Σάλος για την Τράπεζα Πειραιώς: συνεχείς καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις, όπως τα 11€ για απλή μετατροπή συναλλαγής πιστωτικής κάρτας σε δόσεις
Η Τράπεζα Πειραιώς βρίσκεται ξανά στο στόχαστρο των καταναλωτών, καθώς οι καταγγελίες για τις εξωφρενικές χρεώσεις της πληθαίνουν. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η χρέωση περίπου 11 ευρώ για μια απλή μετατροπή συναλλαγής μέσω πιστωτικής κάρτας σε δόσεις – μια διαδικασία που σε κάθε σύγχρονο τραπεζικό περιβάλλον θα έπρεπε να είναι σχεδόν ανέξοδη ή και δωρεάν.
«Χρυσάφι» οι προμήθειες
Οι πελάτες κάνουν λόγο για πρακτικές που «τιμωρούν» τον καταναλωτή και θυμίζουν άλλες εποχές, με τις χρεώσεις να μετατρέπονται σε βασικό επιχειρηματικό μοντέλο. Μια απλή λειτουργία, η οποία γίνεται αυτοματοποιημένα από τα ηλεκτρονικά συστήματα, επιβαρύνεται με ποσά που μόνο ως υπέρογκα μπορούν να χαρακτηριστούν.
Ελλιπής εποπτεία;
Το ζήτημα εγείρει σοβαρά ερωτήματα και για τον ρόλο της εποπτικής αρχής. Πώς είναι δυνατόν σε μια εποχή που η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι κανονισμοί της Ε.Ε. ζητούν μεγαλύτερη διαφάνεια και προστασία του καταναλωτή, να επιτρέπονται τέτοιου είδους πρακτικές;
Οι πολίτες αγανακτούν
Οι αντιδράσεις αναμένεται να είναι καταιγιστικές, ενώ δεν έχει περάσει πολύς καιρός από το σκάνδαλο με τις υπέρογκες χρεώσεις για αναλήψεις μετρητών από ATM με την Τράπεζα Πειραιώς και πάλι πρωταγωνίστρια. Καταναλωτές καταγγέλλουν τη συγκεκριμένη πολιτική, μιλούν για «ληστεία εν ψυχρώ» και καλούν σε μαζική αντίδραση. Δεν λείπουν και οι φωνές που τονίζουν ότι οι τράπεζες στην Ελλάδα έχουν μετατραπεί σε μονοπώλια που λειτουργούν εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, χωρίς πραγματικό ανταγωνισμό.
Η Τράπεζα Πειραιώς φαίνεται να έχει ξεπεράσει κάθε όριο λογικής, ζητώντας διψήφια ποσά για υπηρεσίες που κοστίζουν στην τράπεζα… ελάχιστα λεπτά του ευρώ. Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν η κατάσταση αυτή μπορεί να συνεχιστεί, αλλά πότε και πώς θα υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση για να σταματήσει η αδικαιολόγητη οικονομική αφαίμαξη των καταναλωτών.