Μόνο τον Ιούνιο εγκρίθηκαν κονδύλια 29,6 εκατ. ευρώ – Ιδιαίτερη κινητικότητα από την κυβέρνηση ενόψει πολιτικών εξελίξεων
Κρατική διαφήμιση: 80,5 εκατ. ευρώ σε έξι μήνες – 29,6 εκατ. μόνο τον Ιούνιο
Στα 80,5 εκατομμύρια ευρώ εκτιμάται ότι ανήλθε η συνολική διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με πηγές της αγοράς. Το ποσό αυτό αντανακλά τον αυξανόμενο ρυθμό επικοινωνιακών ενεργειών της κυβέρνησης, σε μια περίοδο υψηλής πολιτικής έντασης και προεκλογικών ζυμώσεων.
Ενδεικτικό της έντασης είναι το γεγονός ότι μόνο για τον μήνα Ιούνιο εγκρίθηκαν κονδύλια ύψους 29,6 εκατομμυρίων ευρώ, καθιστώντας τον τον μήνα με τη μεγαλύτερη καταγεγραμμένη μηνιαία διαφημιστική δαπάνη της χρονιάς έως τώρα.
Έντονη προβολή κυβερνητικών δράσεων και προγραμμάτων
Η αύξηση της δημόσιας διαφημιστικής δαπάνης συνοδεύεται από πληθώρα καμπανιών που αφορούν μεταρρυθμίσεις, κοινωνικά προγράμματα, ευρωπαϊκά έργα, αλλά και καίριες παρεμβάσεις σε τομείς όπως η Υγεία, η Παιδεία και η Ψηφιακή Διακυβέρνηση.
Πηγές του χώρου της επικοινωνίας εκτιμούν πως το δεύτερο εξάμηνο του έτους η διαφημιστική τάση θα διατηρηθεί ανοδική, καθώς το κυβερνητικό επιτελείο επιδιώκει ενίσχυση της προβολής, σε συνδυασμό με τις ανάγκες στρατηγικής επικοινωνίας πριν από πολιτικές αναμετρήσεις ή δημοσιονομικές μεταβολές.
Ερωτήματα για τη διαφάνεια κατανομής και τους αποδέκτες των κονδυλίων
Αν και το ύψος της δαπάνης προκαλεί εντυπώσεις, παραμένουν ανοιχτά τα ερωτήματα σχετικά με τη διαφάνεια στην κατανομή των ποσών, τα κριτήρια επιλογής των μέσων ενημέρωσης που τα λαμβάνουν, καθώς και το πραγματικό αποτύπωμα των καμπανιών στην κοινή γνώμη.
Η ιστορική εμπειρία προηγούμενων περιόδων κρατικής διαφήμισης έχει δείξει ότι η απουσία διαφανούς μηχανισμού αξιολόγησης και ελέγχου ενισχύει την καχυποψία, κυρίως όταν το ύψος των κονδυλίων υπερβαίνει κατά πολύ τις μέσες ετήσιες επιδόσεις προηγούμενων κυβερνήσεων.