Ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργος Πιτσιλής, πρόσφατα επισήμανε ότι η Αρχή διαθέτει την ικανότητα να παρακολουθεί τα πάντα, ενώ αναφέρθηκε σε μια σημαντική υπόθεση φοροδιαφυγής σε γάμο, η οποία είχε λάβει χώρα χωρίς την έκδοση οποιασδήποτε απόδειξης.
Ερωτηθείς για τη συγκεκριμένη υπόθεση, ο κ. Πιτσιλής, σχολίασε: «Παρακολουθούμε τα πάντα. Καταγράφεται κάποιες φορές μία αναντιστοιχία εικόνας στα social media με τη φορολογική εικόνα».
Η Στρατηγική της ΑΑΔΕ στα Social Media
Ο κ. Πιτσιλής τόνισε ότι υπάρχει ειδική ομάδα ελεγκτών, το «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών», το οποίο ερευνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως Facebook, Instagram, και TikTok. Στόχος είναι να εντοπίσουν φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που διακινούν “μαύρο χρήμα”, πωλώντας αγαθά και υπηρεσίες χωρίς νόμιμα παραστατικά.
Αλγόριθμοι και Συνδυαστικές Διασταυρώσεις
Ένας ειδικός αλγόριθμος βοηθά στην ανακάλυψη κρυφών περιπτώσεων φοροδιαφυγής, μέσω συνδυαστικών διασταυρώσεων. Η ΑΑΔΕ δεν επικεντρώνεται στο άνοιγμα τυχαίων προφίλ, αλλά στοχεύει σε εκείνους τους λογαριασμούς που διεξάγουν επιχειρηματική δραστηριότητα, ανιχνεύοντας έτσι αποκτηθείσα φορολογητέα ύλη.