Συζητήθηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας η 1η αγωγή που έχουν καταθέσει συγγενείς του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Οι συγγενείς στρέφονται σε βάρος του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellenic Train, ζητώντας αποζημίωση το ποσό του 1.000.000 ευρώ για την ψυχική οδύνη που υπέστησαν.
Στην κατάθεσή του ο πραγματογνώμονας Επαμεινώνδας Μπούρας, τον οποίο είχε προτείνει η οικογένεια του ελεγκτή επισήμανε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρησή της από τον σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε.. Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Απ’ ό,τι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα. Μέχρι την αποχώρηση από τον σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα.»
Πρόεδρος : Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη ;
Μάρτυρας : Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
Πρόεδρος : Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
Μάρτυρας : Ο ΟΣΕ
Πρόεδρος : Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημενα συστήματα πως εφαρμόζεται ασφάλεια;
Μάρτυρας :Χειροκίνητα. Αν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη.»
Ο πραγματογνώμονας κατέθεσε ότι από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων από την στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο.
«Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση» ανέφερε ο πραγματογνώμονας, προσθέτοντας ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών.
Με την έναρξη της διαδικασίας οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ ζήτησαν ξανά να αναβληθεί η συζήτηση μέχρι να ολοκληρωθεί η ποινική έρευνα, ενώ ισχυρίστηκαν ότι δεν υπάρχει υπαιτιότητα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.
Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφαση του.