Ξέσπασμα από την Έλενα Ακρίτα μετά την ταινία για τον Στέλιο Καζαντζίδη: «…τότε καλύτερα να κάτσουμε σπίτι μας» (pic)

Σε παρέμβασή της η Έλενα Ακρίτα αναφέρει τα ακόλουθα για την ταινία-αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη:

Τεντόπανο, κρυωμένη στο κρεββάτι βλέπεις.
🔺Ο Στέλιος Καζαντζιδης είναι ένας τεράστιος τραγουδιστης.
🔺Το “Υπάρχω” είναι ταινία.
Όχι ιστορικό βιβλίο, όχι πιστή βιογραφική καταγραφή. Είναι ταινία κι έτσι θα την κρίνουμε: ως αυτόνομο καλλιτεχνικό προϊόν με αρχή μέση και τέλος. Με συγκεκριμένους συντελεστές. Με δημιουργική ελευθερία που δεν υπόκειται ούτε στους κανόνες της επιστημονικής έρευνας ούτε στα θέλω του κάθε θεατή.
Το γιατί δεν αναφέρθηκε η κόντρα με τον Νικολόπουλο, γιατί η άποψη του για τους Εβραίους, γιατί η Γκρέι έτσι γιατί η Μαρινέλλα γιουβέτσι – αυτά ανήκουν στα θέλω μας. Όχι στους δημιουργούς.
Ως σεναριογράφος, ας πω δυο τρία πράγματα.
🚩Πρώτον η δουλειά της Κατερίνας Μπέη είναι υποδειγματική. Έχει παλμό, έχει ρυθμό, έχει στόχο.
🚩Δεύτερον, σκηνοθέτης και σεναριογράφος συνεργάζονται: αυτό θέλουμε να πούμε και έτσι θέλουμε να το πούμε. Η καλλιτεχνική ευθύνη είναι δική τους. Κι αφού παραδώσουν το έργο ΤΟΥΣ στο κοινό, ο θεατής θα κρίνει.
🚩Τρίτον, αν η ταινία βασίζεται σε αληθινή ιστορία, τις επιλογές τις κάνουν οι αφηγητές της. Θα είναι η ζωή του ήρωα από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο; Θα είναι μέρος της ζωής του; Τα παιδικά του χρόνια, ή τα νιάτα του, το τέλος του; Ένας μήνας, ένα περιστατικό, ένας έρωτας, μια μάχη χαμένη ή κερδισμένη;
Αυτό πραγματεύονταν ταινίες βασισμένες στις τελευταίες μέρες του Τολστόι, στον Τσόρτσιλ των χρόνων του Β’ Παγκόσμιου, στη Μαρί Κιουρί της ωριμότητας, στον Μότσαρτ (Αμαντεους) στον Φρεντι Μερκιουρι και τόσες άλλες. Το χρονικό πλαίσιο το οριοθετούν οι άνθρωποι που οραματίζονται μια ταινία. Η ετυμηγορία ανήκει στον θεατή. Η ετυμηγορία. Όχι η συναπόφαση.
🔷Αν θέλουμε, λοιπόν, να κρίνουμε τον Καζαντζίδη ας ακούσουμε Καζαντζίδη.
🔷Αν θέλουμε να κρίνουμε την ταινία, ας δούμε την ταινία.
🔷Αν όμως προσπαθούμε να δικαιώσουμε ή να διαψεύσουμε δικές μας φαντασιώσεις για το είδωλό μας, τότε καλύτερα να κάτσουμε σπίτι μας.
Στη φωτογραφία αριστερά ο Στέλιος Καζαντζιδης. Δεξιά ο Χρήστος Μάστορας που υποδύεται τον Στέλιο Καζαντζίδη. Ξεκάθαρα πράγματα.

Δείτε την ανάρτηση της Έλενας Ακρίτα:

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1