Πώς οι ισχυροί των media και του ποδοσφαίρου σχεδιάζουν να αλλάξουν τον χάρτη των τηλεοπτικών δικαιωμάτων
Γράφει ο Καναλάρχης
Το παρασκήνιο πίσω από την ίδρυση της Percapita και τη στρατηγική συμφωνία που ανοίγει τον δρόμο για ραγδαίες εξελίξεις στην αγορά των αθλητικών μεταδόσεων.
Η Percapita δεν είναι απλώς μια νέα εταιρεία στον χώρο των media. Πρόκειται για μια στρατηγική πρωτοβουλία του Ντράγκαν Σόλακ, που σχεδιάστηκε όταν ακόμη βρισκόταν στο τιμόνι της Nova, έχοντας ήδη ξεκινήσει στενές επαφές με τον Ιωάννη Β. Βαρδινογιάννη. Στόχος ήταν η οικοδόμηση ενός δυνατού σχήματος που θα συνδέει τη United Media με τα μέσα του Ομίλου Βαρδινογιάννη, δηλαδή τα Star, Alpha και Audiomax.
Παρά τις εξελίξεις και την αποχώρηση Σόλακ από τη Nova —με τον Νίκο Σταθόπουλο να αναλαμβάνει την ηγεσία— το σχέδιο δεν εγκαταλείφθηκε. «Η συμφωνία συνέχισε να υλοποιείται ακριβώς όπως είχε σχεδιαστεί από την αρχή».
Ο τελικός στόχος: Κολοσσός διαχείρισης και μεταπώλησης τηλεοπτικών δικαιωμάτων
Ο απώτερος σκοπός είναι η δημιουργία μιας μεγάλης εταιρείας που θα αποκτά αθλητικά τηλεοπτικά δικαιώματα και θα τα μεταπωλεί σε πλατφόρμες, δημιουργώντας έναν νέο ισχυρό παίκτη στην αγορά. Αυτή η κίνηση ενισχύει σημαντικά τη θέση της Nova, ενόψει πιθανής πώλησης ή συγχώνευσης της πλατφόρμας στο άμεσο μέλλον.
Μάλιστα, υπάρχουν ανοιχτές συζητήσεις για την είσοδο και άλλων επιχειρηματιών από τον χώρο των media και του ποδοσφαίρου, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυναμική της Percapita.
Οι κινήσεις Βαρδινογιάννη μέσω του Δημήτρη Γόντικα
Το κομμάτι των διαπραγματεύσεων με τις ποδοσφαιρικές ομάδες έχει αναλάβει ο Δημήτρης Γόντικας, εκπροσωπώντας τα συμφέροντα της πλευράς Βαρδινογιάννη. «Η αποστολή του είναι να διασφαλίσει τις πιο συμφέρουσες συμφωνίες για την Percapita».
Τα οικονομικά δεδομένα της Percapita και η προοπτική ανατροπής
Παρότι η Percapita είχε μηδενικό τζίρο τα έτη 2022 και 2023, με ζημίες 5.168 ευρώ το 2023 και 3.337 ευρώ το 2022, η παρούσα στρατηγική αλλαγή φέρνει προοπτική εκτίναξης. Το πρότζεκτ έχει στόχο να κεφαλαιοποιήσει τη συνεργασία με ισχυρούς παίκτες και να γίνει κομβικός διανομέας αθλητικού περιεχομένου για τις επόμενες σεζόν.