Τα κανάλια στα social media: Οι «βασιλιάδες» της ενημέρωσης και οι χαμένοι του ψηφιακού πολέμου – Έκπληξη η ΕΡΤ και σοκ για τα κανάλια του Βαρδινογιάννη

ΣΚΑΪ, Mega, ΕΡΤ, Alpha και οι άλλοι: Δείτε ποια κανάλια κυριαρχούν στο TikTok, ποια πατώνουν στο Χ και ποιο… δεν έχει καν ενημερωτική σελίδα στο Facebook. Αποκαλυπτική λίστα


Ενώ οι σταθμοί συνεχίζουν να πανηγυρίζουν για τα δελτία τύπου περί νούμερων τηλεθέασης – με πρώτο και καλύτερο το Mega, που μιλά για «σπάσιμο ρεκόρ» στα δελτία του – η πραγματική σύγκρουση έχει μεταφερθεί αλλού: στον αδυσώπητο κόσμο των social media.

Εκεί, κανένα ποσοστό Nielsen δεν μετρά. Μόνο οι followers, τα views και το engagement. Και τα αποτελέσματα είναι… άκρως αποκαλυπτικά.


Facebook και X: Κυρίαρχος ο ΣΚΑΪ, καθίζηση για Alpha και STAR

Στα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το X (πρώην Twitter), ο ΣΚΑΪ κυριαρχεί απόλυτα. Στο X διαθέτει περισσότερους από 700.000 followers, αφήνοντας δεύτερο το Mega με μόλις 72.000 – και τον Alpha… τελευταίο, με λιγότερους από 500!

Στο Facebook, ο ΣΚΑΪ κρατά ξανά την κορυφή με 320.000 followers, την ώρα που ο Alpha ΔΕΝ διαθέτει καν ξεχωριστή σελίδα ειδήσεων – ό,τι ανεβαίνει, περνά από το γενικό entertainment page του σταθμού.

Η σύγκριση γίνεται ακόμη πιο ντροπιαστική όταν βλέπεις ότι στα Facebook pages ενημέρωσης, ακόμα και το OPEN προηγείται του STAR και του Alpha.


Facebook (followers ανά κανάλι):

  1. ΣΚΑΪ – 320.000
  2. ΑΝΤ1 – 100.000
  3. MEGA – 95.000
  4. OPEN – 87.000
  5. STAR – 72.000
  6. ΕΡΤ – 62.000
    🟥 Alpha: Δεν διαθέτει ξεχωριστή ειδησεογραφική σελίδα

X / Twitter (followers):

  1. ΣΚΑΪ – 702.400
  2. MEGA – 72.000
  3. ΑΝΤ1 – 59.400
  4. OPEN – 42.300
  5. ΕΡΤ – 6.300
  6. STAR – 834
  7. ALPHA – 491 (!)

Instagram: Η ΕΡΤ κερδίζει το παιχνίδι της εικόνας

Στο Instagram – που απαιτεί συνδυασμό εικόνας, συνέπειας και μοντέρνου προφίλη ΕΡΤ παίρνει κεφάλι με 40.900 followers. Το Mega ακολουθεί με μικρή διαφορά, ενώ ο ΣΚΑΪ είναι τρίτος.

Ο Alpha και το OPEN κατρακυλούν στις τελευταίες θέσεις, δείχνοντας ότι το ένστικτο τους στην εικόνα και την επικοινωνία είναι χαμηλού επιπέδου, παρά τα τηλεοπτικά ρεκόρ που επικαλούνται.


Instagram (followers):

  1. ΕΡΤ – 40.900
  2. MEGA – 38.800
  3. ΣΚΑΪ – 36.400
  4. ΑΝΤ1 – 26.100
  5. STAR – 16.600
  6. ALPHA – 8.900
  7. OPEN – 6.900

TikTok: Η νέα τηλεόραση – και ο Mega είναι ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς

Η πραγματική μάχη όμως δίνεται στο TikTok. Εκεί που οι παλιοί κανόνες τηλεοπτικής κυριαρχίας δεν έχουν καμία σημασία. Εκεί που ο χρήστης αποφασίζει σε 1 δευτερόλεπτο αν θα σε κρατήσει ή θα σε προσπεράσει.

Και εκεί, το MEGA κυριαρχεί με πάνω από 100.000 followers, ο Alpha ακολουθεί εντυπωσιακά δεύτερος, ενώ ο ΣΚΑΪ βρίσκεται στον πάτο, χωρίς καν να φτάνει τους 32.000.


TikTok (followers):

  1. MEGA – 102.000
  2. ALPHA – 76.500
  3. ΕΡΤ – 67.100
  4. ΑΝΤ1 – 46.800
  5. OPEN – 39.400
  6. STAR – 34.100
  7. ΣΚΑΪ – 31.300

Η ενημέρωση στα social media: Επανάσταση ή αποτυχία;

Είναι σαφές ότι η δυναμική τηλεόραση του 2025 δεν χτίζεται μόνο σε πλατό και δελτία τύπου. Χτίζεται σε reels, lives, shorts και hashtag. Και κάποιοι το κατάλαβαν έγκαιρα – κάποιοι άλλοι πιάστηκαν στον ύπνο.

Κανάλια όπως το Mega, η ΕΡΤ και ακόμα και ο Alpha στο TikTok, κατάλαβαν τον νέο χάρτη μάχης. Άλλοι, όπως ο ΣΚΑΪ, επαναπαύονται στη μονοκρατορία του Facebook και αγνοούν τις πλατφόρμες που ελέγχουν πλέον τις νέες γενιές θεατών.

Και φυσικά, υπάρχουν κι αυτοί που δεν μπήκαν ποτέ στη μάχη. Όπως ο Alpha στο Facebook, που δεν έχει καν ειδησεογραφικό προφίλ. Ή ο STAR που παραπαίει χωρίς στρατηγική.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ των media: Η υπόθεση Πυργιώτη ανοίγει τον φάκελο των δημοσιογράφων που πληρώνονται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη

Ο φάκελος Πυργιώτη ανοίγει τις αποκαλύψεις για χρηματοδοτούμενη σιωπή στα media και συμβάσεις με το Δημόσιο

Πυργιώτη – Αβιράμ: Ο γάμος που ρίχνει φως στη σύγκρουση με τον Σκέρτσο

Η Πυργιώτη απαντά στον Σκέρτσο για τη Σύρο, με φόντο τη σχέση της με πρώην πρέσβη του Ισραήλ

Mega Channel: Θρίαμβος στην τηλεθέαση, παραφωνία στην προβολή – Τα ερωτήματα για τη «μονοκαλλιέργεια» Γιάμαλη

Το Mega Channel κυριαρχεί στην τηλεθέαση, αλλά η υπερπροβολή της Γιάμαλη προκαλεί ερωτήματα για εσωτερικές σκοπιμότητες