Η πρεμιέρα του Μάνου Βουλαρίνου στον ΣΚΑΪ εξελίχθηκε σε αποτυχία. Ο σταθμός έριξε βιαστικά την εκπομπή στον αέρα, χωρίς προετοιμασία. Νέα αστοχία Αλαφούζου μετά την Τατιάνα Στεφανίδου
Η πρώτη εμφάνιση του Μάνου Βουλαρίνου στη νέα σατιρική εκπομπή του ΣΚΑΪ δεν κατάφερε να δικαιώσει ούτε το προφίλ του δημιουργού ούτε τις προσδοκίες του σταθμού.
Η πρεμιέρα έμοιαζε περισσότερο με πειραματική δοκιμή παρά με ολοκληρωμένο τηλεοπτικό προϊόν.
Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν ήταν ο παρουσιαστής, αλλά η προχειρότητα με την οποία στήθηκε το εγχείρημα.
Ο ΣΚΑΪ δεν έδωσε στον Βουλαρίνο τον χρόνο που απαιτείται για να προετοιμάσει σωστά μια σατιρική εκπομπή.
Και αυτό αποδείχθηκε καθοριστικό λάθος.
Η σάτιρα δεν είναι αυτοσχεδιασμός. Δεν είναι stand-up χωρίς σενάριο. Είναι μια απαιτητική μορφή γραφής, που χρειάζεται δομή, ρυθμό, έξυπνες αναφορές και σκληρή επιμέλεια.
Χωρίς αυτά, χάνεται η αιχμή, εξαφανίζεται το σχόλιο, και μένει μια απλή αφήγηση χωρίς ουσία.
Η βιασύνη του σταθμού και η σκιά της αποτυχίας της Στεφανίδου
Η απόφαση του ΣΚΑΪ να ρίξει άρον άρον την εκπομπή του Βουλαρίνου στον αέρα, ώστε η Σία Κοσιώνη να αποκτήσει ένα νέο lead-in μετά την αποτυχία της εκπομπής της Τατιάνας Στεφανίδου, έδειξε πανικό, όχι στρατηγική.
Ο σταθμός ήθελε απλώς να καλύψει ένα κενό στη ζώνη, αδιαφορώντας για το αν το περιεχόμενο ήταν έτοιμο.
Το αποτέλεσμα ήταν μια εκπομπή χωρίς ταυτότητα, με θεματολογία επιφανειακή, αστεία που δεν “κάρφωναν” και δομή αποσπασματική.
Πριν καλά-καλά ξεκινήσει, είχε ήδη τελειώσει.
Μινιμαλισμός χωρίς βάθος – Σάτιρα χωρίς ψυχή
Το σκηνικό, λιτό και μινιμαλιστικό, θα μπορούσε να λειτουργήσει υπέρ του λόγου και της ουσίας.
Αντί όμως να υπηρετήσει τη σάτιρα, λειτούργησε ως αντανάκλαση της συνολικής φτώχειας του περιεχομένου.
Η έλλειψη δουλεμένων κειμένων, η ανυπαρξία αφηγηματικού ρυθμού και η ασθενής παρουσία θεμάτων στέρησαν από την εκπομπή το παραμικρό ίχνος προσωπικότητας.
Η αίσθηση που έμεινε είναι ότι κανείς δεν είχε τον χρόνο – ή τη διάθεση – να δουλέψει πραγματικά πάνω στο concept.
Όλα έγιναν για να “μπει στον αέρα κάτι”, όχι για να γεννηθεί ένα τηλεοπτικό προϊόν με ταυτότητα και διάρκεια.
Η ευθύνη του σταθμού
Η αποτυχία δεν ανήκει στον Βουλαρίνο, αλλά στον ΣΚΑΪ και τη διοίκησή του, που δεν αντιλαμβάνονται τι σημαίνει σάτιρα στην τηλεόραση του 2025.
Η σάτιρα απαιτεί χρόνο, επιμέλεια, συνέπεια και εμπιστοσύνη.
Όχι πρόχειρες λύσεις για να καλυφθούν εμπορικά κενά.
Αν ο όμιλος Αλαφούζου επιθυμεί να χτίσει ένα σατιρικό brand, πρέπει πρώτα να μάθει να επενδύει στη δημιουργικότητα και να σέβεται τους ανθρώπους που τη φέρουν.
Ο Μάνος Βουλαρίνος δεν είναι τηλεοπτικός πειραματισμός. Είναι δημιουργός που έχει αποδείξει τι μπορεί να κάνει — αρκεί να του το επιτρέψουν.