Νέα «λίστα» της ντροπής: Ο Μητσοτάκης δίνει 26,8 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ με φόντο φυσικές καταστροφές – Σφοδρές αντιδράσεις

Πολιτική αντιπαράθεση για τη χρηματοδότηση της επικοινωνιακής καμπάνιας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης – Ο Μητσοτάκης μοιράζει εκατομμύρια ευρώ


Έντονη πολιτική αντιπαράθεση έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε επικοινωνιακή καμπάνια ύψους 26,8 εκατομμυρίων ευρώ προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, με στόχο —όπως αναφέρεται— την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

Η καμπάνια εγκρίθηκε από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης με πρωτοβουλία του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, Παύλου Μαρινάκη, και θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η απόφαση ήρθε στο φως μέσω δημοσιεύματος της ΑΥΓΗΣ, που κάνει λόγο για μια νέα «Λίστα Πέτσα», αναφερόμενη στην περιβόητη διανομή 19,8 εκατ. ευρώ το 2020 σε ΜΜΕ για την πανδημία, με αδιαφανή τότε κριτήρια.


Καμπάνια με άγνωστα κριτήρια – Καταγγελίες για «σκανδαλώδη λίστα Κεφαλογιάννη»

Η καμπάνια θα καλύψει έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, ραδιόφωνο και τηλεόραση, χωρίς να έχουν δημοσιοποιηθεί σαφή κριτήρια κατανομής. Το μόνο δεδομένο, όπως αναφέρεται στην απόφαση, είναι πως το 30% του ποσού προορίζεται για περιφερειακά μέσα, ενώ βασική προϋπόθεση είναι η εγγραφή στα Μητρώα Τύπου.

Η πρωτοβουλία είχε αρχικά εγκριθεί στις 21 Ιανουαρίου 2025 με υπογραφή Βασίλη Κικίλια, και ολοκληρώθηκε υπό τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, δίνοντας αφορμή να χαρακτηριστεί ήδη από την αντιπολίτευση ως «λίστα Κεφαλογιάννη».


Μαρινάκης: «Απολύτως νόμιμο, απολύτως σύννομο»

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ερωτώμενος για το ζήτημα, επιχείρησε να υποβαθμίσει τις επικρίσεις, τονίζοντας επανειλημμένα ότι η καμπάνια είναι “απολύτως σύννομη” και “δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό”.

«Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία καμπάνια. Όλες περνούν από τυπικό έλεγχο νομιμότητας. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «κάθε υπουργείο έχει την ευθύνη της υλοποίησης και την απολογιστική φάση με όλα τα στοιχεία για την κατανομή».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για τα Μητρώα Τύπου, υποστηρίζοντας ότι πλέον αποκλείονται «πειρατικά μέσα» και διασφαλίζεται η διαφάνεια.


Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση – Αιχμές για εργαλειοποίηση των φυσικών καταστροφών

Αντιδράσεις από αντιπολιτευόμενα κόμματα και ανεξάρτητα μέσα ενημέρωσης επισημαίνουν πως η καμπάνια έρχεται εν μέσω αντιπυρικής περιόδου, με αδιαφανείς όρους και ποσά-ρεκόρ, εγείροντας ερωτήματα για τον πραγματικό σκοπό της δαπάνης.

Η χρονική συγκυρία —λίγο μετά το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και την έντονη κοινοβουλευτική αναταραχή— ενισχύει την κριτική ότι πρόκειται για επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων με «δημόσιο χρήμα».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου