Οι δημοσιογράφοι που γίνονται διαφημιστικές φωνές

Από το harddog-sport

Δεν τις λες γκρίζες διαφημίσεις, όπως λόγου χάρη είναι ένα μπουκάλι επώνυμης μπίρας τοποθετημένο σε μια τηλεοπτική ή κινηματογραφική σκηνή που είναι άσχετη με το προϊόν. Είναι ευθείες διαφημίσεις που διαβάζουν στη διάρκεια των εκπομπών τους δημοσιογράφοι και, εν γένει, ραδιοφωνικοί παραγωγοί. Γίονται διαφημιστικές φωνές και τις επαναλαμβάνουν καθημερινά, πολλές φορές την ημέρα, για μεγάλα –ή και πολύ μεγάλα– χρονικά διαστήματα, επειδή έτσι είναι υποχρεωμένοι. Μαζί με τα διαφημιστικά σποτ των προϊόντων υπάρχουν, εναλλάξ, και οι αναγνώσεις κειμένων για τα ίδια προϊόντα, τα οποία συνήθως τα εκφέρουν οι παρουσιαστές χρωματίζοντας τη φωνή τους και παίζοντας, κατά κάποιο τρόπο,ρόλους. Κάποιοι υπερβάλλουν, λέγοντας ότι έχουν δοκιμάσει το προϊόν, ότι το χρησιμοποιούν σταθερά, ότι υπάρχει σπίτι τους, ζουν με αυτό και το απολαμβάνουν.

Σε εποχές κρίσιμες για την ενημέρωση, η διαφήμιση είναι οξυγόνο για τα Μέσα. Κατανοητή η προσπάθεια των ραδιοφώνων, των τηλεοπτικών καναλιών, του Τύπου και του Διαδικτύου να την προσελκύσουν. Πάντα η δημοσιογραφία –και όχι μόνο– στεκόταν προσοχή στη διαφημιστική παρέλαση και έκανε «παρουσιάστε» όπλων στους διαφημιζόμενους. Πριν μερικές δεκαετίες τα περιοδικά γίνονταν ογκωδέστατα στην περίοδο των διακοπών επειδή αυξανόταν κατακόρυφα ο αριθμός των σελίδων με τις (όπως τις λέγαμε) ρεκλάμες. Μπαούλα χαρτιού!

Τότε, μάλιστα, οι διαφημίσεις κυνηγούσαν τα περιοδικά, και γενικά τα Μέσα, για να βρουν μια θέση. Τώρα τα Μέσα είναι εκείνα που βρίσκονται σε αδιάκοπο τρέξιμο –μέσα σε ασφυκτικό ανταγωνιστικό περιβάλλον– για να βρουν διαφημίσεις. Γι’ αυτό κάνουν παραχωρήσεις και εκχωρήσεις. Εκχωρούν το έμψυχο δυναμικό τους στη Διαφήμιση και έτσι ακούμε δημοσιογράφους παραγωγούς να εκθειάζουν οτιδήποτε έρχεται από το διαφημιστικό τμήμα. Ακόμα και προϊόντα ζαχαροπλαστείου, όπως έγινε πρόσφατα από δημοσιογράφους, οι οποίοι ποιούμενοι την ανάγκη φιλοτιμία κάνουν έκπτωση στην επαγγελματική τους ιδιότητα για να στηρίξουν το Μέσον. Ώστε το Μέσον να μπορεί να στηρίξει αυτούς και τη θέση τους.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και ανακοίνωση φωτιά – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απάτης με αγροτικές επιδοτήσεις – ζημία 19,6 εκατ. ευρώ στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

37 συλλήψεις σε Αθήνα, Κρήτη, Μακεδονία – Πολυετές δίκτυο εξαπάτησης του ΟΠΕΚΕΠΕ με πλαστές δηλώσεις αγροτεμαχίων

Σάλος: Κόβεται ο Κανάκης στον ΑΝΤ1; Όργιο φημών για παρέμβαση Μητσοτάκη στον Κυριακού

Πρεμιέρα για τους Ράδιο Αρβύλα με το τραγούδι «Γλέντι» και στίχους αιχμής για την κυβέρνηση. Η φράση «πέρασε μια εξαετία που μοιάζει με επταετία» προκάλεσε σάλο και φήμες για παρέμβαση του Μαξίμου στον ΑΝΤ1

Ο «μοναχικός» επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: λάθος σημειολογία ή προάγγελος νέων ισορροπιών;

Μόνος επιχειρηματίας στη δεξίωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Αλέξανδρος Εξάρχου συνοδευόμενος από την Ελένη Βρεττού. Ένδειξη άστοχης επιλογής ή προμήνυμα νέας εποχής στις επιχειρηματικές σχέσεις;