Ακόμα και 3 ευρώ η βενζίνη και η κυβέρνηση στον κόσμο της

Μαχαιριά στην τσέπη του καταναλωτή είναι πλέον οι τιμές της αμόλυβδης με τα έξοδα σε ετήσια βάση να σοκάρουν και το καθημερινό κυνήγι χαμηλής τιμής να οδηγεί σε αδιέξοδο, καθώς δεν υπάρχει πρατήριο στην Αθήνα κάτω από τα 2,30 ευρώ και στην νησιωτική Ελλάδα κάτω από 2,70 ευρώ ενώ πλέον υπάρχουν φόβοι ότι η τιμή μπορεί να φτάσει και τα 3 ευρώ.

Την ίδια στιγμή  ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης δήλωνε ότι αν μειώσουμε τον ΦΠΑ θα επωφεληθούν οι τουρίστες όχι οι Έλληνες καταδικάζοντας έτσι την ελληνική κοινωνία σε μόνιμη φτώχεια.

Η “λύση” και πάλι από την κυβέρνηση Κ.Μητσοτάκη η μετατροπή των Ελλήνων σε “επιδοματάκηδες”. Την μεθεπόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα παρέμβαση της κυβέρνησης για τα καύσιμα.

Σε τηλεοπτική εκπομπή μίλησε σχετικά ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής, κάνοντας δυσοίωνες προβλέψεις για το πώς θα εξελιχθούν οι τιμές στα πρατήρια.

Το «τρικ» των οδηγών με τα μικρά ποσά

Οι οδηγοί προσπαθούν να κάνουν οικονομία και στα βενζινάδικα βάζουν το γνωστό «εικοσάρικο».

Αυτές οι ελάχιστες ποσότητες καυσίμου όμως δεν τους πάνε μακριά και η ώρα για το επόμενο χαρτονόμισμα των 20€ έρχεται κάθε φορά όλο και συχνότερα.

Έτσι το πορτοφόλι αδειάζει όλο και πιο γρήγορα αφού με την ίδια κατανάλωση το αυτοκίνητο τους κάνει τις ίδιες αποστάσεις αλλά οι τιμές έχουν εκτοξευθεί

Ολοταχώς για double score η αμόλυβδη

Για double score οδεύει ολοταχώς η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.

Από 1,57€ το 2021 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, βρίσκεται τώρα στα 2,30 ευρώ, ενώ η πρόβλεψη για τους επόμενους μήνες αγγίζει το εφιαλτικό ποσό των 3 ευρώ.

Την ίδια ώρα, όλο και πιο κοντά στα τρία ευρώ ανά λίτρο βρίσκεται η Κρήτη, που είχε τιμή λίτρου 1,67€ το 2021 και πάνω από 2,35€ το 2022.

Σε ετήσια βάση ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο που ήθελε από 2.355 στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη το 2021 για όλη την χρονιά με ενσωματωμένη την πρόβλεψη για αμόλυβδη ως 3 ευρώ θα κάψει ως 3.975 το 2022 και στην Κρήτη από 2.505 θα πάει στα ως 4.012,50 ευρώ.

Η αύξηση στην τσέπη ανάλογα με το πότε και πόσο θα φτάσει η αύξηση  είναι από 1.095 ως 1.620 για την Θεσσαλονίκη και από 1.020 ως 1.507 στην Κρήτη δηλαδή πάνω από δύο μισθοί.

Σε αυτά πρέπει να υπολογιστούν και τα υπόλοιπα αυξημένα κόστη, όπως τα σέρβις, τα λάστιχα και οι τακτικές αλλαγές λαδιών.

Δυσοίωνες προβλέψεις

«Οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξητική τάση εδώ και πολύ καιρό. Από την 1η Μαΐου η τιμή της αμόλυβδης έχει αυξηθεί 23 λεπτά στα διυλιστήρια, αύξηση που ακόμα δεν έχει περάσει στα πρατήρια», ανέφερε ο κ. Κιουρτζής.

«Αυτή τη βδομάδα θα δούμε μια τιμή σίγουρα πάνω από τα 2,30 ευρώ το λίτρο, και θα αγγίζει τα 2,40. Όταν η τιμή στο διυλιστήριο είναι στα 2,24 ευρώ, μια φυσιολογική τιμή στο πρατήριο θα είναι γύρω στα 2,40. Ο πρατηριούχος έχει χάσει 50% της δυναμικής των κεφαλαίων του», πρόσθεσε ο ίδιος.

Την ίδια στιγμή οι κερδοσκοπικές τάσεις σε όλα τα στάδια των καυσίμων καλά κρατεί. Προκειμένου να αντιληφθεί ο καθένας πόσο στρεβλό είναι το σύστημα, αρκεί να αναφέρει πως μέσα στον Μάιο η λιανική τιμή της βενζίνης ανέβηκε 10,2% και του diesel κίνησης, μόλις 1,5%.

Η εικόνα αυτή αποτελεί την απόλυτη στρέβλωση της αγοράς, αφού η πρώτη ύλη για την παραγωγή και των δύο αυτών προϊόντων είναι η ίδια, το πετρέλαιο Brent.

Και όσο και αν υπάρχουν επιμέρους διαφορές, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί τόσο μεγάλη απόκλιση, περίπου δεκαπλάσια με τα… αρμόδια υπουργεία να σφυρίζουν αδιάφορα.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ