Από το harddog-sport
Δεν τις λες γκρίζες διαφημίσεις, όπως λόγου χάρη είναι ένα μπουκάλι επώνυμης μπίρας τοποθετημένο σε μια τηλεοπτική ή κινηματογραφική σκηνή που είναι άσχετη με το προϊόν. Είναι ευθείες διαφημίσεις που διαβάζουν στη διάρκεια των εκπομπών τους δημοσιογράφοι και, εν γένει, ραδιοφωνικοί παραγωγοί. Γίονται διαφημιστικές φωνές και τις επαναλαμβάνουν καθημερινά, πολλές φορές την ημέρα, για μεγάλα –ή και πολύ μεγάλα– χρονικά διαστήματα, επειδή έτσι είναι υποχρεωμένοι. Μαζί με τα διαφημιστικά σποτ των προϊόντων υπάρχουν, εναλλάξ, και οι αναγνώσεις κειμένων για τα ίδια προϊόντα, τα οποία συνήθως τα εκφέρουν οι παρουσιαστές χρωματίζοντας τη φωνή τους και παίζοντας, κατά κάποιο τρόπο,ρόλους. Κάποιοι υπερβάλλουν, λέγοντας ότι έχουν δοκιμάσει το προϊόν, ότι το χρησιμοποιούν σταθερά, ότι υπάρχει σπίτι τους, ζουν με αυτό και το απολαμβάνουν.
Σε εποχές κρίσιμες για την ενημέρωση, η διαφήμιση είναι οξυγόνο για τα Μέσα. Κατανοητή η προσπάθεια των ραδιοφώνων, των τηλεοπτικών καναλιών, του Τύπου και του Διαδικτύου να την προσελκύσουν. Πάντα η δημοσιογραφία –και όχι μόνο– στεκόταν προσοχή στη διαφημιστική παρέλαση και έκανε «παρουσιάστε» όπλων στους διαφημιζόμενους. Πριν μερικές δεκαετίες τα περιοδικά γίνονταν ογκωδέστατα στην περίοδο των διακοπών επειδή αυξανόταν κατακόρυφα ο αριθμός των σελίδων με τις (όπως τις λέγαμε) ρεκλάμες. Μπαούλα χαρτιού!
Τότε, μάλιστα, οι διαφημίσεις κυνηγούσαν τα περιοδικά, και γενικά τα Μέσα, για να βρουν μια θέση. Τώρα τα Μέσα είναι εκείνα που βρίσκονται σε αδιάκοπο τρέξιμο –μέσα σε ασφυκτικό ανταγωνιστικό περιβάλλον– για να βρουν διαφημίσεις. Γι’ αυτό κάνουν παραχωρήσεις και εκχωρήσεις. Εκχωρούν το έμψυχο δυναμικό τους στη Διαφήμιση και έτσι ακούμε δημοσιογράφους παραγωγούς να εκθειάζουν οτιδήποτε έρχεται από το διαφημιστικό τμήμα. Ακόμα και προϊόντα ζαχαροπλαστείου, όπως έγινε πρόσφατα από δημοσιογράφους, οι οποίοι ποιούμενοι την ανάγκη φιλοτιμία κάνουν έκπτωση στην επαγγελματική τους ιδιότητα για να στηρίξουν το Μέσον. Ώστε το Μέσον να μπορεί να στηρίξει αυτούς και τη θέση τους.