Σοκάρει η πρώτη πανελλαδική έρευνα οικονομικής συγκυρίας: Ανασφάλεια και φόβο αισθάνονται τέσσερις στους 10 Έλληνες

Τη δυσχερή οικονομική κατάσταση νοικοκυριών και επιχειρήσεων καταγράφει το πρώτο «Βαρόμετρο» της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας

Ανασφάλεια και φόβο αισθάνονται σχεδόν τέσσερις στους 10 Έλληνες σε σχέση με την οικονομική κατάσταση που βιώνουν σήμερα. Ενας στους πέντε καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος και ένας στους τέσσερις καταναλωτές θέρμανσης δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να αποπληρώσουν τους αντίστοιχους λογαριασμούς. Περισσότεροι από τους μισούς (52%) περιόρισαν τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών, όπως τα τρόφιμα, ενώ το 70% δηλώνει ότι έχει περιορίσει τις δαπάνες ένδυσης – υπόδησης και τις δαπάνες ψυχαγωγίας και ταξιδιών.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την πρώτη πανελλαδική έρευνα οικονομικής συγκυρίας («Βαρόμετρο») της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, που διεξήχθη την περίοδο Νοεμβρίου – Δεκέμβριου 2022, σε συνολικό δείγμα 2.403 ατόμων (1.202 καταναλωτές & 1.201 επιχειρήσεις). Η έρευνα αποτυπώνει την πραγματική οικονομική κατάσταση της χώρας, καταγράφοντας κλίμα γενικευμένου προβληματισμού για το παρόν και επιφυλακτικότητας για το μέλλον, με βασική αιτία την ακρίβεια.

Ανάλογο είναι το κλίμα και στις επιχειρήσεις, με την απαισιοδοξία να είναι το συναίσθημα που κυριαρχεί σε σχέση με την εξέλιξη της χρηματοοικονομικής κατάστασής τους. Το 36% των ερωτηθέντων αναμένει μείωση της ρευστότητας κατά το επόμενο εξάμηνο, έναντι μόλις 14% που αναμένει ενίσχυση της ρευστότητας. Αρνητική εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με την εξέλιξη της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, καθώς το 54% προβλέπει δυσμενέστερη κατάσταση το επόμενο εξάμηνο (ήτοι αύξηση επισφαλειών και πτωχεύσεων), έναντι μόλις 12% που διαβλέπει βελτίωση της κατάστασης στον κλάδο τους (λιγότερες επισφάλειες και πτωχεύσεις).

Ελλείψεις πρώτων υλών ή προϊόντων δηλώνει ότι αντιμετωπίζει το 37% των επιχειρήσεων, φαινόμενο εντονότερο στους τομείς του εμπορίου, της μεταποίησης/βιομηχανίας και των κατασκευών, στις επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό και σε εκείνες με ετήσιο τζίρο μεταξύ 1.000.000 και 5.000.000 ευρώ, ενώ η μέση αύξηση που αναφέρουν οι επιχειρήσεις στο κόστος των πρώτων υλών ή προϊόντων φτάνει το 40%. Αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων/υπηρεσιών τους κατά το επόμενο εξάμηνο προβλέπουν περίπου οι μισές (49%) επιχειρήσεις, με την εντονότερη τάση αύξησης τιμών να καταγράφεται στον τομέα του εμπορίου, ενώ το 31% των επιχειρήσεων αναφέρει ότι ο κύκλος εργασιών του μειώθηκε, το 28% ότι αυξήθηκε και το 39% ότι παράμεινε σταθερός.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μυστικές δημοσκοπήσεις – Εφιάλτης για τον Μητσοτάκη: Η Ελληνική Λύση πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας

Ανατροπή στις μυστικές δημοσκοπήσεις: Η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου αναδεικνύεται πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη Βόρεια Ελλάδα

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση