Μια ακόμα πρωτιά της Μαίρης Χρονοπούλου που ξέρουν ελάχιστοι

Το 1971 η τηλεόραση είχε αρχίσει να… στέκεται στα πόιδια της. Είχε τηλεπαιχνίδια, αμερικάνικα σήριαλ, αλλά κανένα ελληνικό!

Μια προσπάθεια του Κώστα Σιμσάνη, ένα χρόνο νωρίτερα, να γυριστεί το πρώτο ελληνικό έργο συνεχείας, όπως το διαφήμιζαν τότε, είχε μείνει στη μέση. Γυριζόταν σε φιλμ που ήταν στοίχιζε ακριβά γεγονός που δεν μπορούσε να αντέξει η παραγωγός ετιαρεία.

Τον Φεβρουάριο του 1971 κάνει πρεμιέρα στην κρατική ΕΡΤ το πρώτο ελληνικό σήριαλ σε βίντεο. Λέγεται «13ο Ανακριτικό Γραφείο». Στο πρώτο επεισόδιο στις 13 Φεβρουαρίου συμμετέχει ως γκεστ σταρ τη Μαίρη Χρονοπούλου, γεγονός εντυπωσιακό σε μια εποχή που οι σταρ της μεγάλης οθόνης δεν καταδέχονταν να παίζουν στη μικρή. Δεν ήταν μόνο ο φόβος για το νέο μέσο. Οι κινηματογραφικοί παραγωγοί που είχαν συμβόλαια με τα μεγάλα αστέρια δεν ήθελαν να εμφανίζονται στη μικρή οθόνη για να μη… φθαρούν. Όχι σε σήριαλ που δεν υπήρχαν, αλλά ούτε καν σε εκπομπές!

Το σήριαλ ξεκίνησε με εξαιρετικές προοπτικές. Συγγραφέας ήταν ο Νίκος Φώσκολος, δημιουργός μεγάλων κινηματογρφικών και ραδιοφωνικών επιτυχιών, παραγωγός ο Νίκος Νικολαρέας, γνωστός ως «συνεργάτης χωρίς όνομα».

Μια ακόμα έκπληξη βρίσκεται στον σκηνοθέτη. Είναι ο Μανώλης Μαυρομμάτης, ναι ο άνθρωπος που «έντυσε» με τη φωνή του τόσες και τόσες αθλητικές διοργανώσεις, που υπήρξε ευρωβουλευτής της Ν.Δ και τόσα άλλα έχει σπουδάσει σκηνοθεσία στην Ιταλία. Μίλησε στο «newsbreak» για την πρώτη συνεργασία του με την Μαίρη Χρονοπουλου και τη φιλία τους στη συνέχεια.

«Το 13ο Ανακριτικό Γραφείο γυριζόταν σε ένα ξυλουργείο στην οδό Αλκαμένους που είχε διαμορφωθεί σε στούντιο. Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν ο τρόπος εγγραφής σε βίντεο. Το πρόγραμμα διαρκούσε τριάντα λεπτά. Εάν στο 29ο λεπτό γινόταν ένα λάθος έπρεπε να το γυρίσουμε από την αρχή. Δεν υπήρχε μοντάζ και συνήθως χρησιμοποιούσαμε ένα ντεκόρ. Όλα αυτά έπρεπε να τα εξηγώ στους ηθοποιούς που για πρώτη φορά γνώριζαν το νέο μέσο κι έπρεπε να προσαρμοστούν. Η Μαίρη ήταν πάντα ατρόμητη. Έπαιξε εξαιρειτκά το ρόλο της. Υποδυόταν μια μυστηριώδη γυναίκα στο πρώτο επεισόδιο της σειράς. Πρωταγωνιστές ήταν ο Γιώργος Τζώρτζης, ο ανακριτής και η Αλεξάνδρα Λαδικού η γραμματέας του που ήταν και ερωτευμένη μαζί του για να υπάρχει και λίγος έρωτας σε μια αστυνομική σειρά».

Το σήριαλ δεν μακροημέρευσε αφού στο απέναντι κανάλι κάθε Σάββατο βράδυ στις δέκα υπήρχαν οι «Επικίνδυνες Αποστολές». Μακροημέρευσε όμως η φιλία του Μανώλη Μαυρομμάτη με τη Χρονοπούλου.

«Βρεθήκαμε πιο κοντά δύο χρόνια αργότερα όταν είχε σχέση με τον Ανδρέα Μπάρκουλη. Δεν θα ξεχάσω ποτέ όταν το καλοκαίρι της Μεταπολίτευσης έχω πάρει τα δικαιώματα για την Ελλάδα του μοναδικού θεατρικού έργου που έγραψε ο Πάμπλο Νερούδα, το «η δόξα και ο θάνατος του Χοακίν Μουριέτα». Είχα κάνει την μετάφραση κι ήθελα από τον Μίκη Θεοδωράκη να γράψει τη μουσική που μόλις είχε επιστρέψει στην Ελλάδα. «Πάμε να τον βρούμε» μου λέει η Μαίρη, μπαίνουμε στο αυτοκίνητό της και πάμε στο Βραχάτι για να συναντήσουμε τον Μίκη που είχε άλλες υποχρεώσεις με τις συναυλίες που έδινε και την πολιτική. Μου έκανε όμως εντύπωση η αποφασιστικότητά της».

ΠΗΓΗnewsbreak.gr

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ιλιγγο προκαλούν τα χρήματα που βγάζει η εταιρεία του Νίκου Ευαγγελάτου

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Newsit Εταιρεία ΕΠΕ του...

Έκρυψαν το 8,3% του κόμματος Κασσελάκη σε δημοσκόπηση

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι. Βρισκόμαστε...

Η άγνωστη μάχη ανάμεσα σε Μαρινάκη και Αλαφούζο πριν τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά

Η Πυθία αποκαλύπτειΑναγνώστριες και αναγνώστες μου.Το θέμα του Σαββατοκύριακου...