Νέοι κανόνες διαφάνειας για τις διαφημιστικές αναθέσεις του Δημοσίου

Η εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης θέτει αυστηρό πλαίσιο νομιμότητας και ελέγχου


Νέα ερμηνευτική εγκύκλιο που καθορίζει σαφείς κανόνες διαφάνειας και νομιμότητας για όλες τις διαφημιστικές και επικοινωνιακές αναθέσεις του Δημοσίου εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (ΓΓΕΕ) της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Η εγκύκλιος φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Δημήτρη Κιρμικίρογλου, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για τη διαμόρφωση του νέου πλαισίου, και εκδόθηκε με εντολή του υφυπουργού στον πρωθυπουργό Παύλου Μαρινάκη.

Το κείμενο αφορά την εφαρμογή του άρθρου 22 του νόμου 5005/2022, που τιτλοφορείται «Ενίσχυση δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο», θεσπίζοντας υποχρεωτική εγγραφή στα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Ε.Τ. και Μ.Η.Τ.) για κάθε μέσο που επιθυμεί να λάβει διαφημιστική προβολή από το Δημόσιο.


Οι νέοι όροι για τις δημόσιες καμπάνιες

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, όλες οι καταχωρίσεις, διαφημίσεις και προβολές των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε μέσα ενημέρωσης εγγεγραμμένα στα Μητρώα της Γενικής Γραμματείας.
Η μη συμμόρφωση οδηγεί σε αυτοδίκαιη ακυρότητα της σχετικής σύμβασης ή εντολής δαπάνης, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να ελέγχουν ότι η εγγραφή κάθε μέσου είναι ενεργή τη στιγμή της ανάθεσης.

Η μη συμμετοχή στα Μητρώα συνεπάγεται αυτόματο αποκλεισμό από τις δημόσιες καμπάνιες, εξασφαλίζοντας ίσους όρους για τα πιστοποιημένα μέσα και τερματίζοντας παλιές στρεβλώσεις που χαρακτήριζαν την αγορά.


Διαφάνεια, έλεγχος και εφαρμογή

Η εγκύκλιος αποστέλλεται σε όλους τους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης — υπουργεία, περιφέρειες, δήμους, αποκεντρωμένες διοικήσεις — αλλά και σε θεσμούς του χώρου των ΜΜΕ, όπως η ΕΡΤ, το ΑΠΕ–ΜΠΕ και η ΕΔΕΕ, καθώς και στο Ελεγκτικό Συνέδριο και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
Στόχος είναι η ενίσχυση του μηχανισμού ελέγχου και η διασφάλιση της ορθής δημοσιονομικής διαχείρισης.

Η εγκύκλιος παρέχει σαφείς οδηγίες για τη διαδικασία επιλογής μέσων, ώστε να αποτραπούν αθέμιτες πρακτικές και παρακάμψεις του θεσμικού πλαισίου.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο, οι υπηρεσίες καλούνται να «διασφαλίσουν την πιστή τήρηση του θεσμικού πλαισίου, ώστε να διαφυλάσσεται η νομιμότητα, η διαφάνεια και η ορθή δημοσιονομική διαχείριση».


Δημόσια πρόσβαση στα Μητρώα

Οι κατάλογοι των πιστοποιημένων επιχειρήσεων του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου είναι διαθέσιμοι στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης:

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου