο εσωτερικό σχεδιασμό και ένα δυναμικό γενικό σχέδιο που θα ενισχύσει τη σύνδεση μεταξύ αθλητισμού, κοινότητας και πόλης.
Ένα στάδιο στην καρδιά της πόλης
Το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ αποτελεί το κεντρικό στοιχείο ενός τολμηρού αστικού γενικού σχεδίου που επαναπροσδιορίζει την ιστορική έδρα του συλλόγου ως έναν ζωντανό, χωρίς αποκλεισμούς και συνδεδεμένο προορισμό. Ο σχεδιασμός συνδέει το γήπεδο με τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, με έναν νέο πράσινο διάδρομο που εκτείνεται από Βορρά προς Νότο, μικρά πάρκα και πλατείες που ενισχύουν την αλληλεπίδραση της κοινότητας.
Η μετεγκατάσταση του υπόγειου γηπέδου της οδού Κλεάνθους απελευθερώνει την κυκλοφορία των πεζών σε όλο το χώρο και ξεκλειδώνει έναν ευρύ δημόσιο χώρο, αγκυροβολημένο από ένα στρατηγικά σχεδιασμένο «βάθρο» 360 μοιρών στο οποίο βρίσκεται το στάδιο και επιτρέπει μεταβλητά σημεία πρόσβασης. Αυτό το βάθρο όχι μόνο εξασφαλίζει την ευκολία διαχωρισμού των ομάδων χρηστών τις ημέρες των εκδηλώσεων, αλλά υποστηρίζει επίσης τη δημιουργία πολυεπίπεδων πλατειών και ενεργών δημόσιων χώρων κατά τις ημέρες που δεν υπάρχουν εκδηλώσεις.
Στην καρδιά του χώρου βρίσκεται η Πλατεία του ΠΑΟΚ – μια αστική πλατεία που φιλοξενεί το μουσείο του συλλόγου, το επίσημο κατάστημα, καφετέριες και μπαρ, και χρησιμεύει ως η συμβολική «πόρτα» προς το στάδιο. Αυτή η περιοχή προσφέρει ευκαιρίες για σταδιακή εμπορική ανάπτυξη, συνδυάζοντας την καθημερινή ζωή της Θεσσαλονίκης με τους ρυθμούς του αθλητισμού.
«Ο σχεδιασμός του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ ήταν ένα «βαθιά ουσιαστικό ταξίδι – ένα ταξίδι που έχει τις ρίζες του στο «συναισθηματικό τοπίο της Τούμπας και τη ζωντανή» ζωή της Θεσσαλονίκης. Στόχος μας ήταν να τιμήσουμε την ιστορία του συλλόγου, δημιουργώντας παράλληλα ένα αστικό ορόσημο που ενισχύει τον δεσμό μεταξύ κοινότητας, πολιτισμού και αθλητισμού», αναφέρει χαρακτηριστικά η Βαρβάρα Βασιλάτου που είναι η αναπληρώτρια διευθύντρια στην Populous.
Ιδέα Σταδίου – Η Αγκαλιά του Αετού
Η ιδέα για το νέο Στάδιο του ΠΑΟΚ βασίζεται στον ισχυρό συμβολισμό του εμβλήματος του συλλόγου και στη βαθιά σύνδεσή του με τη μνήμη και την ταυτότητα της πόλης. Στόχος της είναι να δημιουργήσει μια συναισθηματική και φυσική έκφραση της κληρονομιάς του συλλόγου, προσφέροντας μια τολμηρή, ενωτική παρουσία που αντηχεί στους οπαδούς.
Το στάδιο οραματίζεται ως μια ισχυρή αλλά ανοιχτή χειρονομία – καλωσορίζοντας τους οπαδούς, συνδέοντας την πόλη και αντανακλώντας τη δυαδικότητα της ελπίδας και της θλίψης που είναι ενσωματωμένη στην ιστορία του ΠΑΟΚ.
Η συνολική μορφή φιλοδοξεί να αποτυπώσει την κίνηση, την ενέργεια και το νόημα, διαμορφώνοντας μια αρχιτεκτονική εμπειρία που υπερβαίνει τη λειτουργία για να ενσαρκώσει το πνεύμα της ομάδας και της κοινότητάς της.
Το εμβληματικό εσωτερικό που ενισχύει το πάθος
Το εσωτερικό του γηπέδου έχει σχεδιαστεί για να εντείνει τη θρυλική ατμόσφαιρα της Τούμπας, με μια διαμόρφωση που εξισορροπεί την παράδοση με την καινοτομία.
Η διάταξη των καθισμάτων έχει σχεδιαστεί για να δημιουργεί ένα συνεχές «τοίχο οπαδών», φέρνοντας τους θεατές πιο κοντά στη δράση με ελάχιστες κερκίδες, ενισχύοντας τόσο την οικειότητα όσο και τον ακουστικό συντονισμό.
Η Δυτική Κερκίδα φιλοξενεί τις κορυφαίες προσφορές φιλοξενίας, συγκεντρώνοντας τη δραστηριότητα και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα σε μια ενιαία ζώνη υψηλής αξίας. Τα θεωρεία που βλέπουν στο γήπεδο είναι τοποθετημένα πάνω από το κάτω διάζωμα, επιτρέποντας στους VIP επισκέπτες να απολαμβάνουν την εγγύτητα με το γήπεδο, διατηρώντας παράλληλα αδιάλειπτες σειρές καθισμάτων από κάτω. Αυτή η προσέγγιση τιμά την ενότητα της βάσης των οπαδών του ΠΑΟΚ, μεγιστοποιώντας παράλληλα τις δυνατότητες εσόδων μέσω στοχευμένων εμπειριών.
Εν τω μεταξύ, οι πιο αφοσιωμένοι οπαδοί του ΠΑΟΚ είναι τοποθετημένοι σε μια κερκίδα Kop στο Βορρά, επαναπροσδιορίζοντας την εμβληματική Θύρα 4 και τιμώντας την ισχυρή παρουσία των πιο παθιασμένων οπαδών του συλλόγου. Αυτή η τοποθέτηση ευθυγραμμίζεται με τις ιστορικές παραδόσεις και τις επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Μαζί, αυτά τα στοιχεία ενισχύουν έναν σχεδιασμό που ενισχύει το συναίσθημα, ενισχύει την ταυτότητα των οπαδών και προσφέρει διαρκή αξία τόσο τις ημέρες των αγώνων όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
«Ο στόχος μας είναι πάντα κάτι περισσότερο από την αρχιτεκτονική – αυτός ο σχεδιασμός για τον ΠΑΟΚ αφορά την ταυτότητα, την υπερηφάνεια και τον τόπο. Ξεκινήσαμε να δημιουργήσουμε ένα στάδιο που αποτυπώνει το πάθος των οπαδών του ΠΑΟΚ ενσωματώνεται άψογα στον αστικό ιστό και θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για την εμπειρία των οπαδών στην Ελλάδα», τόνισε ο παγκόσμιος διευθυντής στην Populous, Ντέκλαν Σάρκι».