Οι ανατιμήσεις συνεχίζονται και πιέζουν την κατανάλωση

Η προοπτική μείωσης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 προκαλεί ανησυχία στον κλάδο, καθώς οι ανατιμήσεις φαίνεται να έχουν αρνητική επίδραση στην ζήτηση. Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), αναμένεται μείωση -1,3% στον όγκο των πωλήσεων συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023, ενώ η αξία των πωλήσεων προβλέπεται να αυξηθεί κατά +1,6%.

Η έρευνα, που διεξήχθη από τις 15 έως 31 Ιανουαρίου 2024, αποκαλύπτει μια ηπιότερη επίδραση των ανατιμήσεων στην επιχειρηματικότητα και μια μειωμένη ανησυχία για μακροχρόνιες αρνητικές συνέπειες. Στην έρευνα συμμετείχαν 130 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων του λιανεμπορίου και προμηθευτές FMCG, αποκαλύπτοντας μια εικόνα προσδοκιών και προκλήσεων για το επόμενο διάστημα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, παρά την προβλεπόμενη μείωση του όγκου πωλήσεων, η αξία των πωλήσεων αναμένεται να αυξηθεί, κάτι που δείχνει την επιρροή των ανατιμήσεων στην τελική αξία. Η μελέτη αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και πώς οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες.

Σημαντικό είναι επίσης το εύρημα ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων (58%) αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία το 2024, παρά τις προκλήσεις που εντοπίζονται.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταλήγει στην ανάγκη για συνεχή παρακολούθηση των τάσεων στο λιανεμπόριο και την προσαρμογή των στρατηγικών προσέγγισης της αγοράς από τις επιχειρήσεις, με στόχο την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την εκμετάλλευση των ευκαιριών που προκύπτουν σε ένα δυναμικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Περισσότερα

Newsroom

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ανατροπή με Αναστασία Γιάμαλη και ΣΚΑΪ;

Η Πυθία αποκαλύπτει Αναγνώστριες και αναγνώστες μου. Συντρόφισσες και σύντροφοι....

Νέα δημοσκόπηση-σοκ για τον ΣΥΡΙΖΑ – Μεγάλες απώλειες και για τη ΝΔ – Που πάνε οι ψηφοφόροι

Τα κριτήρια ψήφου στις ευρωεκλογές, τη συνεχή «αιμορραγία» των...