Ποιοι influencers επηρεάζουν τις αμερικανικές εκλογές

Από την dw.com

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Pew Research Center οι μισοί περίπου Αμερικανοί ενημερώνονται για τις πολιτικές εξελίξεις μέσω των social media. Περίπου το 33% των νεαρών ενηλίκων κάτω των 30 ετών δηλώνει μάλιστα πως μαθαίνει τις ειδήσεις αποκλειστικά στο TikTok.

Οι influencers επομένως, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στα social media περισσότερο απ’ όλους τους υπόλοιπους χρήστες, φαίνεται να διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης – και άρα και των εκλογικών αποτελεσμάτων.

«Οι influencers επηρεάζουν την κοινή γνώμη σε φλέγοντα ζητήματα, όπως είναι οι αμβλώσεις, οι τιμές των ενοικίων, η οικονομία, η κλιματική αλλαγή ή ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή», γράφει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt. Ποιοι είναι όμως οι πολιτικοί influencers με τα εκατομμύρια ακολούθων;

Μία εξ αυτών είναι η Αλεξάντρα Κούπερ, «η παρουσιάστρια podcast με τη μεγαλύτερη επιρροή και φήμη στις ΗΠΑ. Στην εκπομπή της θίγει ζητήματα όπως ο φεμινισμός, η ψυχική υγεία και οι σχέσεις». Προσφάτως φιλοξένησε την Κάμαλα Χάρις, η οποία με αυτόν τον τρόπο «απέκτησε πρόσβαση σε εκατομμύρια ακροατές, οι οποίοι μάλιστα δεν είναι αποκλειστικά αριστεροί ή προοδευτικοί».

Το podcast του Τζο Ρόγκαν πάλι «μετράει 20 εκατομμύρια ακροατές, τους περισσότερους από κάθε άλλη εκπομπή στις ΗΠΑ – πρόκειται δε για ένα από τα πιο δημοφιλή podcasts παγκοσμίως, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε άντρες ακροατές», εξηγεί η Handelsblatt. Πάντως «ο Ρόγκαν δεν υποστηρίζει επισήμως κανέναν εκ των δύο υποψηφίων: η Χάρις είναι “η χειρότερη”, μία πολιτικός που λέει “ακαταλαβίστικες ασυναρτησίες”, ενώ ο Τραμπ είναι “μία προσωπικότητα που προωθεί τον διχασμό” και αποτελεί “υπαρξιακή απειλή για τη δημοκρατία”».

Πηγαίνοντας προς το πιο συντηρητικό κομμάτι του πολιτικού φάσματος δεν γίνεται να αγνοήσει κανείς και τον Τζον ΜάκΕντι, «ο οποίος έχει συνεργαστεί με το Heritage Foundation, τη δεξαμενή σκέψης που συνέταξε το Project 2025, το εγχειρίδιο για μία δεξιά συντηρητική κοινωνική τάξη πραγμάτων», επισημαίνει η οικονομική επιθεώρηση. «Παλαιότερα ο ΜάκΕντι είχε εργαστεί και στον Λευκό Οίκο, ως “προσωπικός βοηθός” του προέδρου Τραμπ και εν συνεχεία ως επικεφαλής προσωπικού. […] Τα πιο επιτυχημένα βίντεό του έχουν προβληθεί από εκατομμύρια θεατές. Σε αυτά ο ΜάκΕντι μιλάει συνήθως με ειρωνικό και επιθετικό τρόπο για σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα […] – επιχειρηματολογώντας σταθερά ενάντια στη Χάρις και το κόμμα της».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θα πουλήσει τελικά ο Ιβάν Σαββίδης; – Ζητά 334 εκατ. ευρώ για να αποχωρήσει

Η Λουί-Ντρέιφους επανέρχεται με προσφορά 40€/μετοχή για τον ΟΛΘ – Η μετοχή καλπάζει, ο Σαββίδης ζητά 334 εκατ. ευρώ – Θα πει ξανά όχι;

Αλλαγές στον ΠΑΟΚ: Σενάρια για επενδυτές – Η αινιγματική κίνηση του Ιβάν Σαββίδη

Στο προσκήνιο πιθανή είσοδος επενδυτών στον ΠΑΟΚ – Τι...

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη «χάνει μετοχές», αλλά όχι την ισχύ στα media

Η Alpha TV αλλάζει χέρια: Η United Group αποκτά το 50%, αλλά η διοίκηση παραμένει στη Motor Oil. Ποιος έχει πραγματικά τον έλεγχο; Ποια είναι η στρατηγική της οικογένειας Βαρδινογιάννη και πώς εξελίσσεται ο όμιλος;

Ανατροπή φέρνει δημοσκόπηση στην Κεντροαριστερά: Πρώτος ο Τσίπρας, αλλά…

Νέα δημοσκόπηση δείχνει ανατροπές στη μάχη της κεντροαριστεράς: Πλεύση Ελευθερίας μπροστά από ΠΑΣΟΚ – Τσίπρας, Κωνσταντοπούλου και Ανδρουλάκης στη μάχη για την ηγεσία ενός νέου φορέα.