Η Publicis Communications έχει αναλάβει το rebranding του Αλέξη Τσίπρα. Στόχος: ένα νέο αφήγημα «προοδευτικού πατριωτισμού» και μια μεθοδική επιστροφή στην πολιτική σκηνή
Ο Αλέξης Τσίπρας προετοιμάζει προσεκτικά το πολιτικό του comeback, μετά την παραίτησή του από τη Βουλή και την οριστική αποχώρησή του από τον ΣΥΡΙΖΑ, χαράσσοντας το πλαίσιο της επόμενης ημέρας.
Ο πρώην πρωθυπουργός κινείται μεθοδικά, αθόρυβα και απολύτως ελεγχόμενα, επιδιώκοντας να επανασυστήσει τον εαυτό του στο πολιτικό προσκήνιο, όχι ως “πρώην”, αλλά ως ηγέτης μιας νέας εποχής.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr, ο κ. Τσίπρας συνεργάζεται στενά με τη γαλλική εταιρεία επικοινωνίας Publicis Communications, μία από τις πιο ισχυρές και επιδραστικές διαφημιστικές εταιρείες διεθνώς, η οποία έχει αναλάβει να «χτίσει» το νέο του πολιτικό αφήγημα, καθώς και την επικοινωνιακή του εικόνα προς το εκλογικό σώμα.
Το «γαλλικό manual» του Τσίπρα – Καμία βιασύνη, απόλυτος έλεγχος
Η πρώτη οδηγία από την Publicis είναι απολύτως σαφής:
«Καμία βιασύνη».
Ο Αλέξης Τσίπρας δεν επιδιώκει θεαματικές κινήσεις, ούτε προσωρινές εξάρσεις δημοσιότητας.
Ακολουθεί ένα σχέδιο βήμα-βήμα, με στόχο να επανεμφανιστεί στο κοινό ως ώριμος, συγκροτημένος και στιβαρός πολιτικός, με σοβαρότητα και συνέπεια, όχι ως αρχηγός κόμματος, αλλά ως φορέας ενός ευρύτερου «προοδευτικού ρεύματος».
Η Publicis έχει υποδείξει την οικοδόμηση ενός νέου πολιτικού προφίλ, βασισμένου σε τεχνοκρατική οργάνωση, συναισθηματική αυτοσυγκράτηση και αυστηρή επικοινωνιακή πειθαρχία.
Η ομάδα της Αμαλίας – Ο «τεχνοκρατικός πυρήνας» του νέου εγχειρήματος
Η δεύτερη οδηγία αφορά την οργάνωση της εσωτερικής ομάδας.
Η γαλλική εταιρεία έχει προτείνει τη δημιουργία ενός μικρού, ευέλικτου, απολύτως ελεγχόμενου πυρήνα συνεργατών, που θα λειτουργεί με επαγγελματικά πρότυπα πολιτικού branding.
Η ομάδα αυτή έχει ήδη εγκατασταθεί στα γραφεία της Αμαλίας, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής.
Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα «think tank» υψηλής τεχνογνωσίας, που θα συνδυάζει τεχνοκρατική γνώση με επικοινωνιακή ευφυΐα.
Η Αμαλίας δεν θα θυμίζει παραδοσιακό κομματικό επιτελείο, αλλά μια μοντέρνα πολιτική startup — με ρόλους, χρονοδιαγράμματα και επικοινωνιακό manual.
Ελεγχόμενες επαφές και επικοινωνιακή αποστασιοποίηση
Η τρίτη οδηγία της Publicis αφορά τον τρόπο επαφής με το υπάρχον πολιτικό προσωπικό.
Ο Αλέξης Τσίπρας αποφεύγει προσωπικές συναντήσεις με βουλευτές και τηρεί απόσταση από τον κομματικό μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι επαφές του πραγματοποιούνται μέσω στενών συνεργατών, όπως οι Μιχάλης Καλογήρου και Γιώργος Βασιλειάδης, οι οποίοι λειτουργούν ως «γέφυρες επικοινωνίας» με τον ευρύτερο προοδευτικό χώρο.
Με αυτόν τον τρόπο, ο Τσίπρας διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του αφηγήματος, αποφεύγοντας διαρροές και εσωτερικές αντιφάσεις.
Το νέο αφήγημα: «Προοδευτικός Πατριωτισμός» αντί για «Αριστερά»
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της νέας στρατηγικής είναι η εσκεμμένη αποφυγή της λέξης «Αριστερά».
Ο Αλέξης Τσίπρας μιλά πλέον για έναν «Προοδευτικό Πατριωτισμό», μια έννοια που στοχεύει να ενώσει, όχι να διχάσει.
Σύμφωνα με το σχέδιο της Publicis, το νέο αφήγημα θα συνδυάζει πατριωτισμό, κοινωνική δικαιοσύνη και τεχνοκρατική αποτελεσματικότητα, δημιουργώντας μια γέφυρα μεταξύ προοδευτικών και κεντρώων ψηφοφόρων.
Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν αυτό το ιδεολογικό «μοντέλο» θα πάρει τη μορφή μιας συνομοσπονδίας προοδευτικών δυνάμεων ή ενός ενιαίου πολιτικού φορέα με επικεφαλής τον ίδιο.
Όπως σχολιάζουν πολιτικοί αναλυτές, ο Αλέξης Τσίπρας ετοιμάζει μια νέα εκδοχή πολιτικής ηγεσίας:
ούτε ριζοσπαστική, ούτε συντηρητική – αλλά βαθιά ελεγχόμενη, επαγγελματικά σχεδιασμένη και επικοινωνιακά «καθαρή».