Κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής της συνέντευξης, η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί μετά την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών εξετάσεων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ημερομηνία ανακοίνωσης των βαθμολογιών: οι υποψήφιοι θα λάβουν τα αποτελέσματά τους προς το τέλος Ιουνίου, λίγο μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων.
Ακολούθως, θα ανοίξει η πλατφόρμα για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων, ενώ οι βάσεις εισαγωγής θα ανακοινωθούν τις τελευταίες πέντε ημέρες του Ιουλίου. Η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι στόχος του Υπουργείου είναι οι υποψήφιοι να γνωρίζουν εγκαίρως τη σχολή εισαγωγής τους, ώστε να διευκολυνθεί ο οικογενειακός προγραμματισμός, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις φοιτητών που θα χρειαστεί να μετακομίσουν.
Αναφερόμενη στο φετινό θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας, σημείωσε ότι η επιλογή της «δημιουργικότητας» αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη και άνοιξε έναν γόνιμο διάλογο μεταξύ των μαθητών.
Ψηφιακό φροντιστήριο και νέες δράσεις
Η Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στη συνέχιση του ψηφιακού φροντιστηρίου, που «πήγε πολύ καλά» για την πρώτη του χρονιά, και το οποίο θα ενισχυθεί από τη νέα σχολική χρονιά με νέα μαθήματα από την Ε΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου, σε μορφή ασύγχρονης διδασκαλίας, ενώ τα μαθήματα της τελευταίας τάξης του Λυκείου θα παρέχονται και ζωντανά. Ήδη πάνω από 45.000 χρήστες έχουν κάνει χρήση της πλατφόρμας, από περίπου 100.000 υποψήφιους.
Σύνδεση με την αγορά εργασίας
Η κα Ζαχαράκη έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αυξημένη προτίμηση προς τα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ), ενώ προανήγγειλε νομοθέτηση για τις Επαγγελματικές Ακαδημίες, που θα δημιουργούνται σε συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και θα εστιάζουν στις ανάγκες κάθε περιοχής, προσφέροντας εκπαίδευση, πρακτική και άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
Τέλος, ανακοίνωσε νέο πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού για την Γ΄ Γυμνασίου, το οποίο θα σχεδιαστεί σε συνεργασία με τον ΕΟΠΠΕΠ, δίνοντας στους μαθητές πιο στοχευμένη καθοδήγηση ως προς τις μελλοντικές τους σπουδές και επαγγελματικές επιλογές.