Τα αίτια της απίστευτης ταλαιπωρίας με τις ουρές χιλιομέτρων στην Αράχωβα, ανήμερα Χριστουγέννων (25/12) βρίσκονται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης. Το χάος που προκλήθηκε αποδόθηκε από πολλούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που έμειναν στη μέση του δρόμου, ωστόσο όπως ανέφερε και ο δήμαρχος της Αράχωβας, Γιάννης Σταθάς, υπήρξε ένας «συνδυασμός παραγόντων».
Πολλοί οδηγοί δεν είχαν βάλει αλυσίδες, μεταξύ αυτών και ένα μεγάλο όχημα οδικής βοήθειας που έκλεισε και τις δύο λωρίδες, ωστόσο η προσοχή όλων στράφηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έμειναν από μπαταρία, καθώς είναι η πρώτη φορά που οι οδηγοί και οι αρχές αντιμετώπισαν σε μαζικό επίπεδο αυτό το ζήτημα.
«Έως και -40% αυτονομία σε ακραίες θερμοκρασίες»
Όπως εξήγησε ο Γιώργος Ανδρής, δημοσιογράφος του Car & Motor, στην ΕΡΤ: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να κινηθούν σε οποιεσδήποτε συνθήκες, αλλά οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να είναι προσεκτικοί γιατί έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες».
Συγκεκριμένα τόνισε πως «η απόδοση της μπαταρίας σε ακραίες συνθήκες – πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες – μειώνεται κατά 20% έως 40%. Η απόδοση της μπαταρίας επιδεινώνεται περισσότερο κατά τη χειμερινή περίοδο καθώς οι επιβάτες χρησιμοποιούν πάρα πολλά συστήματα του αυτοκινήτου που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Κλιματισμός, αποθαμπωτικά στο τζάμι κ.α.».
«Μόνο από τον κλιματισμό, η αυτονομία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μειώνεται αυτομάτως έως 20%. Είναι πολύ μεγάλες οι απώλειες», σημείωσε ο κ. Ανδρής και αυτό θα πρέπει να συνυπολογίζεται από τους οδηγούς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Δείτε το βίντεο: