Οι επεμβάσεις που έκανε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην Ακρόπολη και τον χώρο του Παρθενώνα παρομοιάζονται από τον Economist ευθέως με την πλήρη καταστροφή των Αθηνών από τον Ξέρξη τον Σεπτέμβριο του 480 π.Χ., αμέσως μετά την μάχη των Θερμοπυλών και πριν την ναυμαχία της Σαλαμίνας. Τότε οι δυνάμεις του Πέρση βασιλιά είχαν ισοπεδώσει την πόλη, αλλά και την Ακρόπολή της, καταστρέφοντας τον παλιό, αρχαϊκό ναό της Αθηνάς και τον παλιό, «πρώτο» Παρθενώνα που είχε αρχίσει να χτίζεται μετά την νίκη των Αθηναίων στη μάχη του Μαραθώνα κατά των δυνάμεων του Δαρείου το 490 π.Χ.
Το θέμα που τιτλοφορείται «Ενώ η πανδημία σάρωνε, η Ευρώπη γκρέμιζε ιστορικά κτίρια» και έχει υπέρτιτλο «Μνημειώδη λάθη», διασύρει την Ελλάδα και την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο προχωρά σε εφαρμογή πολιτικών υπό το «παραπέτασμα καπνού» της πανδημίας, αναφέρεται και σε άλλες περιπτώσεις αμφιλεγόμενων καταστροφών ιστορικών κτιρίων στην Ευρώπη, που προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις των πολιτών, όπως η κατεδάφιση του παλιού Εθνικού Θεάτρου στα Τίρανα και του μοναδικού y-Block στο μινιμαλιστικής αισθητικής του 1960 συγκρότημα κυβερνητικών κτιρίων του Όσλο.
Η διατύπωση που επιλέγει ο Economist, είναι χαρακτηριστική για το πώς αντιλάμβάνεται την Μενδώνη και τις επιλογές της στην πανδημία. «Ενώ η προσοχή είχε αποσπαστεί, οι Αρχές υλοποίησαν αμφιλεγόμενες επεμβάσεις. Πάρτε την Ακρόπολη (ο Ξέρξης το έκανε). Κατά το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020, οικοδόμοι τσιμεντώστρωσαν πλατιούς διαδρόμους ανάμεσα στους ναούς».
Το θέμα αναφέρεται στις αντιδράσεις που σημειώθηκαν, όπως και σε άλλες περιπτώσεις στην Ευρώπη, στις οποίες ωστόσο υπήρξαν και διαδικασίες συνεννόησης και σύνθεσης απόψεων. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως για την αποκατάσταση της Παναγίας των Παρισίων, οι Αρχές «πήραν το μήνυμα» και άνοιξαν διάλογο με φορείς και πολίτες. «Όπως έμαθε με σκληρό τρόπο η Αθήνα, ο δημόσιος διάλογος πριν την υλοποίηση των σχεδίων είναι καλό πράγμα», σημειώνει σκωπτικά o Economist.