Οριστική ρήξη μεταξύ Intrakat και τμήματος Δημοσίων Έργων στην Κύπρο
Αναμφίβολα πρόκειται για πισώπλατη μαχαιριά σε μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές της χώρας μας, όταν μάλιστα με νέο το όνομα AKTOR και 5 θυγατρικές μπαίνει σε ακίνητα και ΑΠΕ, ενώ πέτυχε αύξηση μετοχικού Κεφαλαίου 200 εκατ. ευρώ. Και αυτό λογικά δεν θα έπρεπε να συμβεί, όχι μόνο εξαιτίας του μεγέθους του Άκτωρα, αλλά σε συνάρτηση με το μέγεθος της ελληνικής επιχείρησης και στο πλαίσιο των καλών σχέσεων Ελλάδας – Κύπρου.
Με λίγα λόγια αυτό που συμβαίνει στην Κύπρο είναι αντιστρόφως ανάλογο σε σχέση με την ανάπτυξη της εταιρείας, ενώ δεν συνάδει και με όσα θα περίμενε κανείς στο πλαίσιο της, ας το γράψουμε έτσι, οικονομικής διπλωματίας σε μία συγκυρία κρίσιμη σε διεθνές επίπεδο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.
Τα ερωτήματα είναι πολλά.
Διαβάστε, όμως, τι έχει συμβεί:
Αποχώρηση εντός 14 ημέρες από το εργοτάξιο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς από τον εργολάβο και επαναπροκήρυξη σύμβασης και ολοκλήρωσης του έργου αποφάσισε το Τμήμα Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων στην Κύπρο. Η Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων (ΚΕΑΑ) μετά από ειδοποίηση του εργολάβου για ύπαρξη διαφοράς, μελέτησε την πολυσέλιδη εμπεριστατωμένη έκθεση της Ad-Hoc επιτροπής και με την επιστολή της ημερομηνίας 8 Νοεμβρίου 2024, ενημέρωσε το Τμήμα Δημοσίων Έργων ότι, αφού έλαβε υπόψη όλα τα κρίσιμα σημεία, αποφάσισε όπως απορρίψει όλα τα αιτήματα του εργολάβου.
Δεν επιτεύχθηκε ο φιλικός διακανονισμός-Το τμήμα λύνει την εργοδότηση του εργολάβου
Σήμερα, έχει επιδοθεί στον «αντιπρόσωπο του εργολάβου» της Ανάδοχου Εταιρείας ΙΝΤΡΑΚΟΜ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ με τον διακριτικό τίτλο «ΙΝΤRΑΚΑΤ», επιστολή ειδοποίησης 14 ημερών για τη λύση της εργοδότησης του εργολάβου από τον εργοδότη δυνάμει του όρου 15.2 των όρων του συμβολαίου. Με την επιστολή αυτή ο εργοδότης λύει την εργοδότηση του εργολάβου σύμφωνα με το συμβόλαιο και του δίδει ειδοποίηση 14 ημερών δυνάμει του όρου 15.2 των όρων του συμβολαίου, διά της οποίας καλείται όπως εντός 14 ημερών από τη λήψη της απομακρυνθεί από το εργοτάξιο.
Όπως σημειώνει το αρμόδιο τμήμα, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις και προειδοποιήσεις του εργοδότη προς τον εργολάβο, στις τακτικές συνεδριάσεις αλλά και με επιστολές, για αντιμετώπιση της τεράστιας και αδικαιολόγητης καθυστέρησης που δημιουργήθηκε εξ’ υπαιτιότητας του εργολάβου, δεν προέβη σε προσπάθειες για αντιμετώπιση αυτής, αλλά αντίθετα, ακόμα και δραστηριότητες οι οποίες ξεκίνησαν να εκτελούνται τους τελευταίους οκτώ μήνες, δεν είχαν την αναμενόμενη και προβλεπόμενη πρόοδο, ενώ θα μπορούσαν να εκτελούνται απρόσκοπτα.
Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης της σύμβασης, ο εργολάβος έθεσε σωρεία χρονικών και οικονομικών απαιτήσεων, οι οποίες εξετάστηκαν μέσω των νενομισμένων διαδικασιών και έχουν απορριφθεί σημειώνεται.
Η ΚΕΕΑ σημειώνει ότι με τη λήψη μέτρων μετριασμού, ως προνοείται στο συμβόλαιο και την εκτέλεση του έργου με την πρέπουσα ταχύτητα και χωρίς καθυστερήσεις εκ μέρους του εργολάβου, το έργο θα μπορούσε να εκτελεστεί απρόσκοπτα χωρίς κανένα επηρεασμό της κρίσιμης διαδρομής του προγράμματός του.
Το Τμήμα Δημοσίων Έργων λαμβάνει όλα τα μέτρα σε συνεργασία με τη Νομική Υπηρεσία για τη διασφάλιση όλων των δικαιωμάτων του Κράτους. Παράλληλα με τη λύση της εργοδότησης του παρόντος εργολάβου, το Τμήμα Δημοσίων Έργων θα προωθήσει τάχιστα τις διαδικασίες επαναπροκήρυξης σύμβασης και ολοκλήρωσης του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι η ανεξάρτητη επιτροπή που αποτελείτο από 3 άτομα προερχόμενα από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα έθεσε ενώπιον της 10 συν 1 αιτήματα από τον εργολάβο του έργου. Η διαδικασία εξεύρεσης φιλικού διακανονισμού, προβλέπεται στο συμβόλαιο που σύναψαν τα δυο μέρη. Οι σημαντικότερες διαφωνίες μεταξύ της Κυβέρνησης και της Intrakat ήταν όπως έγινε γνωστό τα χωματουργικά έργα αλλά και τα αδρανή υλικά που παράγονται από τις χωματουργικές εργασίες και την καταλληλότητά τους να χρησιμοποιηθούν για τις επιχωματώσεις.
Δήμαρχος Πόλης: Έπρεπε να είχε τερματιστεί η σύμβαση «πριν από μήνες»
Ο Δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς Γιώτης Παπαχριστοφή, έτυχε τη Δευτέρα ενημέρωσης για τον τερματισμό της σύμβασης με την εταιρεία για τον δρόμο Πάφου–Πόλης Χρυσοχούς από τον Υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη, ο οποίος – σύμφωνα με τα λεγόμενα του Δημάρχου – του ανακοίνωσε πως τις επόμενες ημέρες θα επισκεφθεί τον Δήμο Πόλης Χρυσοχούς.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Παπαχριστοφή εκτίμησε πως ο τερματισμός της σύμβασης με την εταιρεία για τον δρόμο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς «έπρεπε να είχε γίνει πριν κάποιους μήνες», εξηγώντας πως είχε διαφανεί ότι αν και έπρεπε να ολοκληρωθεί το έργο φέτος, «δυστυχώς η εταιρεία ΙΝΤRΑΚΑΤ ολοκλήρωσε μόλις το 30% του έργου».
Έπρεπε είπε ο κ. Παπαχριστοφή, «να είχε ολοκληρωθεί το συμβόλαιό τους προ πολλού».
Σήμερα, συνέχισε, σύμφωνα με ενημέρωση, της οποίας έτυχε από τον Υπουργό Μεταφορών σε τηλεφωνική τους επικοινωνία, ο κ. Βαφεάδης θα επισκεφτεί τις επόμενες ημέρες το διαμέρισμα Πόλης Χρυσοχούς ώστε να τεθούν τα χρονοδιαγράμματα αλλά και για να ενημερωθεί η Τοπική Αρχή με ποιόν τρόπο θα ξαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός, ώστε να ολοκληρωθεί η Α’ αλλά και η Β’ Φάση του έργου.