Ανατροπή στα ΕΛΤΑ: Ξεκινά η αναστολή λειτουργίας καταστημάτων σε πόλεις και πρωτεύουσες νομών, με στόχο τη διάσωση και αναγέννηση του οργανισμού. Αλλαγές και στην περιφέρεια μέσα σε τρεις μήνες
Σε ριζική αναδιάρθρωση του δικτύου τους προχωρούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), ξεκινώντας από την αναστολή λειτουργίας καταστημάτων σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών όπου υπάρχουν άλλα ενεργά σημεία εξυπηρέτησης. Η απόφαση, που σηματοδοτεί την πρώτη φάση του επιχειρησιακού μετασχηματισμού, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου διάσωσης και αναγέννησης του ιστορικού οργανισμού.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ διευκρινίζει ότι για την περιφέρεια, οι αλλαγές θα υλοποιηθούν μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, προκειμένου να υπάρξει διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες και να εξεταστεί η δυνατότητα λειτουργίας πρακτορείων, όπου αυτό είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτό. Στόχος, όπως επισημαίνεται, είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και όχι η εγκατάλειψη περιοχών.
«Οι συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες αν δεν ληφθούν άμεσα αποφάσεις»
Στην επίσημη ανακοίνωσή της, η διοίκηση τονίζει ότι τα ΕΛΤΑ βρίσκονται αντιμέτωπα με τη σοβαρότερη κρίση στην ιστορία τους. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, ο οργανισμός καταγράφει συνεχείς ζημιές, λειτουργώντας μέσα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί πλέον απαγορεύουν κάθε κρατική ενίσχυση, γεγονός που καθιστά τον οικονομικό μετασχηματισμό μονόδρομο.
Η ανακοίνωση προειδοποιεί πως αν δεν ληφθούν άμεσες και τολμηρές αποφάσεις, οι συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες μέσα σε έξι έως εννέα μήνες, απειλώντας τη βιωσιμότητα του οργανισμού. «Ο στόχος δεν είναι η συρρίκνωση, αλλά η διάσωση και η αναγέννηση των ΕΛΤΑ», υπογραμμίζει η διοίκηση, επισημαίνοντας ότι το νέο μοντέλο λειτουργίας θα επιτρέψει στα ταχυδρομεία να εξελιχθούν σε σύγχρονη, αποδοτική εταιρεία υπηρεσιών.
Επανατοποθέτηση εργαζομένων και νέα ψηφιακά εργαλεία
Ο ανασχεδιασμός του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί βασικό πυλώνα του σχεδίου. Οι ΕΛΤΑ κάνουν λόγο για χρόνια φαινόμενα αδράνειας, με δεκάδες εργαζομένους χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο την ώρα που υπήρχαν ελλείψεις σε καίριες θέσεις. Με το νέο πλάνο, οι εργαζόμενοι επανατοποθετούνται στη διανομή και την εξυπηρέτηση πελατών, δηλαδή στα σημεία όπου «χτίζεται καθημερινά η αξιοπιστία και η εικόνα του οργανισμού».
Παράλληλα, ενισχύεται η ψηφιακή διάσταση των υπηρεσιών. Το πρόγραμμα «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» και ο ψηφιακός ταχυδρόμος εξοπλίζονται με tablet και POS, ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες στην πόρτα του πολίτη, χωρίς φυσική παρουσία σε κατάστημα. Οι περισσότερες συναλλαγές, όπως επιστολές, δέματα και πληρωμές, πραγματοποιούνται πλέον εκτός καταστήματος, μειώνοντας τη σημασία των φυσικών υποκαταστημάτων, ιδίως σε περιοχές με χαμηλό όγκο εργασιών.
Στόχος η βιωσιμότητα και η καθολική εξυπηρέτηση
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ υπογραμμίζει ότι ο μετασχηματισμός δεν αναιρεί τον κοινωνικό ρόλο του οργανισμού, αλλά τον ενισχύει. Το νέο μοντέλο εγγυάται συνέχεια των υπηρεσιών ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, με αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και συνεργασιών με ιδιώτες πράκτορες.
Η στρατηγική κατεύθυνση του οργανισμού στοχεύει στην παροχή καλύτερων και ταχύτερων υπηρεσιών με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα και τη μετατροπή των ΕΛΤΑ σε ψηφιακό πάροχο νέας γενιάς.
