Το βιβλίο γίνεται πολιτικό γεγονός πριν βρεθεί στα ράφια, με την αγορά να μιλά για φαινόμενο χωρίς προηγούμενο
Η εκδοτική αγορά έχει να το λέει: το βιβλίο «Ιθάκη» του Αλέξη Τσίπρα, που κυκλοφορεί στις 24 Νοεμβρίου, εξελίσσεται σε πρωτοφανές εμπορικό φαινόμενο. Ο επικεφαλής του οίκου Gutenberg, Κωνσταντίνος Δαρδανός, παραδέχεται ότι το τιράζ αλλάζει κάθε δύο-τρείς μέρες, ενώ οι ανατυπώσεις έχουν ξεκινήσει πριν φτάσει στα βιβλιοπωλεία. «Έχουμε ήδη περάσει τις 5.000 κόπιες, η ζήτηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία», σημειώνει.
Το πιο εντυπωσιακό σχόλιο έρχεται από συνοικιακό βιβλιοπωλείο της Αττικής, όπου οι προπαραγγελίες θύμισαν… Χάρι Πότερ. Οι ουρές, όπως λένε, «έχουν χρόνια να εμφανιστούν». Για ένα πολιτικό non-fiction, πρόκειται για απόλυτη εξαίρεση.
Στα παρασκήνια των εκδόσεων σχολιάζεται πως η χρονική απόσταση από το 2015 δημιουργεί «ώριμο» αναγνωστικό ενδιαφέρον, ενώ στον πολιτικό χώρο διακρίνεται μια σιωπηρή κινητοποίηση γύρω από την επανεμφάνιση του πρώην πρωθυπουργού.
Ο ίδιος ο εκδοτικός οίκος θεωρεί ότι το βιβλίο έχει έντονη αφήγηση, με τον Δαρδανό να μιλά για έργο που «σε βάζει να ξαναζήσεις το θρίλερ».
Η παρουσίαση στις 3 Δεκεμβρίου στο Παλλάς αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς — γιατί, πριν καν ανοίξει η πρώτη σελίδα, η «Ιθάκη» έχει ήδη μετατραπεί σε πολιτικό και εμπορικό γεγονός πρώτης γραμμής.
