Τι να προσέξεις στις online κρατήσεις Ιουλίου – Πώς δρουν οι απατεώνες και πώς θα προστατευτείς

Οι παγίδες του διαδικτύου στην τουριστική περίοδο – Πώς λειτουργούν τα κυκλώματα εξαπάτησης και πώς θα διαφυλάξεις τα χρήματά σου


Αύξηση στις online απάτες τον Ιούλιο – Στο στόχαστρο οι ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής


Ο Ιούλιος είναι μήνας κορυφής για τον τουρισμό, αλλά και για τη δράση ψηφιακών απατεώνων που εκμεταλλεύονται την πίεση κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, την καλοκαιρινή απροσεξία, αλλά και τις προσφορές-παγίδες που κυκλοφορούν μαζικά σε πλατφόρμες και social media.

Σύμφωνα με δεδομένα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, το 2024 καταγράφηκε αύξηση άνω του 30% σε περιστατικά εξαπάτησης με ψεύτικες κρατήσεις, και η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και το 2025.


Πώς δρουν οι απατεώνες των online κρατήσεων


🎯 Στήνουν ψεύτικες σελίδες & προφίλ

Δημιουργούν ιστοσελίδες που μοιάζουν με γνωστά portals (π.χ. Booking, Airbnb) ή προφίλ “καταλυμάτων” στα social media, συχνά με ψεύτικες φωτογραφίες και “κλεμμένες” περιγραφές από αληθινά ξενοδοχεία.

💬 Επικοινωνούν μέσω messenger ή WhatsApp

Αποφεύγουν τις επίσημες πλατφόρμες και σε παραπέμπουν σε ιδιωτική συνομιλία, όπου σου ζητούν προκαταβολή εκτός συστήματος, συνήθως μέσω τραπεζικού IBAN, PayPal ή Revolut.

💰 Προσφορές που φαίνονται «πολύ καλές για να είναι αληθινές»

Εμφανίζουν τιμές έως και 50% φθηνότερες από τη μέση αγορά, ιδιαίτερα σε hot περιοχές όπως Μύκονος, Σαντορίνη, Κρήτη, Χαλκιδική – με πρόσχημα “τελευταία ακύρωση” ή “ειδική προσφορά”.

🛑 Εξαφανίζονται μόλις πάρουν την προκαταβολή

Αφού λάβουν την πληρωμή, είτε σε ψεύτικο κατάλυμα, είτε σε κλεμμένο IBAN, εξαφανίζονται χωρίς καμία ανταπόκριση και οι σελίδες ή προφίλ κατεβαίνουν εντός ωρών.


7 τρόποι για να προστατευτείς από τις παγίδες στις online κρατήσεις


  1. Κάνε κρατήσεις μόνο από επίσημες και αξιόπιστες πλατφόρμες (Booking, Airbnb, Trivago, Expedia, κ.λπ.) – ποτέ μέσω Messenger ή WhatsApp.
  2. Δες τις αξιολογήσεις: Απόφυγε καταλύματα χωρίς καθόλου reviews ή με ασαφή/πρόσφατα σχόλια.
  3. Προσοχή στα υπερβολικά φθηνά deals: Αν μια τιμή φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, μάλλον δεν είναι αληθινή.
  4. Μην πληρώνεις προκαταβολές εκτός πλατφόρμας – Οι επίσημες πλατφόρμες κρατούν τα χρήματά σου ως εγγύηση μέχρι να γίνει check-in.
  5. Έλεγξε την άδεια του καταλύματος (Αριθμός ΜΗΤΕ ή Ειδικού Σήματος Λειτουργίας) – είναι υποχρεωτικό για όλα τα νόμιμα καταλύματα στην Ελλάδα.
  6. Χρησιμοποίησε πιστωτική κάρτα για τις κρατήσεις – έχεις περισσότερα δικαιώματα επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση απάτης.
  7. Μη βιαστείς – κάνε μια σύντομη έρευνα: Google το όνομα του καταλύματος + «scam» ή δες αν το κατάλυμα υπάρχει σε περισσότερες από μία πλατφόρμες.

Καθώς οι απατεώνες γίνονται όλο και πιο έξυπνοι, η καλύτερη άμυνα είναι η πρόληψη. Μην παρασύρεσαι από εντυπωσιακές προσφορές, εξέταζε κάθε κράτηση με ψυχραιμία, και κυρίως χρησιμοποίησε επίσημες πλατφόρμες και ασφαλείς τρόπους πληρωμής. Οι διακοπές είναι για να ξεκουραστείς – όχι για να σε εξαπατήσουν.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;