Πέτρος Σουρέτης: Οι υποδομές δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους

Στις αλλαγές και τις τάσεις που διαμορφώνονται διεθνώς στον τομέα των μεγάλων έργων υποδομών αναφέρθηκε ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας στο συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».

Ο κ. Σουρέτης μίλησε για τις μεγάλες ανάγκες της Ελλάδας σε έργα υποδομών (αστικοί και υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, σήραγγες, Μετρό, Τραμ, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια, υδραυλικά και ενεργειακά έργα κ.ά.), σημειώνοντας πως δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός για να αναλογιστεί πόσες μεγάλες είναι οι ελλείψεις ή οι ανάγκες της χώρας μας σε έργα υποδομής.

«Οι συμπολίτες μας στην καθημερινότητά τους έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με αυτή τη σκληρή πραγματικότητα. Μην ξεχνάμε, για παράδειγμα, τι σήμαινε μέχρι πρότινος το ταξίδι από την Αθήνα στην Πάτρα και τι σημαίνει ακόμα και σήμερα η μετακίνηση μέσω του Βόρειου Οδικού Άξονα στην Κρήτη», είπε ο κ. Σουρέτης, προσθέτοντας πως οι ανάγκες είναι πράγματι πολλές και τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας δεν επαρκούν για να τις καλύψουν.

«Τα έργα δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους»

Ειδική μνεία έκανε και στο θέμα της συντήρησης και της λειτουργίας των υποδομών, το οποίο χαρακτήρισε ακόμη πιο κρίσιμο από την απλή κατασκευή τους.

«Έχει πλέον γίνει κοινή συνείδηση ότι τα έργα δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους, αλλά ότι αντιθέτως απαιτούν διαρκή συντήρηση και μέριμνα για την αποδοτική λειτουργία τους και πως – κακά τα ψέματα- το ελληνικό δημόσιο δεν φημίζεται για την ικανότητά του να συντηρεί και να λειτουργεί υποδομές», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως οι σύγχρονες απαιτήσεις για smart, green και sustainable υποδομές θέτουν ψηλά τον πήχυ για τη συντήρηση και λειτουργία των υποδομών.

«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με ιστορία πάνω από 50 χρόνια στον κατασκευαστικό κλάδο και με δραστηριοποίηση περισσότερων των δυο δεκαετιών στη διαχείριση έργων υποδομής, όπως οι αυτοκινητόδρομοι Νέα και Κεντρική Οδός, διέγνωσε εγκαίρως αυτή την ανάγκη. Τα έργα υποδομής λοιπόν που έχει εξασφαλίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελούν μόλις μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού πλάνου που υλοποιεί αθόρυβα εδώ και χρόνια ο Όμιλος, με στόχο να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο, με το μεγαλύτερο και πιο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων υποδομών σε ελληνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε ο κ. Σουρέτης, δίνοντας το στίγμα για τη στόχευση του Ομίλου.

«Η συνολική επενδυτική ισχύς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ ως χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ίδια κεφάλαια σε επενδύσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα μόχλευσης μέσω δανεισμού, το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται και είναι διαθέσιμο για χρηματοδότηση έργων που είναι απολύτως απαραίτητα για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, αλλά και για την αναβάθμιση της θέσεως της χώρας μας εν γένει», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος συνολικά στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας και τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, ο κ. Σουρέτης επεσήμανε πως «αναμφίβολα ο κατασκευαστικός κλάδος είναι από τους κατ’ εξοχήν επιδραστικούς κλάδους στην οικονομία και στην απασχόληση. Για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται στον τομέα των κατασκευών προστίθεται 1 ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας. Αντίστοιχα, για κάθε 1 εκατ. ευρώ αξίας που παράγουν οι κατασκευές, δημιουργούνται 33 θέσεις εργασίας στην οικονομία».

Υστερεί η Ελλάδα στις υποδομές σε σχέση με την ΕΕ

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναγνώρισε, ωστόσο, ότι παρά τη θετική πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, όπως η Ρουμανία.

«Η αγορά των κατασκευών δείχνει θετικά σημάδια την τελευταία τετραετία. Τα δημοπρατούμενα έργα για το 2023 ανήλθαν στα 7 δισ. ευρώ και τα ανεκτέλεστα των κατασκευαστικών εταιρειών τριπλασιάστηκαν αγγίζοντας τα 15 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, οι επενδύσεις σε κατασκευές ως ποσοστό του ΑΕΠ για την Ελλάδα (που παραμένει τελευταία στην ευρωζώνη) είναι 4,8%, ενώ για την Ευρώπη των 27 στο 11,5% και για τη Ρουμανία στο 16,7%», είπε με νόημα.

«Τα μεγάλα έργα υποδομών, πέρα από το να διατηρούν ανταγωνιστική και σύγχρονη τη χώρα και να βελτιώνουν την καθημερινότητα και την ποιότητα της ζωής των πολιτών, έχουν σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία στην οικονομία και την κοινωνία», ανέφερε ο κ. Σουρέτης δίνοντας, χαρακτηριστικά παραδείγματα από σχετική μελέτη που έκανε πρόσφατα ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την επίδραση της δραστηριότητάς του στην οικονομία και την κοινωνία.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ιλιγγο προκαλούν τα χρήματα που βγάζει η εταιρεία του Νίκου Ευαγγελάτου

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Newsit Εταιρεία ΕΠΕ του...

Έκρυψαν το 8,3% του κόμματος Κασσελάκη σε δημοσκόπηση

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι. Βρισκόμαστε...

Η άγνωστη μάχη ανάμεσα σε Μαρινάκη και Αλαφούζο πριν τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Το θέμα του Σαββατοκύριακου...