Ποιοι influencers βρίσκονται στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ – Θα τους τσακίσουν οι φορολογικές αρχές

Μπλόκο στα «μαύρα» χρήματα των influencers με την εφαρμογή ενός «έξυπνου» αλγόριθμου ενεργοποιεί η Ανεξάρτητη Αρχή ∆ημοσίων Εσόδων (ΑΑ∆Ε), καθώς φαίνεται πως η διαφημιστική «πίτα» έχει μεταφερθεί στο διαδίκτυο, με πολλές επιχειρήσεις να διαφημίζουν τα προϊόντα τους με αναρτήσεις σε πρόσωπα που ασκούν… επιρροή στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής, Γιώργο Πιτσιλή, «η περσινή χρονιά είχε απτά αποτελέσματα. Είχαμε μία υπερεπίτευξη εσόδων κοντά στα 5,5 δισ. ευρώ και αυτή είναι η πραγματική, γιατί η ονομαστική είναι ακόμα μεγαλύτερη. Ενα πολύ σημαντικό μέρος αυτού αποδίδεται στη μείωση της φοροδιαφυγής μέσα από τα ψηφιακά εργαλεία που έχουμε εισαγάγει. ∆είχνουν τα στοιχεία μια αλλαγή συμπεριφοράς».

Μάλιστα, ο διοικητής της ΑΑ∆Ε στάθηκε σε μια κατηγορία επαγγελμάτων που είναι καινούργια ακόμη, τους influencers, λέγοντας πως «κάποιοι εξ αυτών φαίνεται δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να είναι συνεπείς». Ο κ. Πιτσιλής τόνισε πως «επειδή δεν κάνουν μια δουλειά γραφείου» δεν σημαίνει ότι δεν έχουν υποχρέωση να πληρώνουν φόρο, και πρόσθεσε πως με τη βοήθεια αλγόριθμου και σύγχρονων τεχνολογιών θα μπει φρένο στα «μαύρα» χρήματα αυτών των επαγγελματιών.

Ελέγχεται συγκεκριμένη ομάδα

Ο κ. Πιτσιλής μίλησε για μια αγορά «σχετικά αχαρτογράφητη», που όμως αρχίζει να κανονικοποιείται, και ενημέρωσε ότι αυτή τη στιγμή ελέγχεται μια ομάδα ανθρώπων για την οποία έχουν δοθεί στοιχεία από το υπουργείο Ανάπτυξης. Σημειώνεται πως οι influencers θα πρέπει να λειτουργούν ως ελεύθεροι επαγγελματίες με αποστολή τιμολογίων και καταβολή ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος από τη στιγμή που προχωρούν σε πληρωμένες καταχωρίσεις ή αναρτήσεις στα κοινωνικά μέσα δικτύωσής τους.

Στον φοροελεγκτικό μηχανισμό χτυπούν «καμπανάκια» όταν σε μια ανάρτηση ή στόρι «ταγκάρονται» επιχειρήσεις και επαγγελματίες, ως παραπομπή για τη διαφήμιση του προϊόντος και της υπηρεσίας. Παρά τις νέες οδηγίες που έχουν δοθεί τους τελευταίους μήνες και από την ΑΑ∆Ε, ώστε να είναι εμφανές πότε μια ανάρτηση είναι χορηγούμενη ή όχι, influencers φαίνεται να αδιαφορούν πλήρως.

Εδώ και λίγους μήνες έχει συσταθεί στην ΑΑ∆Ε μια νέα μονάδα ψηφιακών διασταυρώσεων, η οποία συλλέγει πληροφορίες μέσω του ΑΙ, αξιοποιώντας όλες τις δεξαμενές φορολογικών δεδομένων, μεταξύ των οποίων τα ψηφιακά συστήματα φορολόγησης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1