Τέμπη: Αίτημα στην Κομισιόν να δημοσιοποιήσει το πόρισμα-κόλαφο του ERA

Ηευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και συντονίστρια της LEFT στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN Έλενα Κουντουρά ζητά από την Κομισιόν να τοποθετηθεί για τις σοβαρές παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, που αποκαλύπτει το πόρισμα- καταπέλτης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ, ERA.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το πόρισμα που συντάχθηκε από τον ERA μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και φέρεται να έχει ήδη αποσταλεί στην Κομισιόν, καταγράφει πολλές και μείζονες παραβιάσεις.

Η Έλενα Κουντουρά, με τη νέα ερώτηση που κατέθεσε, ζητά από την Κομισιόν να απαντήσει εάν εφαρμόστηκε ορθά η ευρωπαϊκή οδηγία του 2016 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων που ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία τον Οκτώβριο του 2019, καθώς και να απαντήσει για το τί έκανε η ίδια η Κομισιόν για να εξασφαλίσει τη συμμόρφωση της χώρας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Επίσης καλεί την Κομισιόν να δώσει η ίδια στη δημοσιότητα το πόρισμα για το δυστύχημα των Τεμπών, διότι είναι δικαίωμα των πολιτών να γνωρίζουν τους λόγους που οδήγησαν στην τραγωδία αυτή.

Η Ευρωβουλευτής έχει αναδείξει συστηματικά το ζήτημα της πλήρους διερεύνησης των ευθυνών του δυστυχήματος των Τεμπών στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα. Έχει ήδη καταθέσει σχετική ερώτηση στην Κομισιόν αμέσως μετά το δυστύχημα και έχει ζητήσει απαντήσεις από την αρμόδια Επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν, στο πλαίσιο των συνεδριάσεων της Επιτροπής TRAN, ήδη από τον περασμένο Απρίλιο, χωρίς να έχει λάβει απάντηση.

Η πλήρης ερώτηση που κατέθεσε η Έλενα Κουντουρά στην Κομισιόν:

“Σε συνέχεια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη τον Φεβρουάριο 2023, που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ συνέταξε ένα αναλυτικό πόρισμα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, το πόρισμα της ERA καταλήγει ότι υπάρχουν πολλές και μείζονες παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Την παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας έχω τονίσει και στην γραπτή ερώτηση E-000798/2023 όπως και στην Επιτροπή TRAN στην συνεδρίαση της 25ης Απριλίου με ερώτησή μου στην Επίτροπο Βαλεάν η οποία απέφυγε να απαντήσει σχετικά με την παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Δεδομένου ότι η πιστή εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων θα είχε πιθανώς αποτρέψει το φονικό δυστύχημα, ερωτάται η Επιτροπή:

Εφαρμόστηκε σωστά η Οδηγία 2016/798 η οποία ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο τον Οκτώβριο του 2019 με τον Ν. 4632/2019;

Τι έκανε η Επιτροπή για να εξασφαλίσει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα και τη συμμόρφωση της χώρας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία;

Θα δώσει στη δημοσιότητα τα πορίσματα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ σχετικά με το δυστύχημα των Τεμπών ώστε να ενημερωθούν οι Ευρωπαίοι πολίτες οι οποίοι έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τους λόγους που οδήγησαν στην τραγωδία;”.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θα πουλήσει τελικά ο Ιβάν Σαββίδης; – Ζητά 334 εκατ. ευρώ για να αποχωρήσει

Η Λουί-Ντρέιφους επανέρχεται με προσφορά 40€/μετοχή για τον ΟΛΘ – Η μετοχή καλπάζει, ο Σαββίδης ζητά 334 εκατ. ευρώ – Θα πει ξανά όχι;

Αλλαγές στον ΠΑΟΚ: Σενάρια για επενδυτές – Η αινιγματική κίνηση του Ιβάν Σαββίδη

Στο προσκήνιο πιθανή είσοδος επενδυτών στον ΠΑΟΚ – Τι...

Το πολιτικό παρασκήνιο πίσω από τη συμφωνία ΠΑΟΚ – Μυστακίδη για τη Νέα Τούμπα

Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται εμπλοκή στη συμφωνία του Α.Σ. ΠΑΟΚ με τον Αριστοτέλη Μυστακίδη για τη Νέα Τούμπα. «Δεν γνωρίζαμε για το deal», ανέφερε πηγή του Μαξίμου. Η συμφωνία αφορά πλήρη ιδιωτική χρηματοδότηση.

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη «χάνει μετοχές», αλλά όχι την ισχύ στα media

Η Alpha TV αλλάζει χέρια: Η United Group αποκτά το 50%, αλλά η διοίκηση παραμένει στη Motor Oil. Ποιος έχει πραγματικά τον έλεγχο; Ποια είναι η στρατηγική της οικογένειας Βαρδινογιάννη και πώς εξελίσσεται ο όμιλος;