«Μικρό καλάθι» κρατούν οι πολίτες αλλά και οι άνθρωποι της αγοράς για το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού» που τίθεται σε ισχύ από σήμερα.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης εμφανίζεται ιδιαιτέρα αισιόδοξος για τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρει αυτό το μέτρο στην αντιμετώπιση της ακρίβειας ενώ από την άλλη, οι εκπρόσωποι των φορέων της αγοράς εκφράζουν την ανησυχία τους λέγοντας ότι οι αυξήσεις μπορεί να μετακυλήσουν σε άλλα είδη .
Κανείς στην πραγματικότητα δεν περιμένει να συμβεί ένα θαύμα και ως δια μαγείας να σταματήσει η αισχροκέρδεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ, πολλοί ωστόσο θεωρούν ότι το γεγονός ότι ο υπουργός έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη των προσδοκιών μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.
Με βάση την υπουργική απόφαση κάθε επιχείρηση καλείται να επιλέξει μέσα από την λίστα 70 ειδών τροφίμων που ανήκουν σε 31 κατηγορίες, σε ποια από αυτά θα πρέπει να συγκρατήσει τις τιμές.
Τα αποτελέσματα από αυτή την κίνηση θα φανούν σχετικά σύντομα αν και στελέχη του κυβερνώντος κόμματος υποστηρίζουν ότι το μέτρο δεν θα λειτουργήσει και ίσως υπάρξουν και σοβαρά «παρατράγουδα». Στην περίπτωση αυτή, τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο δύσκολα για το κυβερνητικό επιτελείο, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν πολλές ιδέες για να αντικατασταθεί αυτό το μέτρο.
Με δεδομένο μάλιστα ότι όλες οι έρευνες δείχνουν ότι τα πράγματα θα πάνε ακόμα πιο άσχημα το επόμενο διάστημα, τυχόν αποτυχία του μέτρου θα φέρει νέα σοβαρότερα προβλήματα στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργος Λεχουρίτης, χαρακτήρισε πάντως το «καλάθι του νοικοκυριού» ως ένα ακόμα επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι που παίζεται εις βάρος των καταναλωτών.
«Φανταστείτε που θα πάνε οι τιμές στα άλλα προϊόντα εκτός καλαθιού» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα παιχνίδι που παίζεται εις βάρος των καταναλωτών. Ποιος μπορεί να εξασφαλίσει ότι οι τιμές στα υπόλοιπα προϊόντα δεν θα συνεχίζουν να αυξάνονται;».
Όσοι έχουν εντάσεις για την εφαρμογή του μέτρου επισημαίνουν ακόμα ότι η σοβαρότερη συνέπεια αυτής της απόφασης έχει να κάνει με την επιβίωση των μικρών καταστημάτων καθώς όπως λένε, το μέτρο Γεωργιάδη, θα ευνοήσει ακόμα περισσότερο τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και θα δώσει τη δυνατότητα στους επιχειρηματικούς ομίλους που τα αντιπροσωπεύουν, να κυριαρχήσουν στην αγορά.
Με λίγα λόγια λένε, ότι τελικά το καλάθι της νοικοκυράς θα φέρει λουκέτα σε καταστήματα τροφίμων όπως οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, αρτοποιεία και πολλά ακόμα που ανήκουν κυρίως στον χώρο της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.