Τα κανάλια στα social media: Οι «βασιλιάδες» της ενημέρωσης και οι χαμένοι του ψηφιακού πολέμου – Έκπληξη η ΕΡΤ και σοκ για τα κανάλια του Βαρδινογιάννη

ΣΚΑΪ, Mega, ΕΡΤ, Alpha και οι άλλοι: Δείτε ποια κανάλια κυριαρχούν στο TikTok, ποια πατώνουν στο Χ και ποιο… δεν έχει καν ενημερωτική σελίδα στο Facebook. Αποκαλυπτική λίστα


Ενώ οι σταθμοί συνεχίζουν να πανηγυρίζουν για τα δελτία τύπου περί νούμερων τηλεθέασης – με πρώτο και καλύτερο το Mega, που μιλά για «σπάσιμο ρεκόρ» στα δελτία του – η πραγματική σύγκρουση έχει μεταφερθεί αλλού: στον αδυσώπητο κόσμο των social media.

Εκεί, κανένα ποσοστό Nielsen δεν μετρά. Μόνο οι followers, τα views και το engagement. Και τα αποτελέσματα είναι… άκρως αποκαλυπτικά.


Facebook και X: Κυρίαρχος ο ΣΚΑΪ, καθίζηση για Alpha και STAR

Στα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το X (πρώην Twitter), ο ΣΚΑΪ κυριαρχεί απόλυτα. Στο X διαθέτει περισσότερους από 700.000 followers, αφήνοντας δεύτερο το Mega με μόλις 72.000 – και τον Alpha… τελευταίο, με λιγότερους από 500!

Στο Facebook, ο ΣΚΑΪ κρατά ξανά την κορυφή με 320.000 followers, την ώρα που ο Alpha ΔΕΝ διαθέτει καν ξεχωριστή σελίδα ειδήσεων – ό,τι ανεβαίνει, περνά από το γενικό entertainment page του σταθμού.

Η σύγκριση γίνεται ακόμη πιο ντροπιαστική όταν βλέπεις ότι στα Facebook pages ενημέρωσης, ακόμα και το OPEN προηγείται του STAR και του Alpha.


Facebook (followers ανά κανάλι):

  1. ΣΚΑΪ – 320.000
  2. ΑΝΤ1 – 100.000
  3. MEGA – 95.000
  4. OPEN – 87.000
  5. STAR – 72.000
  6. ΕΡΤ – 62.000
    🟥 Alpha: Δεν διαθέτει ξεχωριστή ειδησεογραφική σελίδα

X / Twitter (followers):

  1. ΣΚΑΪ – 702.400
  2. MEGA – 72.000
  3. ΑΝΤ1 – 59.400
  4. OPEN – 42.300
  5. ΕΡΤ – 6.300
  6. STAR – 834
  7. ALPHA – 491 (!)

Instagram: Η ΕΡΤ κερδίζει το παιχνίδι της εικόνας

Στο Instagram – που απαιτεί συνδυασμό εικόνας, συνέπειας και μοντέρνου προφίλη ΕΡΤ παίρνει κεφάλι με 40.900 followers. Το Mega ακολουθεί με μικρή διαφορά, ενώ ο ΣΚΑΪ είναι τρίτος.

Ο Alpha και το OPEN κατρακυλούν στις τελευταίες θέσεις, δείχνοντας ότι το ένστικτο τους στην εικόνα και την επικοινωνία είναι χαμηλού επιπέδου, παρά τα τηλεοπτικά ρεκόρ που επικαλούνται.


Instagram (followers):

  1. ΕΡΤ – 40.900
  2. MEGA – 38.800
  3. ΣΚΑΪ – 36.400
  4. ΑΝΤ1 – 26.100
  5. STAR – 16.600
  6. ALPHA – 8.900
  7. OPEN – 6.900

TikTok: Η νέα τηλεόραση – και ο Mega είναι ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς

Η πραγματική μάχη όμως δίνεται στο TikTok. Εκεί που οι παλιοί κανόνες τηλεοπτικής κυριαρχίας δεν έχουν καμία σημασία. Εκεί που ο χρήστης αποφασίζει σε 1 δευτερόλεπτο αν θα σε κρατήσει ή θα σε προσπεράσει.

Και εκεί, το MEGA κυριαρχεί με πάνω από 100.000 followers, ο Alpha ακολουθεί εντυπωσιακά δεύτερος, ενώ ο ΣΚΑΪ βρίσκεται στον πάτο, χωρίς καν να φτάνει τους 32.000.


TikTok (followers):

  1. MEGA – 102.000
  2. ALPHA – 76.500
  3. ΕΡΤ – 67.100
  4. ΑΝΤ1 – 46.800
  5. OPEN – 39.400
  6. STAR – 34.100
  7. ΣΚΑΪ – 31.300

Η ενημέρωση στα social media: Επανάσταση ή αποτυχία;

Είναι σαφές ότι η δυναμική τηλεόραση του 2025 δεν χτίζεται μόνο σε πλατό και δελτία τύπου. Χτίζεται σε reels, lives, shorts και hashtag. Και κάποιοι το κατάλαβαν έγκαιρα – κάποιοι άλλοι πιάστηκαν στον ύπνο.

Κανάλια όπως το Mega, η ΕΡΤ και ακόμα και ο Alpha στο TikTok, κατάλαβαν τον νέο χάρτη μάχης. Άλλοι, όπως ο ΣΚΑΪ, επαναπαύονται στη μονοκρατορία του Facebook και αγνοούν τις πλατφόρμες που ελέγχουν πλέον τις νέες γενιές θεατών.

Και φυσικά, υπάρχουν κι αυτοί που δεν μπήκαν ποτέ στη μάχη. Όπως ο Alpha στο Facebook, που δεν έχει καν ειδησεογραφικό προφίλ. Ή ο STAR που παραπαίει χωρίς στρατηγική.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου