Παρά τα 38 εκατομμύρια αφίξεις, η Ελλάδα βλέπει τα έσοδα να βυθίζονται. Ο τουρισμός φτώχειας και η αισθητική παρακμή απειλούν τη διεθνή εικόνα της χώρας
Η Πυθία αποκαλύπτει
Ο ελληνικός τουρισμός, αντί να εξελίσσεται σε έναν σταθερά αναβαθμισμένο και υψηλής ποιότητας προορισμό, υποβαθμίζεται επικίνδυνα σε έναν φθηνό σταθμό για τουρίστες χαμηλού budget, με ελάχιστη συνεισφορά στην οικονομία και συμπεριφορές που προσβάλλουν την εικόνα της χώρας. Τα φετινά στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: παρότι αναμένεται ρεκόρ αφίξεων, με πάνω από 37–38 εκατομμύρια επισκέπτες, τα έσοδα προβλέπεται να είναι μικρότερα από πέρυσι, ίσως και κάτω από τα 18 δισ. ευρώ, όταν το 2024 είχαν φτάσει τα 20,6 δισ. ευρώ.
Η απώλεια του κύρους της Ελλάδας ως premium τουριστικού προορισμού έχει οδηγήσει πολλούς επιχειρηματίες σε επιθετικές μειώσεις τιμών, προσελκύοντας πλέον μαζικά τουρίστες που καταναλώνουν ελάχιστα, μένουν σε φθηνά Airbnb και χαμηλής κατηγορίας ξενοδοχεία και καταλήγουν να ξεσαλώνουν με αλκοόλ αμφιβόλου ποιότητας, αφήνοντας πίσω εικόνες και περιστατικά που υπονομεύουν την αξιοπρέπεια και την ασφάλεια των ελληνικών προορισμών.
Το φαινόμενο δεν περιορίζεται σε μεμονωμένες περιπτώσεις, αλλά γίνεται πλέον δομικό πρόβλημα. Από κλαμπ που διοργανώνουν χυδαίους “διαγωνισμούς” έως ασύδοτη τουριστική συμπεριφορά σε νησιά όπως η Ζάκυνθος, η Ελλάδα κινδυνεύει να παγιώσει μια φθηνή, παρακμιακή εικόνα. Αντί για στρατηγικό σχεδιασμό που θα ενισχύσει τον ποιοτικό τουρισμό και θα αυξήσει την κατά κεφαλήν δαπάνη, η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς επιλέγουν τη λογική της ποσότητας, υπονομεύοντας μακροπρόθεσμα την τουριστική μας ταυτότητα.