Πριν λίγες ημέρες, εδώ στο PERIODISTA.GR, η στήλη ΠΥΘΙΑ αποκάλυψε τις συζητήσεις που γίνονται σε κύκλους, στους οποίους συμμετέχει περιορισμένος αριθμός προσώπων, αναφορικά με το μέλλον της Motor Oil και την οικογένεια Βαρδινογιάννη, μία σειρά από περίεργες συμπτώσεις, για πιέσεις που ασκούνται και περίεργες μεθοδεύσεις που γίνονται στο παρασκήνιο.
Διαβάστε οπωσδήποτε: Η κυβέρνηση των funds θέλει να «σπάσει» την ιδιοκτησία της μεγάλης ελληνικής οικογένειας Βαρδινογιάννη στα διυλιστήρια;
Στο πλαίσιο αυτό η ΠΥΘΙΑ είχε θέσει τα ακόλουθα ερωτήματα και είχε μεταφέρει τι συζητείτε ως εξής:
Υπάρχουν ισχυρά συστήματα εντός και κυρίως ΕΚΤΟΣ Ελλάδος που θέλουν να κάνουν την Motor Oil πολυμετοχική; Υπάρχουν δηλαδή κύκλοι που πιέζουν με διαφόρους τρόπους για την είσοδο fundς στα διυλιστήρια, ώστε ο χαρακτήρας της Motor Oil να διεθνοποιηθεί, ώστε η Motor Oil να εγκαταλείψει το μοντέλο της ισχυρής οικογενειακής “επιχείρησης, ώστε να εγκαταλείψει δηλαδή ένα μοντέλο παρωχημένο στις μέρες μας που παραπέμπει σε περασμένες δεκαετίες; Αν η απάντηση είναι ΝΑΙ και αν προχωρήσουν τέτοιου είδους σχεδιασμοί τότε αυτό το ενδεχόμενο σημαίνει ότι η οικογένεια Βαρδινογιάννη θα χάσει τη βασική ιδιοκτησία, κρατώντας ωστόσο ένα μερίδιο.
Λένε ότι το πρότυπο είναι το μοντέλο μετοχοποίησης των Ελληνικών Πετρελαίων.
Λένε ότι υπάρχουν κέντρα που θέλουν να αφαιρέσουν το απόλυτο έλεγχο των διυλιστηρίων από την Οικογένεια Βαρδινογιάννη πριν από την εποχή του… υδρογόνου.
Ρωτάνε κάποιοι: Ποιος είναι ο ρόλος του συστήματος Μητσοτάκη με τις διεθνείς διασυνδέσεις;
Σε συνέχεια όλων των παραπάνω έρχεται το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ONE VOICE, η οποία αποκαλύπτει (ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν υιοθετούμε την αποκάλυψη, αλλά την καταγράφουμε), ότι η Motor Oil συμφερόντων Βαρδινογιάννη ετοιμάζεται να εγκαταλείψει την Ελλάδα. Η εφημερίδα μάλιστα συνδέει την στρατηγικού χαρακτήρα απόφαση, την οποία φέρεται να έχει πάρει η οικογένεια Βαρδινογιάννη, με τη σύγκρουση η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη με την κυβέρνηση Μητσοτάκη ή μάλλον καλύτερα με το σύστημα Μητσοτάκη.
Ακολουθεί ολόκληρο το ρεπορτάζ της ONE VOICE
Οι σχέσεις του Γιάννη Βαρδινογιάννη με την κυβέρνηση όχι μόνο παραμένουν τεταμένες, αλλά πλέον, πηγές και από το επιχειρηματικό περιβάλλον του και από κάποιες χρηματιστηριακές αναφέρουν στην One Voice ότι, μέσα στα ενδεχόμενα είναι να μεταφέρει τη φορολογική έδρα του ομίλου εκτός Ελλάδας.
Όπως μας τόνισαν, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δεν πρόκειται να θιγούν οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα ούτε οι πάγιες επενδύσεις (διυλιστήρια) απλώς -όπως έχει γίνει και με άλλους επιχειρηματικούς κολοσσούς- ο όμιλος θα είναι φορολογικά υποκείμενος σε κάποιο ξένο κράτος. Η One Voice προσπάθησε να επικοινωνήσει σχετικά με τον κ. Βαρδινογιάννη χωρίς επιτυχία, οπότε παραμένουμε σε αυτά που μας ανέφεραν οι πηγές μας, που… σπάνια πέφτουν έξω.
Οι σχέσεις του Γ. Βαρδινογιάννη με την κυβέρνηση είναι γνωστό τοις πάσι ότι βρίσκονται σε τεντωμένο σκοινί μετά και τα πρόσφατα γεγονότα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και ιδιαίτερα με τις κατηγορίες περί παρεμπόδισης ελέγχου και την προσπάθεια εισόδου στο προσωπικό του γραφείο. Μάλιστα, η οργή του επιχειρηματία ήταν τέτοια που με ανακοίνωσή του τόνισε ότι, θα στραφεί νομικά κατά της κίνησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Όμως, αυτή ήταν απλώς η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον κ. Βαρδινογιάννη. Είχε προηγηθεί η φορολόγηση των «υπερκερδών» (όπως είχαν χαρακτηριστεί τα κέρδη του ομίλου από την κυβέρνηση) που ουσιαστικά άλλαξε και τη λογιστική εικόνα του ομίλου από το β’ εξάμηνο του 2024.
Σε ό,τι αφορά, δε, την προσπάθεια εισόδου στο προσωπικό του γραφείο, στον όμιλο θεωρούν ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν θα τολμούσε ποτέ να ήταν τόσο επιθετική, εάν δεν είχε την πολιτική κάλυψη.
Ο Γιάννης Βαρδινογιάννης (ο «Ι.Β.» όπως τον ανέφερε η Επιτροπή Ανταγωνισμού) βλέπει ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την επιχειρηματική του δραστηριότητα ως πεδίο άσκησης πολιτικής, με επιζήμιες επιπτώσεις για το όνομά του και την αξία του ομίλου. Επιπλέον, ήταν μία ολόκληρη σειρά γεγονότων που τον δυσαρέστησαν και πίεσαν και τη μετοχή της Motor Oil, όπως για παράδειγμα η έξοδός της από τον δείκτη MSCI Standard, η οποία άλλαξε και την τάση για τη μετοχή. Έκτοτε και ειδικά μετά και την πυρκαγιά στη μονάδα των Αγίων Θεοδώρων, στα μέσα Σεπτεμβρίου, η πορεία της μετοχής βρέθηκε σε καθοδικό κανάλι.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, φορολογικές έδρες εκτός Ελλάδος έχουν και άλλοι επιχειρηματικοί κολοσσοί, όπως η Viohalco, η Titan, η Coca-Cola HBC, αλλά και εταιρίες όπως η Austriacard.