Νέο «χαστούκι» για τα ελληνικά ΜΜΕ που πλέον βρίσκονται στην τελευταία θέση

Νέο «χαστούκι» για την Ελλάδα και τα εγχώρια ΜΜΕ αποτελεί η τελευταία θέση στη λίστα του Ινστιτούτου Ρόιτερς. Η Ελλάδα συγκέντρωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία (23%) στην ετήσια έκθεση του έγκριτου ερευνητικού οργανισμού του πανεπιστημίου της Οξφόρδης για τη δημοσιογραφία, σε σύνολο 47 χωρών του κόσμου και ισοβάθμισε με την Ουγγαρία του Όρμπαν. Το υψηλότερο ποσοστό (69%) συγκέντρωσαν τα ΜΜΕ της Φινλανδίας.
Πάντως ο βαθμός εμπιστοσύνης των Ελλήνων στα ΜΜΕ ήταν φέτος βελτιωμένος κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρσι.
Η κοινή γνώμη, παγκοσμίως μόλις σε ποσοστό 40% δείχνει να εμπιστεύεται τις ειδήσεις. Η ερευνητική ομάδα του ινστιτούτου Ρόιτερς διευκρινίζει πως εμπιστοσύνη και αξιοπιστία δεν είναι ταυτόσημες έννοιες στην έρευνα.

Πιο έντονη είναι αμφισβήτηση των ειδήσεων στους νέους (έως 35 ετών) – μόλις το 37% του συγκεκριμένου ηλικιακού γκρουπ δήλωσε εμπιστοσύνη στην ενημέρωση που λαμβάνει- σε εκείνους με χαμηλό εισόδημα και σε ανθρώπους με επίπεδο μόρφωσης κατώτερο του τυπικού.
Η ελληνική κοινή γνώμη εμφανίζεται διχασμένη στην έρευνα. Μόλις το 52% των Ελλήνων, ανεξαρτήτως φύλου, πιστεύει ότι τα ΜΜΕ καταφέρνουν να το κρατά ενήμερο για τις εξελίξεις, έδειξε το σκέλος της παγκόσμιας έρευνας για την Ελλάδα αναλυτικότερα ευρήματα του οποίου παρουσίασε ο οργανισμός έρευνας διαΝΕΟσις.

Η φετινή παγκόσμια έρευνα έθεσε στο μικροσκόπιο οκτώ δημοσιογραφικούς ρόλους των ΜΜΕ, αναζητώντας τον βαθμό στον οποίον επιτελούν καθέναν ξεχωριστά απέναντι στους πολίτες. Στην Ελλάδα, με εξαίρεση τον ενημερωτικό ρόλο, στους υπόλοιπους επτά τα ΜΜΕ κατάφεραν ποσοστά αρκετά κάτω του 50% και σημαντικά κάτω από από τον παγκόσμιο μέσο όρο, ανά κατηγορία.

Η μεγαλύτερη διαφορά παρατηρείται στον επεξηγηματικό ρόλο των ΜΜΕ (να βοηθούν το κοινό να καταλάβει τι συμβαίνει στην επικαιρότητα: 42% στην Ελλάδα, έναντι 59% μεταξύ 47 χωρών. Στην Ελλάδα απουσιάζει η κουλτούρα επεξηγηματικής δημοσιογραφίας και, πλην εξαιρέσεων, οι ειδήσεις παρουσιάζονται με αποσπασματικό τρόπο.

Η έρευνα «έτρεξε» στο δεύτερο 15ήμερο του Ιανουαρίου, όταν στην ελληνική επικαιρότητα βρίσκονταν, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο και οι κινητοποιήσεις για το νομοσχέδιο σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Διενεργήθηκε με τη μέθοδο του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού (άνω των 2000 ατόμων) που έχει σύνδεση με το διαδίκτυο και όπως τονίζεται δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό του συνολικού πληθυσμού. Επισημαίνεται ωστόσο ότι ποσοστό 79% του πληθυσμού της χώρας έχει σύνδεση στο ίντερνετ.

Διαβάστε οπωσδήποτε

google news svg icon

Ακουλούθησε το Periodista.gr στο Google News για να μαθαίνεις όσα δεν τολμούν ή δεν θέλουν να γράψουν οι άλλοι.

Περισσότερα

Άρθρα
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μυστικές δημοσκοπήσεις – Εφιάλτης για τον Μητσοτάκη: Η Ελληνική Λύση πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας

Ανατροπή στις μυστικές δημοσκοπήσεις: Η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου αναδεικνύεται πρώτο κόμμα σε τρεις νομούς της Μακεδονίας και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη Βόρεια Ελλάδα

Προβληματισμός και μεγάλη αγωνία των ολιγαρχών για τον Τσίπρα – Η αναπόφευκτη σύγκριση με τον Μαρινάκη

Σκεπτικισμός στους επιχειρηματικούς κύκλους που στηρίζουν τον Αλέξη Τσίπρα, καθώς η εμφάνισή του στο συνέδριο του Economist θεωρήθηκε «άχρωμη» και χωρίς απήχηση

Η ηχηρή απουσία από την ομιλία Τσίπρα – Το μήνυμα που ανησύχησε τους επιτελείς

Η απουσία της Όλγας Γεροβασίλη από την ομιλία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη προκαλεί ερμηνείες και σενάρια για την επόμενη μέρα του πρώην πρωθυπουργού

Μυστική δημοσκόπηση – «καμπανάκι πολιτικού θανάτου» για τον Μητσοτάκη: Κατρακυλά η ΝΔ – Κάτω από το 25% η πραγματική απήχηση λίγο πριν τη...

Μυστική δημοσκόπηση-σοκ μετά το καλοκαίρι δείχνει κατάρρευση της ΝΔ κάτω από το 25%. Πτώση άνω των 5 μονάδων στην πρόθεση ψήφου και πανικός στο Μαξίμου λίγο πριν τη ΔΕΘ