Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ του ιδιοκτήτη του Twitter, Elon Musk, ο οποίος κατήγγειλε τους New York Times, αναφορικά με άρθρο που αναφέρει ότι η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει προβληματικό περιεχόμενο και αναφορές που δείχνουν ρητορική μίσους.
Μάλιστα οι ΝΥΤ σημείωσαν “πρωτοφανή” αύξηση στην πλατφόρμα μετά την εξαγορά του, αντικρούοντας προηγούμενους ισχυρισμούς του δισεκατομμυριούχου.
Σύμφωνα με τα ευρήματα του Κέντρου για την Αντιμετώπιση του Ψηφιακού Μίσους, της Anti-Defamation League και άλλων ομάδων, οι NY Times ανέφεραν ότι οι ύβρεις κατά των μαύρων Αμερικανών αυξήθηκαν από 1.282 φορές την ημέρα σε 3.876 φορές.
Οι αναρτήσεις κατά των ομοφυλόφιλων ανδρών και των Εβραίων αυξήθηκαν από 2.506 φορές σε 3.964, και 61%, αντίστοιχα, κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων μετά την αγορά του Twitter από τον Musk.
Ο Musk απάντησε σε ένα tweet ότι η αναφορά ήταν “εντελώς ψευδής”.
“Ο Elon Musk έστειλε το σήμα σε κάθε είδους ρατσιστή, μισογύνη και ομοφοβικό ότι το Twitter είναι ανοιχτό για τις αναρτήσεις τους”, ανέφερε στο δημοσίευμα ο Imran Ahmed, διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου για την Αντιμετώπιση του Ψηφιακού Μίσους.
Το πρακτορείο ανέφερε ότι λογαριασμοί που σχετίζονται με την τρομοκρατική ομάδα ISIS επέστρεψαν στην πλατφόρμα, μαζί με υποστηρικτές του QAnon που έλαβαν σύμβολα επαλήθευσης.
“Αυτό το ρεπορτάζ είναι σκουπίδι”, δήλωσε ο Christopher Rufo, ανώτερος συνεργάτης και διευθυντής της πρωτοβουλίας για την κριτική φυλετική θεωρία στο Ινστιτούτο Μανχάταν.
“Η εμπειρία στο Twitter είναι λίγο πολύ η ίδια με πριν, συν μερικούς “νευρικούς” λογαριασμούς που επανέρχονται.
Οι αριστεροί δημοσιογράφοι θέλουν να δημιουργήσουν μια ψευδή αφήγηση για να δικαιολογήσουν περισσότερη λογοκρισία.
Είναι αξιολύπητο”, ανέφερε.
Λόγος μίσους στο Twitter
Ο Musk επανέλαβε την άποψή του ότι η ρητορική μίσους δεν θα είναι ανεκτή στην πλατφόρμα και ότι δεν θα υπάρξει “ελεύθερο για όλους κολαστήριο” όσον αφορά το λόγο.
Ωστόσο, έχει επίσης υποστηρίξει την ελευθερία του λόγου στο Twitter, απολογοκρίνοντας εξέχουσες συντηρητικές προσωπικότητες όπως ο πρώην πρόεδρος Donald Trump, η ερευνητική ειδησεογραφική οργάνωση Project Veritas και ο σατιρικός ιστότοπος The Babylon Bee.
Αυτό έχει ενοχλήσει πολλούς αριστερούς που υποστηρίζουν την απαγόρευση αυτών των λογαριασμών με το πρόσχημα της ρητορικής μίσους.
“Με τον όρο “ελευθερία του λόγου”, εννοώ απλώς αυτό που ταιριάζει με τον νόμο”, δήλωσε ο Musk νωρίτερα μέσα στο έτος.
“Είμαι κατά της λογοκρισίας που υπερβαίνει κατά πολύ τον νόμο.
Αν οι άνθρωποι θέλουν λιγότερη ελευθερία λόγου, θα ζητήσουν από την κυβέρνηση να περάσει νόμους προς αυτή την κατεύθυνση.
Επομένως, το να υπερβαίνεις το νόμο είναι αντίθετο με τη βούληση του λαού”.
Σε ένα tweet στις 2 Δεκεμβρίου, ο Musk ανέφερε: “Οι αναρτήσεις μίσους συνεχίζουν να μειώνονται, παρά τη σημαντική αύξηση των χρηστών!
Το @TwitterSafety θα δημοσιεύει τα δεδομένα σε εβδομαδιαία βάση.
Η ελευθερία του λόγου δεν σημαίνει ελευθερία της εμβέλειας. Η αρνητικότητα πρέπει και θα έχει μικρότερη εμβέλεια από τη θετικότητα”.
Και πρόσθεσε: “Υπάρχουν περίπου 500 εκατ. tweets την ημέρα & δισεκατομμύρια εμφανίσεις, οπότε οι εμφανίσεις της ρητορικής μίσους είναι <0,1% των όσων βλέπουμε στο Twitter!”
Ευρωπαϊκές αντιδράσεις, μποϊκοτάζ διαφημιστών
Ανώτερος αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης απηύθυνε προειδοποίηση στον Musk ότι το Twitter μπορεί να μπλοκαριστεί στην ήπειρο, εάν δεν συμμορφωθεί με τους κανονισμούς του μπλοκ.
“Υπάρχει ακόμη τεράστια δουλειά μπροστά μας, καθώς το Twitter θα πρέπει να εφαρμόσει διαφανείς πολιτικές για τους χρήστες, να ενισχύσει σημαντικά τη μετριοπάθεια του περιεχομένου και να προστατεύσει την ελευθερία του λόγου, να αντιμετωπίσει με αποφασιστικότητα την παραπληροφόρηση και να περιορίσει τη στοχευμένη διαφήμιση”, είπε ο Επίτροπος της ΕΕ Thierry Breton στον Musk.
Η προειδοποίηση έρχεται εν μέσω της απόσυρσης των διαφημίσεων στην πλατφόρμα.
Μεγάλες εταιρείες, όπως η Jeep, η Mars, η εταιρεία δημητριακών Kellogg, ο φαρμακευτικός γίγαντας Merck και η Verizon είχαν διακόψει τη διαφήμιση σύμφωνα με έκθεση ανάλυσης της Washington Post.
Άλλες εταιρείες, όπως η United Airlines, η Carlsberg, η Mondelez και η General Motors, έχουν επίσης σταματήσει να προβάλλουν διαφημίσεις στο Twitter.
Η πολιτική του Twitter σχετικά με τη συμπεριφορά μίσους αναφέρει: “Δεν μπορείτε να προωθήσετε τη βία κατά άλλων ανθρώπων ή να επιτεθείτε ή να απειλήσετε άμεσα άλλους ανθρώπους με βάση τη φυλή, την εθνικότητα, την εθνική καταγωγή, την κάστα, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, το φύλο, την ταυτότητα φύλου, τη θρησκευτική πίστη, την ηλικία, την αναπηρία ή τη σοβαρή ασθένεια.
Επίσης, δεν επιτρέπουμε λογαριασμούς των οποίων πρωταρχικός σκοπός είναι η υποκίνηση βλάβης προς άλλους με βάση αυτές τις κατηγορίες”.