Οι δημοσιογράφοι που γίνονται διαφημιστικές φωνές

Από το harddog-sport

Δεν τις λες γκρίζες διαφημίσεις, όπως λόγου χάρη είναι ένα μπουκάλι επώνυμης μπίρας τοποθετημένο σε μια τηλεοπτική ή κινηματογραφική σκηνή που είναι άσχετη με το προϊόν. Είναι ευθείες διαφημίσεις που διαβάζουν στη διάρκεια των εκπομπών τους δημοσιογράφοι και, εν γένει, ραδιοφωνικοί παραγωγοί. Γίονται διαφημιστικές φωνές και τις επαναλαμβάνουν καθημερινά, πολλές φορές την ημέρα, για μεγάλα –ή και πολύ μεγάλα– χρονικά διαστήματα, επειδή έτσι είναι υποχρεωμένοι. Μαζί με τα διαφημιστικά σποτ των προϊόντων υπάρχουν, εναλλάξ, και οι αναγνώσεις κειμένων για τα ίδια προϊόντα, τα οποία συνήθως τα εκφέρουν οι παρουσιαστές χρωματίζοντας τη φωνή τους και παίζοντας, κατά κάποιο τρόπο,ρόλους. Κάποιοι υπερβάλλουν, λέγοντας ότι έχουν δοκιμάσει το προϊόν, ότι το χρησιμοποιούν σταθερά, ότι υπάρχει σπίτι τους, ζουν με αυτό και το απολαμβάνουν.

Σε εποχές κρίσιμες για την ενημέρωση, η διαφήμιση είναι οξυγόνο για τα Μέσα. Κατανοητή η προσπάθεια των ραδιοφώνων, των τηλεοπτικών καναλιών, του Τύπου και του Διαδικτύου να την προσελκύσουν. Πάντα η δημοσιογραφία –και όχι μόνο– στεκόταν προσοχή στη διαφημιστική παρέλαση και έκανε «παρουσιάστε» όπλων στους διαφημιζόμενους. Πριν μερικές δεκαετίες τα περιοδικά γίνονταν ογκωδέστατα στην περίοδο των διακοπών επειδή αυξανόταν κατακόρυφα ο αριθμός των σελίδων με τις (όπως τις λέγαμε) ρεκλάμες. Μπαούλα χαρτιού!

Τότε, μάλιστα, οι διαφημίσεις κυνηγούσαν τα περιοδικά, και γενικά τα Μέσα, για να βρουν μια θέση. Τώρα τα Μέσα είναι εκείνα που βρίσκονται σε αδιάκοπο τρέξιμο –μέσα σε ασφυκτικό ανταγωνιστικό περιβάλλον– για να βρουν διαφημίσεις. Γι’ αυτό κάνουν παραχωρήσεις και εκχωρήσεις. Εκχωρούν το έμψυχο δυναμικό τους στη Διαφήμιση και έτσι ακούμε δημοσιογράφους παραγωγούς να εκθειάζουν οτιδήποτε έρχεται από το διαφημιστικό τμήμα. Ακόμα και προϊόντα ζαχαροπλαστείου, όπως έγινε πρόσφατα από δημοσιογράφους, οι οποίοι ποιούμενοι την ανάγκη φιλοτιμία κάνουν έκπτωση στην επαγγελματική τους ιδιότητα για να στηρίξουν το Μέσον. Ώστε το Μέσον να μπορεί να στηρίξει αυτούς και τη θέση τους.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάλος: «Αγρότης-μαϊμού» τσέπωσε 19,4 εκατ. ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ!

Έρχονται αποκαλύψεις-φωτιά: «Αγρότης-μαϊμού» φέρεται να πήρε 19,4 εκατ. ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Έρευνες για το σκάνδαλο που σοκάρει την Ελλάδα

Οι Γερμανοί διασύρουν τον Μητσοτάκη: «Εξαγοράζει δημοσιογράφους και ελέγχει τα ΜΜΕ!»

Taz: Ο Μητσοτάκης ελέγχει τα ΜΜΕ με «αγορασμένους» δημοσιογράφους...

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη τρέμει το φιάσκο του αιώνα – Πιέσεις από Τουρκία και Λιβύη «παγώνουν» τη Chevron για την Κρήτη

Αγωνία στην Αθήνα: Η Chevron δεν έχει καταθέσει ακόμη προσφορά για τα οικόπεδα νότια της Κρήτης και της Πελοποννήσου – Πιέσεις από Τουρκία και Λιβύη, κίνδυνος γεωπολιτικής ήττας

Πολιτική «βόμβα»: Το σενάριο αυτόνομης καθόδου της Καρυστιανού, οι ανατροπές στις ισορροπίες και το ποσοστό που τρομάζει

Το σενάριο αυτόνομης καθόδου της Καρυστιανού μπορεί να ανατρέψει τις πολιτικές ισορροπίες. Ποσοστά έως 20%, ρόλος-κλειδί σε συμμαχίες και πιθανά ρίσκα