Ποιοι influencers επηρεάζουν τις αμερικανικές εκλογές

Από την dw.com

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Pew Research Center οι μισοί περίπου Αμερικανοί ενημερώνονται για τις πολιτικές εξελίξεις μέσω των social media. Περίπου το 33% των νεαρών ενηλίκων κάτω των 30 ετών δηλώνει μάλιστα πως μαθαίνει τις ειδήσεις αποκλειστικά στο TikTok.

Οι influencers επομένως, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στα social media περισσότερο απ’ όλους τους υπόλοιπους χρήστες, φαίνεται να διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης – και άρα και των εκλογικών αποτελεσμάτων.

«Οι influencers επηρεάζουν την κοινή γνώμη σε φλέγοντα ζητήματα, όπως είναι οι αμβλώσεις, οι τιμές των ενοικίων, η οικονομία, η κλιματική αλλαγή ή ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή», γράφει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt. Ποιοι είναι όμως οι πολιτικοί influencers με τα εκατομμύρια ακολούθων;

Μία εξ αυτών είναι η Αλεξάντρα Κούπερ, «η παρουσιάστρια podcast με τη μεγαλύτερη επιρροή και φήμη στις ΗΠΑ. Στην εκπομπή της θίγει ζητήματα όπως ο φεμινισμός, η ψυχική υγεία και οι σχέσεις». Προσφάτως φιλοξένησε την Κάμαλα Χάρις, η οποία με αυτόν τον τρόπο «απέκτησε πρόσβαση σε εκατομμύρια ακροατές, οι οποίοι μάλιστα δεν είναι αποκλειστικά αριστεροί ή προοδευτικοί».

Το podcast του Τζο Ρόγκαν πάλι «μετράει 20 εκατομμύρια ακροατές, τους περισσότερους από κάθε άλλη εκπομπή στις ΗΠΑ – πρόκειται δε για ένα από τα πιο δημοφιλή podcasts παγκοσμίως, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε άντρες ακροατές», εξηγεί η Handelsblatt. Πάντως «ο Ρόγκαν δεν υποστηρίζει επισήμως κανέναν εκ των δύο υποψηφίων: η Χάρις είναι “η χειρότερη”, μία πολιτικός που λέει “ακαταλαβίστικες ασυναρτησίες”, ενώ ο Τραμπ είναι “μία προσωπικότητα που προωθεί τον διχασμό” και αποτελεί “υπαρξιακή απειλή για τη δημοκρατία”».

Πηγαίνοντας προς το πιο συντηρητικό κομμάτι του πολιτικού φάσματος δεν γίνεται να αγνοήσει κανείς και τον Τζον ΜάκΕντι, «ο οποίος έχει συνεργαστεί με το Heritage Foundation, τη δεξαμενή σκέψης που συνέταξε το Project 2025, το εγχειρίδιο για μία δεξιά συντηρητική κοινωνική τάξη πραγμάτων», επισημαίνει η οικονομική επιθεώρηση. «Παλαιότερα ο ΜάκΕντι είχε εργαστεί και στον Λευκό Οίκο, ως “προσωπικός βοηθός” του προέδρου Τραμπ και εν συνεχεία ως επικεφαλής προσωπικού. […] Τα πιο επιτυχημένα βίντεό του έχουν προβληθεί από εκατομμύρια θεατές. Σε αυτά ο ΜάκΕντι μιλάει συνήθως με ειρωνικό και επιθετικό τρόπο για σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα […] – επιχειρηματολογώντας σταθερά ενάντια στη Χάρις και το κόμμα της».

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;