Σε μία ακραία δήλωση που ξεπερνά κατά πολύ τις αντιδράσεις εντός της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τα ομόφυλα ζευγάρια, προχώρησε ο Θάνος Πλεύρης.
Ο πρώην υπουργός, μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Δευτέρας (15/1), ισχυρίστηκε ότι ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα.
Για να στηρίξει την απαράδεκτη αυτή δήλωση, επικαλέστηκε απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
«Είναι θέμα ανθρώπινων δικαιωμάτων, όπως λέγεται; Όχι! Και αυτό δεν το λέω εγώ, το λέει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Που απεφάνθη ότι η ισότητα στον γάμο δεν εμπίπτει στα ατομικά δικαιώματα και είναι κυρίαρχο το κράτος-μέλος να το θεσπίσει», ήταν η απαράδεκτη δήλωση Πλεύρη.
Αναφορικά με το θέμα της τεκνοθεσίας από τα ομόφυλα ζευγάρια, ο Θάνος Πλεύρης τόνισε ότι το άρθρο 1592 του Αστικού Κώδικα ρυθμίζει το θέμα των παιδιών, αν και ο ίδιος δεν ψήφισε την ισχύ του ούτε και για τους ετεροφυλόφιλους.
«Θεωρώ ότι ο θεσμός είναι μόνο ένας γάμος ετερόφυλων, αλλά το ότι υπάρχει όμως το σύμφωνο (σσ συμβίωσης) δεν σημαίνει ότι δεν θα το επικαλεστούμε στα επιχειρήματα τα οποία λέγονται», σημείωσε.
«Το να λες ότι κάποιοι μπορεί να είναι σε γάμο αλλά δεν μπορούν να μεγαλώνουν παιδιά, είναι σαν να λες ότι είναι ακατάλληλοι. Εγώ δεν μπαίνω σε αυτή τη λογική. Η επιχειρηματολογία μου εδράζεται ότι ο γάμος είναι θεσμός οικογενειακού δικαίου που έχει τη μορφή της οικογένειας και την οικογένεια, την οποία θεωρώ ότι το Σύνταγμα προστατεύει», δήλωσε ο πρώην υπουργός Υγείας της Νέας Δημοκρατίας.
Επίσης υποστήριξε ότι θα «πρέπει να μείνει στο θεσμό της οικογένειας όπως την ξέρουμε» λέγοντας ότι είναι σημαντικό ότι ο πρωθυπουργός στο νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια δεν βάζει τον διαχωρισμό γονέας 1 και γονέας 2.
Όπως είπε «εάν θεσμοθετήσουμε αυτή τη μορφή οικογένειας, σημαίνει ότι και στα σχολεία τα παιδιά μας θα διδάσκονται ότι αυτές είναι οι μορφές οικογένειας». Πρόσθεσε δε ότι «αν όλα στηρίζονται στην αγάπη, τότε θα υπήρχε αντίστοιχο αίτημα και από τους πολυγαμικού».
Παράλληλα, συμπλήρωσε η ένσταση του είναι ότι δεν πρέπει να παρέμβουμε στο οικογενειακό δίκαιο. Αναφορικά με την νομική κατοχύρωση των βιολογικών ή υιοθετημένων παιδιών σε ομόφυλα ζευγάρια δήλωσε ότι «δεν είναι καθόλου αόρατο», αλλά υιοθετείται από έναν πατέρα ή μητέρα.
Επιπρόσθετα ανέφερε ότι το γεγονός ότι αλλοιώνεται η οικογένεια είναι κάτι που αφορά όλους: «Το να αλλάξουμε έναν θεσμό που τον ξέρουμε ανά αιώνες, που λειτουργεί σε όλες τις κοινωνίες με αυτόν τον τρόπο τον οποίο λειτουργεί και να πούμε ξαφνικά ότι η οικογένεια είναι κάτι άλλο από αυτό που ξέρουμε επειδή θέλουμε να ικανοποιήσουμε το εγώ κάποιου ανθρώπου ο οποίος λέει ότι ενώ είμαστε δύο άντρες μαζί και ο ένας μπορεί να υιοθετήσει ένα παιδί, θέλουμε να είμαστε συγχρόνως δύο πατεράδες. Δύο πατεράδες συγχρόνως δεν μπορεί να υπάρχουν. Αυτό είναι ένα αξιακό επιχείρημα που δεν έρχεται να αναιρέσει ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν το όποιο δικαίωμα, δεν πρέπει να στοχοποιούνται και προφανώς πρέπει να λύνονται και τα αστικής φύσεως θέματά τους».