Αποδείξεις – «βόμβα» για το έγκλημα της συγκάλυψης από το καθεστώς Μητσοτάκη στα Τέμπη (vid)

Αποδείξεις – «βόμβα» ότι οι Αρχές διαθέτουν όλα τα βίντεο της Εμπορικής από την πρώτη στιγμή, όπως και οι αναλύσεις ότι το «εκρηκτικό» ξυλόλιο βρισκόταν σε όλα τα δείγματα της Εμπορικής, αλλά αγνοήθηκαν από τους κρατικούς εμπειρογνώμονες – Νέα συγκλονιστικά video βλέπουν το φως της δημοσιότητας
Στις 23.18, της 28ης Φεβρουαρίου 2023, γράφτηκε στα Τέμπη η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της Ελλάδας.
Με 57 νεκρούς, δεκάδες τραυματίες, πολλές οικογένειες βυθισμένες στο πένθος και μια δίκη που δεν έχει αρχίσει ακόμα. Πολλές κρίσιμες πτυχές του πολύνεκρου δυστυχήματος παραμένουν, μέχρι και τώρα, στο σκοτάδι.
Νέα συγκλονιστικά ντοκουμέντα έρχονται στο φως της δημοσιότητες με τη συμπλήρωση δύο χρόνων από το σιδηροδρομικό έγκλημα.
Ένα βίντεο συνολικής διάρκειας 3,5 λεπτών που δείχνει καρέ – καρέ την έκρηξη και την εξάπλωση της φωτιάς από την κάμερα Ευαγγελισμού της Εθνικής Οδού δημοσιεύουν οι Data Journalists.

Αφορά τρία διαφορετικά πλάνα – αποσπάσματα από τις 23.24 έως και τις 23.41, δηλαδή στο πιο κρίσιμο διάστημα μετά την μετωπική σύγκρουση.
Στο βίντεο αυτό είναι ενδεικτική η συμπεριφορά της καύσης που, κατά τους ειδικούς εμπειρογνώμονες, δεν συνάδει με το έως τώρα επίσημο αφήγημα για έλαια σιλικόνης, αλλά με αυτό της ύπαρξης πτητικών υδρογονανθράκων:
Όπως διακρίνεται, και παρά το γεγονός ότι το «μανιτάρι» πυρκαγιάς εκδηλώθηκε αμέσως μετά την σύγκρουση, η φωτιά εξακολουθεί να καίει από 6’ έως και 23’ μετά την μετωπική.
Προκύπτουν συχνές και αλλεπάλληλες αναζωπυρώσεις που ενώ έχουν μεγάλη ένταση, παρουσιάζουν περιοδικότητα ως προς την ένταση και διάρκεια. Αυτή η συμπεριφορά, κατά τους ειδικούς πραγματογνώμονες οικογενειών, «προϋποθέτει και αποδεικνύει την παρουσία εύφλεκτων υγρών καυσίμων και της περιοδικής διαρροής αυτών».
Η «ομάδα Κοκοτσάκη» αναφέρει πως: «Διαπιστώνεται η χωρίς καμία αμφιβολία ροή φλεγόμενων αυτών υγρών καυσίμων στα πρανή (λόγω κλήσης) της σιδηροδρομικής γραμμής, στο σημείο που κατέληξαν και εντοπίστηκαν τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας μετά την σύγκρουση, διαπίστωση η οποία δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το είδος της καύσης αλλά και της ταυτότητας του καιόμενου υλικού».
Η διάμετρος της φωτιάς ξεπερνάει κατά πολύ τα 100 μέτρα, κατά τους ειδικούς, ενώ σταδιακά διασπείρεται και σε άλλα σημεία.
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι το «ζουμ» που έχει επιτευχθεί, με συνέπεια σε στιγμές του βίντεο να υπάρχουν για πρώτη φορά τόσο κοντινές εικόνες από την στιγμή της πυρκαγιάς.
Για να υπάρχει μια πιο σφαιρική εικόνα για όσα συνέβησαν την μοιραία βραδιά, αλλά και η δυνατότητα αξιολόγησης του προηγούμενου ντοκουμέντου, οι Data Journalists δημοσιεύουν κι ένα ακόμα βίντεο, αυτό με τους ανατριχιαστικούς διαλόγους στο 112 αμέσως μετά την έκρηξη στις 23.18. Το βίντεο αποτελεί μια την σύνθεση δεδομένων των τηλεφωνημάτων προς το 112 και του βίντεο τα πρώτα λεπτά καταγραφής της σύγκρουσης, σε ένα αρχείο και σε «πραγματικό χρόνο»:

Ανατριχιαστικό ντοκουμέντο – «Έχω ελάχιστο οξυγόνο»

23.18.48: Μετά από παρέλευση 20 δευτερολέπτων από την σύγκρουση, η συσκευή κινητού τηλεφώνου μέσω της ενεργοποίησης της εφαρμογής ανίχνευσης σύγκρουσης αρχίζει την αποστολή μηνύματος γεω-εντοπισμού και ταυτόχρονα καταγράφει και αποστέλλει όλους τους ήχους γύρω και σχετικά κοντά της συσκευής. Εμφανίζονται εκτινάξεις αντικειμένων από την εστία αριστερά στο πλάνο της οθόνης (αριστερά ως προς την γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη και αριστερά του τούνελ προς την ίδια κατεύθυνση, θέση στην οποία κατέληξε μετά την σύγκρουση τμήμα της επιβατικής αμαξοστοιχίας».

23.19.13: Πρώτη μεγάλη αναζωπύρωση στην εστία της επιβατικής με φλόγες και πίδακες φωτιάς. Τότε στο καταγεγραμμένο ηχητικό ακούγεται η φράση: “Δημήτρη κάνει κάτι.”

23.19.21: Οι φλόγες μεγαλώνουν και τότε ακούγεται η καταγεγραμμένη φράση: “Δεν μπορώ αναπνεύσω.”

23.19.32: Η πυρκαγιά μεγαλώνει με γλώσσες φωτιάς που ανέρχονται σε ύψος περίπου 15 μέτρων (προσομοίωση με το παρακείμενο ύψος του τούνελ).

23.19.43: Ύφεση της πυρκαγιάς η οποία είναι σταθερή στο ίδιο σχετικά σημείο. Τότε ακούγεται η καταγεγραμμένη φράση: “Ναι; Βοήθεια, βοήθεια.”

23.19.49: Νέα μεγάλη αναζωπύρωση στο ίδιο σχετικά (σε σχέση με την κάμερα) σημείο. Ακούγεται η ηχογραφημένη φράση: “Έχω ελάχιστο οξυγόνο.”

23.20.00: Η αναζωπύρωση στο μέγιστο ύψος φλογών. Τότε ακούγεται η καταγεγραμμένη στο ηχητικό φράση: “Και εγώ σε αγαπώ.”

23.20.08: Νέα ανάφλεξη-αναζωπύρωση. Τότε ακούγεται η φράση: “Με πονάτε-με πονάτε”

Στο βίντεο απεικονίζεται πίδακας φωτιάς με πλευρικό άνεμο και κατεύθυνση αριστερά (δυτικά)-Ύφεση της καύσης.

23.20.31: Νέα μεγάλη αναζωπύρωση. Ακούγονται αγωνιώδεις κραυγές και η φράση: “Βρε Δημήτρη.”

23.20.54: Ενώ η ένταση της καύσης είναι αμείωτη ακούγονται κραυγές και η φράση “Βοήθεια-Βοήθεια.”

23.21: Ύφεση φωτιάς.

23.21.08: Μεγάλη ανάφλεξη και ακούγονται αγωνιώδεις κραυγές.

23.21.12: Ενώ η καύση και οι φλόγες μεγαλώνουν ακούγεται η φράση απογοήτευσης: “Θα πεθάνουμε.”

23.21.14. Ενώ η πυρκαγιά συνεχίζει με αυξανόμενη ένταση ακούγεται η φράση: “Μάρθη σ αγαπώ.”

23.21.17: Ακούγεται η φράση “Με ακούς;”

23.21.22: Νέα μεγάλη επ-ανάφλεξη με μεγάλες γλώσσες φωτιάς.

23.21.33: Παύση μηνύματος γεωεντοπισμού μέσω του κινητού τηλεφώνου προς το 112.

1_261.jpg

2_371.jpg

Στα χέρια των Αρχών όλα τα βίντεο της Εμπορικής εξ’ αρχής, ζητήθηκαν εγκαίρως από τις πρώτες μέρες από ΟΣΕ, Hellenic Train κ.α.

Σήμερα, όμως, καταρρίπτεται και το αφήγημα που υπήρχε εξ’ αρχής, ότι δεν υπήρχε κανένα πλάνο βίντεο ή φωτογραφίας από την εμπορική αμαξοστοιχία. Τα τρία πρόσφατα βίντεο που παραδόθηκαν στον ανακριτή στις 5 Φεβρουαρίου από την εταιρεία «Ίντερ Σταρ», ανάδοχο του ΟΣΕ για ζητήματα ασφαλείας, είναι και τα μοναδικά «επίσημα» που εντοπίστηκαν, σχεδόν δύο χρόνια μετά. Ακόμα δεν έχει διαπιστωθεί η γνησιότητά τους από το Εγκληματολογικό της ΕΛ.ΑΣ.
Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε έως τώρα, ελάχιστα είναι τα πλάνα από την διαδρομή των δύο τρένων που συγκρούστηκαν κι έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
Όμως, στην μοναδική επίσημη «Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης» που έχει δοθεί έως τώρα για όσα συνέβησαν την 28η Φεβρουαρίου 2023, υπάρχουν αναφορές που επιβεβαιώνουν ότι οι Αρχές διέθεταν βιντεοληπτικό υλικό εξ’ αρχής.
Στις 19 Ιουνίου 2023 οι Απόστολος Βασιλάκος (Μηχανολόγος Μηχανικός) και Σταύρος Μπατζόπουλος (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός) παρέδωσαν στις ανακριτικές Αρχές το πόρισμά τους για το δυστύχημα των Τεμπών. Οι περισσότεροι περιορίστηκαν στο πόρισμά τους για τα αίτια της έκρηξης. Οι πραγματογνώμονες απέδωσαν την πυρκαγιά στα έλαια σιλικόνης, μια θεωρία που αμφισβητείται εντόνως, αν δεν έχει ήδη καταρριφθεί.
Η «Πραγματογνωμοσύνη» αυτή ανατέθηκε στους δυο επιστήμονες την 1η Μαρτίου 2023 με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 1019/21/1-α’/01-03-2023 έγγραφο του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας «προς εξακρίβωση των συνθηκών και των αιτιών του θανατηφόρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος», μετά από αίτημα «με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 656/23/2-3-2023 έγγραφο του Διευθύνοντα την Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας. Πρόκειται, δηλαδή, για διορισμό των πραγματογνωμόνων από τις αστυνομικές και ανακριτικές Αρχές.
Στο πόρισμα 252 σελίδων οι κρατικά διορισθέντες πραγματογνώμονες περιγράφουν ότι ήταν από το ξημέρωμα της 1ης Μαρτίου, δηλαδή λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, στον τόπο της τραγωδίας.

Υποβαθμίστηκε η ύπαρξη ξυλολίου στην Εμπορική, αλλά ήταν σε όλα τα δείγματα

Αναζωπυρώνεται, εξάλλου, το ενδιαφέρον και για τα αποτελέσματα της δειγματοληψίας από το Χημείο του Κράτους. Οι πραγματογνώμονες σημειώνουν πως:
«Στα πλαίσια της διερεύνησης του δυστυχήματος αναζητήθηκαν, επίσης, χημικές αναλύσεις δειγμάτων από διάφορα σημεία του τροχαίου υλικού αλλά και επί του τόπου του ατυχήματος έτσι ώστε να προσδιοριστούν τυχόν επικίνδυνες ουσίες, αλλά και για να προσδιοριστεί η σύσταση του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών των ηλεκτραμαξών που συμμετείχαν στο δυστύχημα.
Στις 29/03/2023 πραγματοποιήθηκε δειγματοληψία τόσο στον τόπο φύλαξης των συντριμμιών του δυστυχήματος όσο και στο τόπο του δυστυχήματος από μικτό κλιμάκιο της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και της Χημικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης, από θέσεις που υπεδείχθησαν τόσο από τους πραγματογνώμονες (Βασιλάκος – Μπατζόπουλος) όσο και από αξιωματικούς της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λάρισας.
Τα δείγματα εστάλησαν στην Β’ Χημική Υπηρεσία Αθηνών του Γενικού Χημείου του Κράτους για ανάλυση και τα αποτελέσματα των παραπάνω αναλύσεων παρουσιάζονται αναλυτικά στο Παράρτημα 5».
Αν και βρέθηκαν ουσίες που μπορούν να προκαλέσουν έκρηξη (ξυλόλιο, τολουόλιο) κλπ. οι πραγματογνώμονες τις αγνοούν, προκειμένου να στηρίξουν την θεωρία για τα έλαια σιλικόνης.
Σε όλα τα δείγματα της Εμπορικής αμαξοστοιχίας που παρατίθενται το Γενικό Χημείο του Κράτους εντόπισε αυτές τις δυνητικά εκρηκτικές ουσίες, δηλαδή τους πτητικούς υδρογονάνθρακες που «ενοχοποιούνται» για το «μανιτάρι» πυρκαγιάς από τους συγγενείς θυμάτων.
Ούτε το Χημείο του Κράτους, ούτε οι πραγματογνώμονες φαίνεται να ασχολούνται περαιτέρω με την ύπαρξη αυτών των ουσιών στην Εμπορική αμαξοστοιχία. Αν κι εντοπίστηκαν παντού και σε υψηλές ποσότητες, αποδίδονται σε… χρώματα και… βερνίκια από τις βαφές του τρένου.
Αν και έχουν περάσει δύο ολόκληρα χρόνια από το πολύνεκρο δυστύχημα, όλα τα μέτωπα διερεύνησης παραμένουν ανοιχτά και με κενά. Ακόμα και στην υπόθεση των βίντεο, που δεν έχει δει κανείς, αλλά υπάρχουν από την πρώτη στιγμή στις Αρχές.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ