Σάλος για την αποκάλυψη μεγάλης απάτης με τον Τάσο Τέλλογλου

Απάτη με το όνομα του Τάσου Τέλλογλου μέσω Facebook και Instagram παρασύρει πολίτες σε ψεύτικες επενδύσεις. Πώς λειτουργεί το κόλπο και γιατί η ΜΕΤΑ δεν το σταματά


Μια καλά οργανωμένη διαδικτυακή απάτη εκμεταλλεύεται το όνομα και την εικόνα του Τάσου Τέλλογλου, παρουσιάζοντάς τον ως έτοιμο να αποκαλύψει «ένα μυστικό που θα αλλάξει τη ζωή χιλιάδων Ελλήνων».

Οι χορηγούμενες αναρτήσεις εμφανίζονται σε Facebook, Instagram και Messenger και οδηγούν σε επενδυτικές πλατφόρμες-μαϊμού. Στόχος, να πειστεί ο χρήστης να επενδύσει χρήματα που δεν θα επιστραφούν ποτέ.


Το κόλπο: Από την «αποκάλυψη» στην απώλεια χρημάτων

Η καμπάνια, που ξεκίνησε στα τέλη Ιουλίου, παραμένει ενεργή παρά τις αναφορές χρηστών και τις καταγγελίες του ίδιου του Τέλλογλου προς τη ΜΕΤΑ (Meta – Facebook & Instagram).

Ο μηχανισμός είναι απλός:

  1. Ο χρήστης πατάει σε σύνδεσμο νομίζοντας ότι θα ακούσει συνέντευξη ή αποκάλυψη του δημοσιογράφου.
  2. Μεταφέρεται σε σελίδα επενδυτικής πλατφόρμας που υπόσχεται «σίγουρα κέρδη».
  3. Ζητείται ελάχιστη κατάθεση 250 ευρώ.
  4. Μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, «διαχειριστές» πείθουν το θύμα να καταθέσει περισσότερα.
  5. Τα χρήματα χάνονται – ποτέ δεν επενδύονται.

Πλαστογραφημένες συνεντεύξεις και ψεύτικες δηλώσεις

Οι απατεώνες μιμούνται συνεντεύξεις και παραποιούν δηλώσεις του Τέλλογλου, ακόμη και πλαστογραφώντας υπογραφές δημοσιογράφων.

Χρησιμοποιούν ονόματα μεγάλων ελληνικών ΜΜΕ, όπως το Πρώτο Θέμα, συνοδεύοντας τα ψεύτικα άρθρα με κατασκευασμένα σχόλια «ικανοποιημένων επενδυτών» και παραποιημένα τραπεζικά έγγραφα.


Διεθνές φαινόμενο – Η τεχνητή νοημοσύνη στα χέρια απατεώνων

Παρόμοιες απάτες, γνωστές ως celebrity endorsement scams, έχουν εντοπιστεί διεθνώς. Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης διευκολύνει τη δημιουργία deepfake βίντεο που καθιστούν την απάτη πιο πειστική.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, δίκτυο με έδρα τη Γεωργία απέσπασε 35 εκατ. δολάρια από θύματα μέσω αντίστοιχων διαφημίσεων σε Facebook και Google.


Γιατί οι αρχές δυσκολεύονται να επέμβουν

Η τακτική είναι κερδοφόρα για τους απατεώνες επειδή τα ποσά ανά θύμα είναι μικρά, αποφεύγοντας την προσοχή των αρχών. Πολλοί δεν καταγγέλλουν, είτε από ντροπή είτε από πεποίθηση ότι τα χρήματα δεν ανακτώνται.


Πώς να αναγνωρίσετε την απάτη

Οι ειδικοί συμβουλεύουν:

  • Αποφεύγετε προσφορές με εξωπραγματικά κέρδη.
  • Ελέγχετε ορθογραφία, γλώσσα και URL.
  • Μην εμπιστεύεστε λογότυπα ΜΜΕ χωρίς διασταύρωση.

Στην περίπτωση Τέλλογλου, η εικόνα έφερε σωστό URL του Πρώτου Θέματος, αλλά ο σύνδεσμος οδηγούσε αλλού.


Η αδράνεια της ΜΕΤΑ και οι καταγγελίες

Σύμφωνα με το Inside Story, τουλάχιστον πέντε λογαριασμοί στο Facebook έχουν ανεβάσει 450+ ψεύτικες διαφημίσεις από τον Ιούνιο. Παρά τις αναφορές, παραμένουν ενεργοί.

Η ΜΕΤΑ είχε ανακοινώσει από τον Οκτώβριο 2024 ότι θα χρησιμοποιήσει τεχνολογία αναγνώρισης προσώπων για να αντιμετωπίσει τέτοια περιστατικά, αλλά το πρόβλημα παραμένει.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ των media: Η υπόθεση Πυργιώτη ανοίγει τον φάκελο των δημοσιογράφων που πληρώνονται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη

Ο φάκελος Πυργιώτη ανοίγει τις αποκαλύψεις για χρηματοδοτούμενη σιωπή στα media και συμβάσεις με το Δημόσιο

Πυργιώτη – Αβιράμ: Ο γάμος που ρίχνει φως στη σύγκρουση με τον Σκέρτσο

Η Πυργιώτη απαντά στον Σκέρτσο για τη Σύρο, με φόντο τη σχέση της με πρώην πρέσβη του Ισραήλ

Mega Channel: Θρίαμβος στην τηλεθέαση, παραφωνία στην προβολή – Τα ερωτήματα για τη «μονοκαλλιέργεια» Γιάμαλη

Το Mega Channel κυριαρχεί στην τηλεθέαση, αλλά η υπερπροβολή της Γιάμαλη προκαλεί ερωτήματα για εσωτερικές σκοπιμότητες