Δημοσκόπηση – βόμβα δείχνει βέβαιη ανατροπή (pics)

“Βόμβα”  στη ζωή την Ελλήνων. Η κρίση, η φτώχεια και η ακρίβεια έχουν πλήξει σχεδόν ολόκληρη την κοινωνία. Αυτό γίνεται αντιληπτό από το εύρημα έρευνας σύμφωνα με την οποία εννέα στους δέκα Ελληνες έχουν κάνει περικοπές όχι μόνο στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ικανοποιούν τις δευτερεύουσες ανάγκες τους, όπως η διασκέδαση, τα ταξίδια και τα καινούργια ρούχα και παπούτσια, αλλά σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, όπως η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και οι αγορές στα σούπερ μάρκετ.

Από την πανελλήνια έρευνα Focus Bari | YouGov προέκυψε ότι τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα που προκαλούν ανησυχία στους πολίτες είναι η ακρίβεια στις τιμές, η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και η ενεργειακή κρίση, όπω; φαίνεται και στο γράφημα που ακολουθεί.

Το εντυπωσιακό είναι πως σχεδόν όλοι δηλώνουν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία περικοπή εξόδων από τα 18 είδη που εξετάστηκαν στην πανελλήνια έρευνα, κυρίως επειδή δεν επαρκεί το εισόδημά τους και δευτερευόντως για προληπτικούς λόγους!https://85b6d87f7b9d1991005e23173ca26238.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html

Οπως διαπιστώνεται το 80% έκανε περικοπές στο ρεύμα, ενώ υπάρχει και ένα 3% που σταμάτησε τελείως το ρεύμα.https://secure-ds.serving-sys.com/resources/PROD/html5/138695/20221017/1076766382/74481958965515545/index.html?v=_2_156_1_0&n=1&sHost=secure-ds.serving-sys.com

Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η διακύμανση του ποσοστού των Ελλήνων που δηλώνουν ότι περικόπτουν τα έξοδά τους για να βγάλουν πέρα. Τον Απρίλιο το 70% των Ελλήνων δήλωσαν ότι έχουν κάνει περικοπές ενώ σήμερα, το ποσοστό αυτό φτάνει στο 97%: Όλοι!

Τον Απρίλιο, 49% έκαναν περικοπές λόγω ανεπαρκούς εισοδήματος. Σήμερα, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60%.

Οι περιοχές στις οποίες φαίνεται ότι δεν επαρκεί περισσότερο το εισόδημα για τις βασικές ανάγκες είναι στην Λοιπή Ελλάδα και αφορά σχεδόν 7 στους 10, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην περιοχή της Θεσσαλονίκης είναι 6 στους 10 και στην Αττική κάτι παραπάνω από 5 στους 10.

Υπερβολική ακρίβεια παντού

Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων θεωρεί ότι εκτός από τις τιμές καυσίμων, πετρελαίου και ειδών σουπερμάρκετ, έχουν ανέβει οι τιμές σχεδόν όλων των προϊόντων και υπηρεσιών.

Μάλιστα, λόγω της ακρίβειας, αλλά και της ανασφάλειας για την οικονομική κατάσταση, όλοι οι Έλληνες έχουν κάνει ακόμα μεγαλύτερες περικοπές σήμερα έναντι του Απριλίου 2022.

Γι’ αυτό επιλέγουν οικονομικότερους τρόπους διασκέδασης, λιγότερα ταξίδια και διακοπές και μείωση κατανάλωσης σε αγορές και υπηρεσίες.

Τι άλλαξε το τελευταίο εξάμηνο

Προκειμένου οι καταναλωτές να «παλέψουν» την ακρίβεια κάνουν οικονομία σε ρεύμα, βενζίνη και πετρέλαιο, αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, ενώ εξετάζουν πολλές και διαφορετικές εναλλακτικές προτού προβούν σε κάποια αγορά.

Πάντως η επιλογή της αγοράς των απολύτως απαραίτητων, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον κλάδο του λιανεμπορίου, είναι εκείνη που απέκτησε περισσότερους θιασώτες το τελευταίο εξάμηνο.

ΠΗΓΗeretikos.gr

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1