Νέα «λίστα» της ντροπής: Ο Μητσοτάκης δίνει 26,8 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ με φόντο φυσικές καταστροφές – Σφοδρές αντιδράσεις

Πολιτική αντιπαράθεση για τη χρηματοδότηση της επικοινωνιακής καμπάνιας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης – Ο Μητσοτάκης μοιράζει εκατομμύρια ευρώ


Έντονη πολιτική αντιπαράθεση έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε επικοινωνιακή καμπάνια ύψους 26,8 εκατομμυρίων ευρώ προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, με στόχο —όπως αναφέρεται— την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

Η καμπάνια εγκρίθηκε από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης με πρωτοβουλία του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, Παύλου Μαρινάκη, και θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η απόφαση ήρθε στο φως μέσω δημοσιεύματος της ΑΥΓΗΣ, που κάνει λόγο για μια νέα «Λίστα Πέτσα», αναφερόμενη στην περιβόητη διανομή 19,8 εκατ. ευρώ το 2020 σε ΜΜΕ για την πανδημία, με αδιαφανή τότε κριτήρια.


Καμπάνια με άγνωστα κριτήρια – Καταγγελίες για «σκανδαλώδη λίστα Κεφαλογιάννη»

Η καμπάνια θα καλύψει έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, ραδιόφωνο και τηλεόραση, χωρίς να έχουν δημοσιοποιηθεί σαφή κριτήρια κατανομής. Το μόνο δεδομένο, όπως αναφέρεται στην απόφαση, είναι πως το 30% του ποσού προορίζεται για περιφερειακά μέσα, ενώ βασική προϋπόθεση είναι η εγγραφή στα Μητρώα Τύπου.

Η πρωτοβουλία είχε αρχικά εγκριθεί στις 21 Ιανουαρίου 2025 με υπογραφή Βασίλη Κικίλια, και ολοκληρώθηκε υπό τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, δίνοντας αφορμή να χαρακτηριστεί ήδη από την αντιπολίτευση ως «λίστα Κεφαλογιάννη».


Μαρινάκης: «Απολύτως νόμιμο, απολύτως σύννομο»

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ερωτώμενος για το ζήτημα, επιχείρησε να υποβαθμίσει τις επικρίσεις, τονίζοντας επανειλημμένα ότι η καμπάνια είναι “απολύτως σύννομη” και “δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό”.

«Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία καμπάνια. Όλες περνούν από τυπικό έλεγχο νομιμότητας. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «κάθε υπουργείο έχει την ευθύνη της υλοποίησης και την απολογιστική φάση με όλα τα στοιχεία για την κατανομή».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για τα Μητρώα Τύπου, υποστηρίζοντας ότι πλέον αποκλείονται «πειρατικά μέσα» και διασφαλίζεται η διαφάνεια.


Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση – Αιχμές για εργαλειοποίηση των φυσικών καταστροφών

Αντιδράσεις από αντιπολιτευόμενα κόμματα και ανεξάρτητα μέσα ενημέρωσης επισημαίνουν πως η καμπάνια έρχεται εν μέσω αντιπυρικής περιόδου, με αδιαφανείς όρους και ποσά-ρεκόρ, εγείροντας ερωτήματα για τον πραγματικό σκοπό της δαπάνης.

Η χρονική συγκυρία —λίγο μετά το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και την έντονη κοινοβουλευτική αναταραχή— ενισχύει την κριτική ότι πρόκειται για επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων με «δημόσιο χρήμα».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση