Δύο ημέρες πριν, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλώντας στον ΣΚΑΪ, είπε ότι ο Πρωθυπουργός δεν ήξερε για την εικόνα διάλυσης στον ΟΣΕ:
«Προφανώς σε επίπεδο Πρωθυπουργού η εικόνα αυτή δεν είχε φτάσει … Δεν είχε μεταφερθεί τέτοια εικόνα. Σε επίπεδο Κυβέρνησης δεν είχε φτάσει ποτέ. Δεν είχε μεταφερθεί από τον ΟΣΕ στο Υπουργείο; Δεν είχε μεταφερθεί από τα κατώτερα κλιμάκια του ΟΣΕ στη διοίκηση; … Είναι σαφές ότι η εικόνα αυτής της διάλυσης που αναδείχθηκε μέσα από το δυστύχημα με τον πιο τραγικό τρόπο, σε επίπεδο Κυβέρνησης δεν είχε φτάσει ποτέ»!
Σήμερα όμως, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των συντακτών, πραγματοποίησε μια κωλοτούμπα που θα τη ζήλευε και ο Ιωάννης Μελισσανίδης για το πρόγραμμά του στις ασκήσεις εδάφους, που του έδωσε το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα το 1996!
Ο κ.Οικονόμου είπε σήμερα («για να σταματήσει δε η πολιτική σπέκουλα») ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης «έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλημάτων και των αδυναμιών στο κράτος μας αλλά και στη χώρα μας εν γένει … Ο πρωθυπουργός γνώριζε ότι παραλάβαμε μια υποδομή που ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016 λειτουργούσε σε ένα ποσοστό μικρότερο από το 30%»!
Είπε ότι ο Πρωθυπουργός γνώριζε για τις προσπάθειες ξεμπλοκαρίσματος, για το πώς έφθασε το έργο στο 70% αλλά και για τα προβλήματα και τις αδυναμίες στο σιδηρόδρομο: «Γνώριζε λοιπόν και αναγνώρισε και τη δική μας ευθύνη έμπρακτα χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις»!
Το νέο αφήγημα
Και κάπου εκεί, μετά την προσγείωση από την κυβίστηση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πλάσαρε το νέο αφήγημα, που περιλάμβανε -πάλι- το τι δεν ήξερε ο κ.Μητσοτάκης:
«Δεν ξέρει όμως και κανείς πρωθυπουργός δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για τις συμπεριφορές και τις πρακτικές συγκεκριμένων προσώπων. Δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει ποιος ήταν βάρδια εκείνο το βράδυ στη Λάρισα, πώς διαμορφώνονται οι βάρδιες, ούτε για το χάος που επικρατούσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για υπαλλήλους οι οποίοι δεν τηρούν τους κανονισμούς και φέρονται εκτός πλαισίου».
Σχολίασε ακόμα ότι το μέγεθος της τραγωδίας «δεν συνάδει με τις λαϊκιστικές αντιπολιτευτικές προσεγγίσεις του ζητήματος αυτού», την ώρα που Κυβέρνηση έχει βάλει λυτούς και δεμένους να λαϊκίζουν ανηλεώς!
Τι άλλο είπε ο Γιάννης Οικονόμου
«Η κυβέρνηση από την πρώτη κιόλας στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη ανέλαβε μία διττή δέσμευση: αφενός την ενεργή συνδρομή στην πλήρη διαλεύκανση των αιτιών που προκάλεσαν το δυστύχημα ώστε να αποδοθούν οι δέουσες ευθύνες και να πληροφορηθεί ο ελληνικός λαός ποιοι είναι οι υπεύθυνοι και αφετέρου την ταχεία και ασφαλή επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ξεκινώντας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
Ανέφερε ότι χθες ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το δυστύχημα των Τεμπών. Ανάμεσα στα άλλα υπογράμμισε καταθέτοντας και τα σχετικά έγγραφα ότι έχει παραληφθεί τον Νοέμβριο του 2022 κι έκτοτε έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο δηλαδή στο σταθμό της Λάρισας. Οπότε ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα κάτι που δυστυχώς δεν έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ.
Πρόσθεσε ότι ο κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε με επίσημα στοιχεία τι ακριβώς παραδόθηκε από τη σύμβαση του 2014 που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016 αλλά πήρε πολλές παρατάσεις.
Απαντώντας στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι είχε παραδοθεί ένα ποσοστό της τάξης του 70% περίπου του έργου εξήγησε ότι παραδίδω ένα έργο σημαίνει ότι παραδίδω σε χρήση και όχι ότι έχει γίνει πρόβλεψη για να εκταμιευθούν ποσά.
«Επομένως είναι παντελώς ανυπόστατος ο ισχυρισμός ότι είχε παραδοθεί το 70% του έργου. Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου αλλά κι απ’ αυτό που παραδόθηκε το 15% ξανάγινε πάλι από την αρχή γιατί είχε σοβαρά προβλήματα το 2021. Άρα το 2016 παραδόθηκε λειτουργικό μόλις το 18% του έργου, από τον Σεπτέμβριο του 2017 έως και το 2019 δεν υπήρξε καμία απολύτως πράξη. Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής σε ποσοστό 52%. Έτσι σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί και λειτουργεί το 70% του έργου. ‘Αρα έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά το 8%, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα το υπόλοιπο 52% του έργου».