Νέα επιβάρυνση 10 λεπτών για όλους στα καύσιμα φέρνει από το 2027 η… κλιματική κρίση.
Ενώ οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα αυξάνονται διαρκώς για διάφορους λόγους, πλέον προκύπτουν και νέοι λόγοι για να προκύψουν νέες ανατιμήσεις.
Η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να τιμολογηθούν οι ρύποι των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) πρόκειται να εφαρμοστεί από το 2027, οδηγώντας σε άνοδο των τιμών τους.
Μέχρι τώρα οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.
Σύμφωνα με το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.
Η αύξηση ισως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων, ωστόσο στην Ελλάδα όπου οι τιμές των καυσίμων είναι ήδη υψηλές και υπερφολογημενες θα δημιουργήσουν πολλά προβλήματα.
Παρά τη διεθνή πτώση τιμών οπου στις 12/4 η διεθνής τιμή πετρελαίου ήταν 91,83$, η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν 1,96€/λίτρο.
Στις 26/4 οπου η διεθνής τιμή πετρελαίου ήταν 89,37$, δύο μέρες αργότερα (28/4) η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν 1,98€/λίτρο.
Στις 12/5 η διεθνής τιμή πετρελαίου ήταν 82,72$, όμως την ίδια ημερομηνία η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν 1,96€/λίτρο.