Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία «αδειάζει», όπως ήταν αναμενόμενο, το πόρισμα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας (που δεν αναγνωρίζει καμία πολιτική ευθύνη) όσον αφορά στο έγκλημα στα Τέμπη, τόνιζοντας πως «εάν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717, τότε με βεβαιότητα θα είχε αποφευχθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα».
Το κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στρέφεται κατά 14 στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ που χειρίστηκαν τη Σύμβαση 717, το διάστημα 2016-2021. Το πολυσέλιδο έγγραφο «αδειάζει» το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας στην Εξεταστική Επιτροπή, το οποίο αποδίδει την τραγωδία στο ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη και την παραβίαση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης στα Τέμπη.
Με τη Σύμβαση 717, δεν θα είχαμε Τέμπη
Σύμφωνα με το news247.gr, το ίδιο κατηγορητήριο εκθέτει και τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο οποίος, εξεταζόμενος στη Βουλή, στις 13 Φεβρουαρίου, είχε πει: «Αυτός ο Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας, λοιπόν, παραβιάστηκε δυστυχώς κατά συρροή εκείνο το μοιραίο βράδυ. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και τέτοιες παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας, καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει».
«Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν την Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής – το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο Άδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία», σημειώνεται στο κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας – τα βασικά στοιχεία παρουσίασαν το Σάββατο «ΤΑ ΝΕΑ».
Στο ίδιο συμπέρασμα, είχε καταλήξει και ο εφέτης ανακριτής κ. Σωτήρης Μπακαΐμης, ο οποίος διεξάγει τη βασική έρευνα για το δυστύχημα. Ο ίδιος ζήτησε τη συσχέτιση-ενημέρωση της έρευνας που διενεργεί στη Λάρισα με τη δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, κρίνοντας, μετά βεβαιότητας όπως σημειώνει, ότι αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, τότε δεν θα συνέβαινε το δυστύχημα.
Τα 14 πρώην στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ έχουν λάβει κλήσεις για απολογία ενώπιον της Ευρωπαίας ανακρίτριας στην Αθήνα κ. Χριστίνας Σαλάππα, από την τρέχουσα εβδομάδα έως τα τέλη Απριλίου. Κατηγορούνται, κατά περίπτωση, για κακουργηματική απάτη σχετικά με τις επιχορηγήσεις σε βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από κοινού και κατ’ εξακολούθηση -η Σύμβαση 717 χρηματοδοτήθηκε κατά 85% με κοινοτικούς πόρους- ψευδή βεβαίωση και ηθική αυτουργία στα παραπάνω.