Η οικογένεια Βαρδινογιάννη «χάνει μετοχές», αλλά όχι την ισχύ στα media

Ο ρόλος της οικογένειας Βαρδινογιάννη, η στρατηγική επιρροής και το νέο κεφάλαιο για τον όμιλο United Media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη


Η Πυθία αποκαλύπτει

Η United Media Sarl, μέλος του ισχυρού United Group BV, έλαβε άνευ όρων έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξαγορά του 50% του τηλεοπτικού σταθμού Alpha. Το μερίδιο αγοράστηκε από την Primos Media Sarl, ενώ το υπόλοιπο 50% συνεχίζει να ανήκει στη Motor Oil Hellas, του ομίλου Βαρδινογιάννη.

Η συμφωνία εγκαινιάζει ένα κάθετο σχήμα στον τομέα των ΜΜΕ και των τηλεπικοινωνιών, συνενώνοντας Nova, Wind και Alpha TV υπό την ομπρέλα του United Group, δημιουργώντας έναν πανίσχυρο οργανισμό παραγωγής, διανομής και μετάδοσης περιεχομένου, που καλύπτει τηλεόραση, διαδίκτυο και mobile επικοινωνίες.


Έχασε έλεγχο ο Όμιλος Βαρδινογιάννη; Η απάντηση είναι πιο περίπλοκη

Μολονότι η οικογένεια παραιτήθηκε από την πλειοψηφία των μετοχών, η πραγματική επιρροή της παραμένει αλώβητη. Σύμφωνα με τη δημοσιογράφο Σόνια Χαϊμαντά στην ιστοσελίδα mononews, η οικογένεια Βαρδινογιάννη δεν βασίζεται αποκλειστικά σε πλειοψηφίες, αλλά σε δικτυώσεις, στρατηγικές θέσεις και ιστορικές σχέσεις στον χώρο των ΜΜΕ, της επιχειρηματικότητας και της πολιτικής.

Η διοίκηση του Alpha παραμένει στα χέρια της Motor Oil, ενώ μέσω καταστατικών ρυθμίσεων εξασφαλίζεται δικαίωμα βέτο στις αποφάσεις. Η στρατηγική τους βασίζεται σε επιρροή, όχι απόλυτη ιδιοκτησία.


Από το 1982 μέχρι σήμερα: Μια σταθερή στρατηγική παρουσίας στα ΜΜΕ

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη εισήλθε στο media game το 1982 με την εξαγορά της εφημερίδας Μεσημβρινή. Από τότε, τοποθετείται με συνέπεια και στρατηγική σε σημαντικά media brands, χωρίς απαραίτητα να κυνηγά τον απόλυτο έλεγχο.

Σήμερα, αν και το ποσοστό της στον Alpha περιορίστηκε, η παρουσία της παραμένει ισχυρή στο Star Channel, στο ραδιοφωνικό δίκτυο (με σταθμούς όπως Alpha 98.9, Δίεση, Δρόμος FM), στις ψηφιακές πλατφόρμες (pod.gr) και σε παραγωγικές εταιρείες (Green Pixel).


Στρατηγικές πολιτικές συμμαχίες και αθόρυβη δύναμη

Η οικογένεια διαθέτει διαχρονικές συνδέσεις με πολιτικά πρόσωπα και κόμματα, ιδιαίτερα με τη Νέα Δημοκρατία. Ονόματα όπως Παύλος Βαρδινογιάννης, Όλγα και Γιάννης Κεφαλογιάννης είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα των ισχυρών πολιτικών δεσμών που λειτουργούν ως μοχλοί επιρροής.

Η διασύνδεση με την πολιτική εξασφαλίζει πρόσβαση σε κυβερνητικά και θεσμικά κέντρα αποφάσεων, προσθέτοντας ένα ακόμη επίπεδο ισχύος στο πολυπλόκαμο σύστημα του Ομίλου.


Οικονομική ισχύς πέρα από τα media: Η ευρύτερη επιχειρηματική αυτοκρατορία

Ο όμιλος Βαρδινογιάννη δεν περιορίζεται στα media. Διατηρεί κρίσιμες θέσεις σε μια πληθώρα επιχειρηματικών τομέων όπως:

  • Motor Oil Renewable Energy
  • Optima Bank
  • NJV Athens Plaza
  • AVE (Allou Fun Park)
  • Air Lift
  • Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής

Αυτό το δίκτυο παραγωγικής και επενδυτικής δύναμης δίνει τη δυνατότητα στον Όμιλο να στηρίξει ένα ενοποιημένο μιντιακό και επικοινωνιακό οικοσύστημα, με πολλαπλά κέντρα επιρροής.


United Group: Νέα ηγεσία, νέα στρατηγική – ο Ν. Σταθόπουλος τραβά το τιμόνι

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, η United Group περνά σε νέα εποχή διοίκησης. Ο Νίκος Σταθόπουλος, πρόεδρος Ευρώπης της BC Partners, έχει πλέον τον πλήρη έλεγχο της στρατηγικής και έθεσε εκτός τον μέχρι πρότινος πρωταγωνιστή Dragan Šolak καθώς και την CEO Victoriya Boklag.

Στη θέση τους τοποθετήθηκαν:

  • Stan Miller, νέος CEO με 30+ χρόνια εμπειρίας στον ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό χάρτη
  • Libor Voncina, αναπληρωτής CEO με παρελθόν σε Telecom Slovenia, Sunrise, KPN Mobile International

Η νέα διοίκηση επικεντρώνεται σε δύο βασικές αγορές: την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, με τον όμιλο να εξυπηρετεί πάνω από 40 εκατομμύρια πελάτες, αποφέροντας έσοδα 3 δισ. ευρώ και EBITDAeL 1 δισ. ευρώ.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ