Παρέμβαση-βόμβα Δεξιάς εφημερίδας για τις δημοσκοπήσεις

Διαβάστε το άρθρο της εφημερίδας “δημοκρατία” για τις δημοσκοπήσεις:

Οι δημοσκόποι διαμορφώνουν κλίμα μέχρι να «μιλήσουν» οι κάλπες. Αυτό βλέπουμε να γίνεται διεθνώς τα τελευταία χρόνια. Οι δημοσκοπήσεις είναι το κυρίαρχο θέμα συζήτησης μέχρι να εκδηλωθεί η βούληση του λαού. Πάνω σε αυτές και εξαιτίας αυτών αναπτύσσεται επιχειρηματολογία, κρίνονται κομματικά προγράμματα και ιδεολογικές διακηρύξεις και κομπάζουν για τις «νίκες» ή πέφτουν σε περίσκεψη για τις «ήττες» τους πολιτικοί και παρατάξεις. Οι περισσότεροι παρασύρονται και αναφέρονται στα ευρήματα των δημοσκόπων λες και πρόκειται για την ίδια τη λαϊκή ετυμηγορία. Κι όμως, έχουμε δει επανειλημμένως να διαψεύδονται – και μάλιστα με θεαματικό τρόπο.

Τα πιο πρόσφατα κρούσματα πανηγυρικής διάψευσης δημοσκοπήσεων σημειώθηκαν στις εκλογές στην Κύπρο και την Τουρκία. Στην Κύπρο ο αριθμός των εκλογέων είναι μικρός. Επίσης, υποτίθεται ότι οι δημοσκόποι διαμορφώνουν το ερωτηματολόγιό τους και επιλέγουν το κοινό που απαντά έτσι ώστε να διευκολύνεται η εξαγωγή συμπερασμάτων για τα τελικά αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρίες σφυγμομετρήσεων δεν μπόρεσαν καν να προβλέψουν ποιο θα ήταν το «ζευγάρι» του τελικού των κυπριακών προεδρικών εκλογών.

Στην Τουρκία οι δημοσκόποι δεν αποδείχτηκαν μόνο ανακριβείς στις προβλέψεις τους, αλλά μάλλον γελοιοποιήθηκαν – και μαζί τους όλοι όσοι ήδη προέβαιναν σε βαθυστόχαστες αναλύσεις για τη γειτονική χώρα που θα περνούσε στη «μεταερντογανική εποχή». Κι όπως απεδείχθη, όχι μόνο δεν ηττήθηκε ο Ερντογάν, αλλά κατάφερε μια σημαντικότατη νίκη, που εικάζεται πως θα του ανανεώσει τη θητεία του στο προεδρικό μέγαρο.

Οι λόγοι που διαψεύδονται οι δημοσκοπήσεις έχουν να κάνουν και με τη μεθοδολογία τους (η εποχή του διαδικτύου έχει ιδιαίτερες δυσκολίες για τους δημοσκόπους) αλλά και με τον… υποψιασμένο χαρακτήρα των ανθρώπων. Πολλοί σιωπούν. Δεν απαντούν σε ερωτηματολόγια. Επίσης, δεν είναι λίγοι εκείνοι που στις μετρήσεις των τάσεων της κοινής γνώμης λένε συνειδητά ψέματα για να μπερδέψουν τις εταιρίες δημοσκοπήσεων και τις πολιτικές δυνάμεις.

Για όποιον λόγο κι αν συμβαίνουν όλα τα προαναφερθέντα, ένα είναι το δίδαγμα: Καλό είναι να διεξάγονται δημοσκοπήσεις, αλλά οι μέθοδοί τους χρήζουν μείζονος επικαιροποίησης και δεν πρέπει να τις παίρνουμε ιδιαίτερα… τοις μετρητοίς.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκάλυψη: Το βαθύ (παρα)κράτος του Μητσοτάκη μέσα στην επιτροπή Τσίπρα – Ποιος από τους «41» μιλούσε ως… «βαθύ λαρύγγι» σε σκοτεινά κέντρα;

Ανήκει στους 41 της «επιστημονικής επιτροπής» του Αλέξη Τσίπρα, αλλά φέρεται να είχε ανοικτή γραμμή με το πιο σκοτεινό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού επί ΝΔ. Πόσα γνώριζε ο πρώην πρωθυπουργός;

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά το ρόλο ελληνικής τράπεζας στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ερευνά τραπεζικό σκάνδαλο γύρω από τον...

Σάλος στο παρασκήνιο: Ο επιχειρηματίας φίλος του Τσίπρα που «αγοράζει» στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς

Παλιός φίλος του Αλέξη Τσίπρα, επιχειρηματίας με αλλεπάλληλα αποτυχημένα projects, φέρεται να χρηματοδοτεί πολιτικά πρόσωπα και από την Αριστερά και από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας ρόλο διαμορφωτή των εξελίξεων. Στενές σχέσεις με Τσίπρα, παλιά στήριξη στην Αχτσιόγλου