Πέτρος Κουσουλός στον ΑΝΤ1: Η δημοσιογραφία της παρακμής στην πρώτη γραμμή και η υποβάθμιση της ποιότητας του σταθμού του Κυριακού

Η μεταγραφή του Πέτρου Κουσουλού ανοίγει νέο κύκλο συζήτησης για τη θέση του λαϊκισμού και της τηλεοπτικής εκμετάλλευσης στη δημοσιογραφία

Η Πυθία σχολιάζει


Η μετακίνηση του Πέτρου Κουσουλού από το OPEN στον ΑΝΤ1 παρουσιάζεται ως “φρέσκια αρχή” και “νέα πρόκληση”. Ωστόσο, πίσω από τους τίτλους και τις τηλεοπτικές ωραιοποιήσεις, αποτυπώνεται μια βαθιά και ανησυχητική πραγματικότητα: η συνέχιση της κατρακύλας της ελληνικής τηλεόρασης προς τη φτήνια, την υπερβολή και την αποδόμηση της ενημέρωσης.

Σε μια τηλεοπτική σκηνή που διψάει για νούμερα και όχι για ποιότητα, η παρουσία του Κουσουλού δεν έρχεται να καλύψει δημοσιογραφικά κενά, αλλά να εδραιώσει τη λογική του εντυπωσιασμού χωρίς αντίκρισμα.


Από την “αποκάλυψη” στην εκμετάλλευση: Η τηλεόραση της δραματοποίησης

Ο Πέτρος Κουσουλός, όσο κι αν προβάλλεται ως “ανεξάρτητος ερευνητής”, εκφράζει μια συγκεκριμένη δημοσιογραφική προσέγγιση: αυτή του σόου με υπόβαθρο τον ανθρώπινο πόνο.

«Ωμά ρεπορτάζ», «δυναμικές αποκαλύψεις», «αποκλειστικά στοιχεία» – λέξεις-κλειδιά που κρύβουν συχνά πίσω τους ένα τηλεοπτικό reality μεταμφιεσμένο σε ενημέρωση.

Η δημοσιογραφική δεοντολογία τίθεται στο περιθώριο, ενώ κάθε τραγωδία μετατρέπεται σε αφορμή για δραματοποίηση, σε μια διαρκή εμπορευματοποίηση της δυστυχίας.


Η “ελευθερία” χωρίς όρια και το τίμημα της τηλεοπτικής ανευθυνότητας

Πολλοί υποστηρίζουν ότι στο OPEN, ο Κουσουλός απολάμβανε “απόλυτη ελευθερία”. Όμως, αν αυτή η ελευθερία σημαίνει εκπομπές χωρίς φραγμούς, χωρίς έλεγχο, χωρίς ενσυναίσθηση και χωρίς φίλτρο, τότε δεν μιλάμε για δημοσιογραφική ανεξαρτησία, αλλά για τη νομιμοποίηση της τηλεοπτικής αυθαιρεσίας.

Η απουσία ευθύνης δεν είναι προτέρημα, είναι δομικό ελάττωμα ενός τηλεοπτικού συστήματος που επιλέγει να “πουλά” την ακραία εικόνα αντί για την ακριβή πληροφόρηση.


Μεταγραφή στον ΑΝΤ1: Ευκαιρία ή επιβεβαίωση της παρακμής;

Η ένταξή του στον ΑΝΤ1 μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους ως αναβάθμιση. Στην πραγματικότητα, θέτει πιο επιτακτικά το ερώτημα: ποια πρόσωπα θέλουμε να πρωταγωνιστούν στη δημόσια σφαίρα της ενημέρωσης;

Αν η απήχηση εξασφαλίζεται μέσω υπερβολής, κιτς αισθητικής και τηλεοπτικού θορύβου, τότε η ίδια η έννοια της ενημέρωσης διασύρεται και αλλοιώνεται.


Όταν το τηλεοπτικό μέλλον θυμίζει Μεσαίωνα

Σε μια εποχή γεμάτη ανασφάλεια και ανάγκη για έγκυρη, νηφάλια και τεκμηριωμένη πληροφόρηση, η προβολή φωνών που επιλέγουν το θέαμα αντί της αλήθειας είναι όχι μόνο άστοχη αλλά και επικίνδυνη.

«Αν το μέλλον της ελληνικής δημοσιογραφίας μοιάζει με τηλεοπτικό Μεσαίωνα, τότε η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τα κανάλια, αλλά και το κοινό που τον επιτρέπει».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1