Πρώτη η Ελλάδα στους νεκρούς από τροχαία στην ΕΕ

Προβληματισμό και μεγάλη ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία σχετικά με τους νεκρούς στην Ελλάδα, από τροχαία δυστυχήματα, με την Πολιτεία να αδυνατεί να περιορίσει δραστικά το θλιβερό αυτό φαινόμενο, στους δρόμους της χώρας.

Όπως αποκαλύπτουν τα προσωρινά στοιχεία, το 2023 οι νεκροί από τροχαία στην Ελλάδα ανήλθαν σε 621 με τη χώρα μας να καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσής, χάνοντας 60 ανθρώπους ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Χειρότερες επιδόσεις έχουν μόνο η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία, ενώ οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται και φέτος στη Σουηδία και στη Δανία.

Τα στοιχεία αυτά δίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος με αφορμή την 17η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, προσθέτοντας πως ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει 0,5% πιθανότητα να χάσει την ζωή του ή να τραυματιστεί σοβαρά από τροχαίο.

«Η συστηματική αστυνόμευση μπορεί να φέρει άμεσα και σημαντικά αποτελέσματα στην μείωση των νεκρών και σοβαρά τραυματιών», επισημαίνει στο έθνος ο κ. Τσιάνος, ο οποίος προσθέτει ότι η μείωση της ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ώρα δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη: «Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του ευάλωτου χρήστη, δηλαδή του πεζού, του χρήστη μοτοσυκλέτας, ποδηλάτου ή ηλεκτρικού πατινιού σε περίπτωση ατυχήματος είναι 20%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού ξεπερνά το 80%».

Ο ίδιος εξηγεί πως σε δημοσκοπήσεις που γίνονται για τα προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες στις πρώτες θέσεις βρίσκεται συνήθως το κυκλοφοριακό και η στάθμευση. «Η οδική ασφάλεια δεν υπάρχει ως απάντηση. Και εφόσον η κοινωνία δεν πιέζει και δεν ενδιαφέρεται, η πολιτεία αδρανεί», τονίζει ο κ. Τσιάνος και συνεχίζει:

«Η αστυνόμευση είναι ένα από τα βασικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την οδική ασφάλεια σε συνδυασμό με τα πολλά και σχετικά χαμηλά πρόστιμα, τα οποία όμως θα επιβάλλονται συχνά. Το κυρίαρχο που λείπει όμως στο θέμα της οδικής ασφάλειας είναι ένας φορέας – ”ηγέτης”, ο οποίος θα συντονίζει όλες τις δράσεις, θα ασχολείται αποκλειστικά με αυτό το θέμα και θα λογοδοτεί γι΄αυτό. Γι΄αυτό και αναμένουμε τη λειτουργία του κεντρικού φορέα οδικής ασφάλειας, ο οποίος εξαγγέλθηκε από το υπουργείο».

Ακόμη, ο κ. Τσιάνος επισημαίνει και την ανάγκη εφαρμογής του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας έως το 2030, το οποίο έχει εκπονηθεί από το Ε.Μ.Π. για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και προτείνει 200 ιεραρχημένα μέτρα Οδικής Ασφάλειας, ενώ ορίζει συγκεκριμένους δείκτες επίδοσης χωρίς όμως ακόμα να έχει θεσμοθετηθεί. «Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων πιστεύει πολύ στην εφαρμογή του. Πρέπει να το εφαρμόσουμε όσο καλύτερα και όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ολοκληρωμένα και όχι αποσπασματικά», καταλήγει.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου