Δραματική προειδοποίηση από δύο ναυτεργατικές ενώσεις – Εξοντωτικά δρομολόγια, ανύπαρκτα πρωτόκολλα και λιμάνια-παγίδες οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε τραγωδία
Η Πυθία αποκαλύπτει
Σύγκρουση στην Πάρο: Από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα
Η σύγκρουση του ταχύπλοου “Champion Jet 3” της SEAJETS του Μάριου Ηλιόπουλου στο λιμάνι της Παροικιάς στην Πάρο, το πρωί της 28ης Ιουνίου, επαναφέρει στο προσκήνιο το καμπανάκι κινδύνου για την ασφάλεια στα ελληνικά λιμάνια. Το πλοίο προσέκρουσε με σφοδρότητα στην προβλήτα κατά τη διαδικασία πρόσδεσης, χωρίς – ευτυχώς – να υπάρξουν τραυματισμοί.
Όμως, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Πανελλήνιας Ένωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. “Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ”, το περιστατικό δεν ήταν τυχαίο, αλλά αποτέλεσμα εξοντωτικών συνθηκών εργασίας και ασφυκτικών ωραρίων.
Εργασιακή εξάντληση στα όρια της ανθρώπινης αντοχής – Καταγγελίες ναυτεργατών
Οι ναυτεργάτες καταγγέλλουν ότι το πλήρωμα εργάζεται σε δυναμικά και διαρκώς εντεινόμενα δρομολόγια, με ωράρια που φτάνουν έως και 12,5 ώρες καθημερινής εργασίας, από τις 6:30 π.μ. μέχρι τις 7:00 μ.μ., χωρίς επαρκή ξεκούραση.
«Οι ναυτεργάτες φτάνουν στα όρια της σωματικής και πνευματικής κατάρρευσης. Η υγεία και η ασφάλεια όλων τίθεται σε διαρκή κίνδυνο», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Το πλήρωμα αναγκάζεται να εκτελεί μανούβρες ακριβείας σε ελάχιστο χρόνο, ώστε να τηρηθούν τα δρομολόγια και οι πιεστικές απαιτήσεις της εταιρείας – γεγονός που, όπως τονίζουν οι ενώσεις, θυμίζει τις συνθήκες που προηγήθηκαν της τραγωδίας των Τεμπών.
«Πέντε λεπτά» για φόρτωση και εκφόρτωση – Ασκήσεις επί χάρτου με 600 επιβάτες
Σύμφωνα με τις ενώσεις, η παραμονή των ταχύπλοων στα λιμάνια περιορίζεται μόλις σε πέντε λεπτά, διάστημα που θεωρείται πρακτικά ανεφάρμοστο κατά την τουριστική περίοδο, όταν τα πληρώματα καλούνται να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν έως και 600 επιβάτες και δεκάδες οχήματα.
«Τους επιβάτες τους πετάνε έξω στην κυριολεξία από τα πλοία», τονίζουν χαρακτηριστικά οι ναυτεργάτες, καταγγέλλοντας παραβίαση στοιχειωδών πρωτοκόλλων ασφάλειας.
Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, για να μη χαθεί χρόνος, οι ώρες άφιξης και αναχώρησης καταγράφονται «εκ των προτέρων» ή «με ψεύτικες αναφορές», ώστε να παρουσιάζεται τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων στα χαρτιά.
«Τα Τέμπη του Αιγαίου είναι εδώ» – Προειδοποιούν οι ναυτεργάτες
Το κοινό ανακοινωθέν των δύο ναυτεργατικών ενώσεων κλείνει με μία συγκλονιστική προειδοποίηση:
«Επιβεβαιώνεται ότι δεν είμαστε υπερβολικοί όταν λέμε ότι τα “Τέμπη του Αιγαίου” είναι εδώ!»
Η φράση αυτή δεν αποτελεί σχήμα λόγου, αλλά προειδοποίηση για επερχόμενη τραγωδία αν δεν αλλάξουν άμεσα οι συνθήκες λειτουργίας της ακτοπλοΐας.