Προκαλούν: Η αποτυχημένη Μενδώνη θέλει μαρμάρινη επιγραφή με το όνομά της στην Ακρόπολη (pics)

Μαρμάρινες επιγραφές με το όνομά της, αλλά και το όνομα του Ιδρύματος Ωνάση και της εταιρείας «Αρίονα», θέλει να βάλει στην Ακρόπολη η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. Οι επιγραφές, σύμφωνα με δημοσίευμα της Αυγής, θα τοποθετηθούν σε τρία σημεία του μνημείου: στην Πύλη Μπελέ στα Προπύλαια, στη βάση του αναβατορίου, στον Περίπατο της Ακρόπολης και στην κορυφή του αναβατορίου, δηλαδή στον περιβάλλοντα χώρο του Ερεχθείου.

Η σχετική πρόβλεψη εμπεριέχεται στη σύμβαση δωρεάς που υπογράφτηκε μεταξύ του Δημοσίου, του Ιδρύματος Ωνάση και της εταιρείας «Αριόνα» για τη χορηγία κατασκευής του ανελκυστήρα, ανανέωσης του φωτισμού της Ακρόπολης και τις τσιμεντοστρώσεις στο άμεσο περιβάλλον του Παρυενώνα.

Ειδικότερα, το άρθρο 9 με τίτλο «Αναφορά της δωρεάς» ορίζει ότι: «Το Δημόσιο συμφωνεί ότι στην αρχή και την απόληξη της πλατφόρμας του ανελκυστήρα πλαγιάς και στην είσοδο των Προπυλαίων της Ακρόπολης, δίπλα από τη σχετική επιγραφή που αφορά τη χορηγία των Ε.Ε. και του Ινστιτούτου Θερβάντες, θα μπει ειδική μαρμάρινη επιγραφή διαστάσεων ίσων προς τις δύο προαναφερόμενες (άλλως τουλάχιστον 70Χ40 εκατ.), που θα αναφέρει: “Ο ανελκυστήρας πλαγιάς και ο φωτισμός της Ακροπόλεως πραγματοποιήθηκαν με αποκλειστική χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση επί υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη” (Ιούνιος 2020). Η ακριβής θέση και οι ειδικές προδιαγραφές της εν λόγω αναφοράς θα οριστικοποιούνται με υπόδειξη του δωρεοδόχου μετά από προηγούμενη συναίνεση του ιδρύματος».

Να σημειωθεί ότι, όπως υπενθυμίζει η εφημερίδα «Αυγή», δεν υπάρχει ανάλογο προηγούμενο για τα μνημεία της Ακρόπολης. Δεν υπάρχουν ούτε τα ονόματα του Περικλή, του Ικτίνου, του Καλλικράτη ή του Φειδία, ενώ σχετικές πινακίδες που αφορούν σε χρηματοδοτήσεις των αναστηλωτικών έργων, τοποθετούνται εκτός περίφραξης. 

Μία μαρμάρινη διακριτική επιγραφή βρίσκεται στη δυτική πλευρά της Πύλης Μπελέ, αναγράφει τον στίχο από τις Ευμενίδες του Αισχύλου «Θεσμόν τον εις άπαντ’ εγώ θήσω χρόνου» (αυτόν τον θεσμό τον κηρύσσω αιώνια) και τοποθετήθηκε επί υπουργίας Μελίνας Μερκούρη, όταν η Αθήνα εγκαινίασε, το 1985, τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Χωρίς φυσικά να αναφέρει όνομα υπουργού ή υπουργείου.

Μία ακόμη μαρμάρινη στήλη είναι τοποθετημένη σε βάση στην ανατολική πλευρά της Πύλης Μπελέ είναι τιμητική στήλη της Ισπανίας για την Ελλάδα και αναγράφει την πρώτη φράση του εγκωμίου με το οποίο ο Αραγωνέζος βασιλιάς Πέτρος Δ’ ύμνησε την Ακρόπολη: «Το κάστρο της Αθήνας είναι το πολυτιμότερο κόσμημα του κόσμου».

Τη στήλη αυτή χάρισαν η πρεσβεία της Ισπανίας και το Ινστιτούτο Θερβάντες το 2011 με αφορμή τα 700 χρόνια από την εγκαθίδρυση της κυριαρχίας των Καταλανών και Αραγώνων στο δουκάτο της Αθήνας (1311). Η διαδικασία για την τοποθέτηση της στήλης έγινε υπηρεσιακά, με εισήγηση της αρμόδιας Εφορείας και γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

ΠΗΓΗtvxs.gr

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1