«Φούσκα» το περιβόητο «καλάθι του Άδωνι»: Στο 10% οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο

Σε μια «φούσκα» έχει εξελιχθεί το περιβόητο «καλάθι του φτωχού» για το οποίο περηφανευόταν ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης ότι θα βοηθήσει τα νοικοκυριά να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια αγοράζοντας προϊόντα σε χαμηλές τις τιμές, αλλά η πραγματικότητα τον διαψεύδει καθώς για ακόμη έναν μήνα οι αυξήσεις είναι σκέτη «φωτιά».

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της εταιρίας μέτρησης της κατανάλωσης IRI, η μέση τιμή ανά τεμάχιο κατέγραψε τον Ιανουάριο αύξηση της τάξης του 9,8%.

Τη μεγαλύτερη ανατίμηση σημείωσαν τα προϊόντα για το σπίτι, με 14,6%, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας με 10,9%, όλη η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών με 9,8% και τα τρόφιμα με 8,9%.

Αναλύοντας τις επιμέρους κατηγορίες των τροφίμων προκύπτει ότι οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν κατά 17,1% στα γαλακτοκομικά, κατά 8,1% στα συσκευασμένα τρόφιμα, κατά 5,2% στα σνακ, κατά 7,8% στα κατεψυγμένα και κατά 12,4% στα συστατικά και βοηθήματα για τη μαγειρική.

Σε ό,τι αφορά τις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε μείωση του όγκου πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακ (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/ απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Στον αντίποδα, αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων σε τέσσερις, στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Σύμφωνα με την έρευνα, οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις σε βασικές κατηγορίες προϊόντων αποτελούν τον βασικό λόγο μετακίνησης των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων διαμορφώνεται στο 17,7%.

Παράλληλα, οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον μικρότερες ποσότητες. Μπορεί ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο να διαμορφώθηκε στα 652.000.000 ευρώ έναντι 610.000.000 ευρώ τον Ιανουάριο του 2022, μια αύξηση όμως που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με τη ζήτηση, καθώς ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 2,5%.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μυστικές δημοσκοπήσεις – Εφιάλτης για τον Μητσοτάκη: Η Ελληνική Λύση πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας

Ανατροπή στις μυστικές δημοσκοπήσεις: Η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου αναδεικνύεται πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη Βόρεια Ελλάδα

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ